اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102486016

کاربرد روابط ریاضی در طراحی سایت

کد: 13950607102486016

http://goo.gl/ENjTo0

، کرج , (اخبار رسمی): اگر طراحی سایت را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، بد نیست با روابط ریاضی در طراحی سایت و تاریخچه آن در این حرفه از گذشته تا کنون آشنا شوید.

روابط ریاضی در طراحی سایت

به گزارش طراحی سایت نوتریکا، روابط ریاضی در تمام عناصر دنیا وجود دارد؛ در هر گوشه از طبیعت، اشیایی که در دست ماست و روابطی که میان جز به جز موجودات وجود دارد می توانید روابط ریاضی را ببینید. بدیهی است که روابط ریاضی در تمام عناصر موجود در طراحی سایت نیز نقش داشته باشند و بر اساس این روابط طراحی سایت شکل بگیرد.

کاربرد روابط ریاضی در طراحی سایت

در ریاضی مبحث مهمی به نام نسبیت وجود دارد که اعداد نسبت به یکدگیر سنجیده می شوند. در طراحی سایت از همین قانون نسبت نیز استفاده میشود. با توجه به این نسبت ها، قانونی به نام نسبت طلایی در طراحی سایت تعریف می شود.
نسبت طلایی در طراحی سایت
نسبت طلایی در طراحی سایت با نسبت 1 به 1.618 شناخته میشود.به این معنا که اگر در طراحی وب سایت شکلی نظیر مستطیل ایجاد کردید، باید این نسبت در آن رعایت شود.در این صورت بدان شکل مستطیل طلایی گفته می شود.
تاریخچه نسبت طلایی
نسبت طلایی در شکل های مختلف در هنر و طراحی کاربرد دارد. در دوره رنسانس اغلب معمارها و هنرمندان شکل ها و مستطیل های اطراف را بر اساس همین نسبت طراحی می کردند.نسبتی که امروزه پایه اصلی در طراحی سایتمحسوب می شود. پارتئون در یونان قدیم نمونه جالبی از کاربرد این نسبت که در طراحی وب سایت نیز استفاده می شود است.
چرا از نسبت طلایی استفاده می کنیم؟
به صورت خلاصه می توان گفت که این نسبت در تمام معماری های طبیعی کاربرد دارد و بنابراین در طراحی سایت ذهن کاربر با این نسبت زودتر از نسبت های دیگر سازگاری پیدا می کند.از آن جا که نسبت های طبیعی در تمام امور زندگی افراد دیده می شوند، حس تعادل و هماهنگی میان عناصر در طراحی سایت به کاربر به صورت موثر تری منتقل می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

طراحی سایت نوتریکا

طراحی سایت نوتریکا ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی سایت در ایران با پکیج های طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شخصی و طراحی سایت اختصاصی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]