اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052383525665

جشنواره فطیر در مشگین‌شهر برگزار می‌شود

کد: 1395052383525665

http://goo.gl/EdsGfq

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتحادیه نانوایان مشگین‌شهر کامران احمدیان گفت: جشنواره فطیر با هدف ثبت ملی و بر اساس دستور فرماندار مشگین شهر در 25 و 26 شهریور ماه جاری در منطقه گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود.

جشنواره فطیر در مشگین‌شهر برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هستی خبر، کامران احمدیان گفت: بر اساس دستور فرماندار شهرستان مشگین‌شهر جشنواره فطیر در 25 و 26 شهریورماه در این شهرستان تشکیل می‌شود.

در این جشنواره برای اولین بار در ایران نانوایان مشگین‌شهر گرد هم آمده و با پخت نان فطیر توسط داوران ملی حاضر در جشنواره امتیازدهی می‌شوند.

به گفته احمدیان، عکاسان و اهالی رسانه از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور می‌یابند.
وی هدف از برگزاری جشنواره فطیر را به ثبت ملی رساندن این نان عنوان کرد و گفت: تاریخچه فطیر به 100 سال گذشته برمی‌گردد اما طی سال‌های اخیر شناخته و زبانزد خاص و عام شده است. از آنجا که فطیر نان محلی مردم شهرستان مشگین‌شهر است سعی داریم با برپایی جشنواره فطیر این نان را به ثبت ملی برسانیم.

رییس اتحادیه نانوایان مشگین‌شهر با اشاره به محل برگزاری جشنواره فطیر در یکی از مناطق گردشگری این شهرستان اظهارکرد: حدود 60 واحد نانوایی فطیر در مشگین‌شهر فعالیت دارند و این نان روش پخت خاصی دارد که تقریبا در هیچ‌جای کشور نتوانسته‌اند فطیر را با کیفیت نان مشگین‌شهر پخت کنند.

احمدیان گفت: به دلیل استقبال مردم و مسافران این شهرستان شعبات مختلف این نان در شهرهای دیگر راه‌اندازی شده و با نام فطیر مشگین‌شهر پخت و عرضه می شود.
وی در خاتمه به مشکلات نانوایان مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: ثابت بودن نرخ نان و هم‌طراز نبودن قیمت نان در مشگین‌شهر با استان‌های هم‌جوار از مشکلات عمده نانوایان این شهرستان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری نگاه هستی خبر

پایگاه خبری نگاه هستی خبر فعال در حوزه انتشار اخبار حوزه آرد و نان وصنایع وابسته از سال 1382 مشغول به فعالیت میباشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش