اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112435541

از این اشتباهات دوری کنید

خطرهایی که اطلاعات شخصی را تهدید می کند

کد: 13950614112435541

http://goo.gl/5ZFKjt

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها ارزش اطلاعات بیشتر از پول نقد است! چه برسد به دستگاهی که شما اطلاعات شخصی یا کاری تان را روی آن نگهداری می کنید.

خطرهای عجیبی که اطلاعات شخصی را در سفر تهدید میکند

علاوه بر خطر دزدیده شدن دستگاه ها یا گم شدن آن ها، هکرها و مجرمان سایبری هم شما و اطلاعات محرمانه و شخصی تان را در سفر تهدید می کنند

فکرش را بکنید به یک کشور خارجی مسافرت کرده اید، یا حتی به شهری دیگر، گوشی یا تبلت یا لپ تاپ شما دزدیده می شود یا آن ها را گم می کنید، چقدر حاضرید برای بازگرداندن و حفظ اطلاعاتی که روی دستگاه هایتان ذخیره کرده اید هزینه کنید؟

مطمئنا خیلی بیشتر از هزینه ای که برای خرید دستگاه صرف کرده اید، چرا که اطلاعات شخصی یا کاری، هویت شما است و بسیار بسیار اهمیت دارد و هر کسی نباید به آن دسترسی داشته باشد.

علاوه بر خطر دزدیده شدن دستگاه ها یا گم شدن آن ها، هکرها و مجرمان سایبری هم شما و اطلاعات محرمانه و شخصی تان را در سفر و در جاهای غریبه تهدید می کنند، چرا که دائما در حال توسعه نرم افزارها و برنامه هایی برای تخریب و دسترسی به اطلاعات دیگران هستند، پس واجب است که در سفر به جاهای مختلف، از اطلاعات شخصی تان به دقت محافظت کنید و چند اشتباه رایج را که باعث می شود به راحتی اطلاعات گرانبهایتان را از دست بدهید مرتکب نشوید.

یکی از رایج ترین این اشتباهات استفاده از شبکه های عمومی وای فای در مکان های مختلف است، یا شارژ کردن دستگاه در نقاطی که از امنیت آن اطمینان کامل ندارید.

حتما پیش از سفر یک آنتی ویروس مطمئن و کارآمد روی تمام دستگاه هایتان نصب کنید و برنامه های که بروزرسانی انجام می دهند و برای این کار، از شما تاییدیه دسترسی به برخی اطلاعات را می گیرند، به دقت بررسی کنید و تاییدیه و دسترسی را حتما مطالعه کنید و بعد اجازه دسترسی برنامه به اطلاعات یا حساب کاربری را بدهید همچنین لازم است که برای هر حساب کاربری تان یک رمز عبور منحصر به فرد انتخاب کنید. باید برای دستگاه تان هم یک کلمه عبور یا به اصطلاح PINCODEمناسب انتخاب کنید، سعی کنید قوی ترین و امن ترین گزینه را برای این کار انتخاب کنید.

گزینه ردیابی دستگاه را در تمام دستگاه های خود فعال کنید، در این صورت حتی اگر دستگاه شما پس از دزدیده شدن یا گم شدن، توسط شخصی دیگر، تنظیم مجدد کارخانه شده باشد، شما باز هم می توانید آن را ردیابی کنید.

هرگز دستگاه تان را با  USBناشناس برای شارژ کردن به دستگاهی دیگر متصل نکنید، حتی با کابل خودتان هم دستگاهتان را با دستگاه های دیگر شارژ نکنید چون به محض اتصال دستگاه شما، به دستگاهی دیگر، تمام اطلاعات تان را به راحتی در اختیار دیگران قرار داده اید.

مساله دیگری که اطلاعات شما را هنگام سفر تهدید می کند اما چندان همه گیر و شایع نیست، زمانی است که شما به کشوری مثل روسیه یا چین سفر می کنید، چرا که در بدو ورود به این کشورها ممکن است مقامات رسمی بخواهند دستگاه شما و اطلاعات آن را بررسی کنند، در این صورت از شما می خواهند که رمز عبورتان را وارد کنید و اجازه بدهید که دستگاه تان را بررسی کنند و اگر شما از این کار سرپیچی کنید ممکن است دستگیر شوید! البته این موضوع مربوط به قوانین حریم خصوصی این کشورها می شود، بهتر است قبل از سفر به هر کشوری، درباره قوانین حریم خصوصی در آن کشور اطلاعات موثق کسب کنید و اگر قصد سفر به کشورهایی مثل روسیه یا چین را دارید، اطلاعات محرمانه و شخصی تان را پیش از سفر به دستگاهی دیگر منتقل کنید و با دستگاه نسبتا خالی به این کشورها سفر کنید!

اگر درباره نگهداری از گذرنامه های الکترونیک اطلاعات کافی ندارید مطلب نکته های جدی و ضروری برای نگهداری از گذرنامه الکترونیک که کمتر کسی می داند!را برای مطالعه پیشنهاد می کنم.

این مقاله ادامه دارد...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]