اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100426102

رئیس پارلمان محلی شهرداری کرج مطرح کرد

رودخانه کرج در کوره تصمیمات ناصحیح زیستی

کد: 13950606100426102

http://goo.gl/3ZETjU

، کرج , (اخبار رسمی): رودخانه کرج در کوره تصمیمات ناصحیح زیست محیطی می سوزد

رودخانه کرج در کوره تصمیمات ناصحیح زیستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهر کرج،محمود دادگو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: وزارت نیرو در شرایطی بر تداوم انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران از طریق تونل اصرار دارد که کارشناسان بارها در خصوص تبعات زیست محیطی و خسارت های جبران ناپذیر این پروژه مخرب هشدار داده اند اما افسوس که طبیعتِ بکر جاده چالوس دلسوزی ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه رسانه های جمعی و گروهی باید وزارت نیرو را در محکمه افکار عمومی به قضاوت بکشانند و مانع از مرگ تدریجی رودخانه خروشان کرج شوند، گفت: خبرنگاران به عنوان چشم و گوش بینا و شنوای جامعه نباید به سادگی از کنار موضوعات این چنینی عبور کنند؛ چرا که سرمایه های ملی میراثی برای نسل های آینده به شمار می روند و ما اجازه دست اندازی به طبیعت و محیط زیست را نداریم.
 
این مسئول ارشد شهری افزود: خشکیدگی 30 کیلومتر از بستر رودخانه کرج، نابودی چندین گونه گیاهی و جانوری، تهدید حیات چند صد هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر، تغییر اکوسیستم جاده چالوس، خشکیدگی دهها چاه و قنات آب، تشدید پدیده بیابان زایی و ایجاد کانون های جدید ریزگرد از جمله آسیب های اجرای طرح انتقال تونلی آب می باشد که متاسفانه مسئولان در قبال این موضوعات سکوت اختیار کرده اند.
 
دادگو با انتقاد شدید از رویکرد غیر مسئولانه وزارت نیرو که «جلوگیری از آلودگی احتمالی آب در مسیر انتقال از سد امیرکبیر به تصفیه خانه های تهران» را علت اصلی ساخت تونل 5 هزار میلیارد تومانی انتقال آب اعلام کرده است، بیان داشت: مسئولان باید پاسخگو باشند که در برابر یک این مزیت، پروژه مذکور چه آسیب ها و تهدیدهایی را برای طبیعت، صنعت گردشگری منطقه، اقتصاد خانوارهای روستایی، اکوسیستم و فضای سبز اطراف به همراه خواهد داشت و آیا قبل از آغاز پروژه، تحلیل هزینه - فایده صورت گرفته است یا خیر؟
 
وی با تاکید بر اینکه کرج در فصل تشنگی به سر می برد و شهروندان به ویژه در مناطقی همچون فردیس، کمالشهر و محمدشهر به شدت از کیفیت آب شرب مصرفی گلایه مند هستند و کارشناسان نیز در خصوص وجود نیترات و املاح غیرمجاز در آن هشدار می دهند، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی بهای تامین آبِ زلال و گوارا برای تهرانی ها را باید دامانِ طبیعت پرداخت نماید و گویا با مرگ رودخانه کرج، وزارت نیرو آرام و قرار خواهد گرفت!
 
رئیس پارلمان محلی کرج در پایان با تاکید بر اینکه دنیا به سمت ایجاد و ساخت فضاهای گردشگری مشابه با جاده پر رمز و راز چالوس در حال حرکت است و توریست های خارجی در حین گذر از این مسیر زیبا، با حیرت به رودخانه کرج و طبیعت اطرافش می نگرند، گفت: با این همه و برغم توصیه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی اما وزارت نیرو کمر به نابودی آن بسته که موجب شرمساری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست