اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718154706023

پیام مدیرعامل کانون به مناسبت روز جهانی کودک؛

کودکان، تشنه‌اند

کد: 13950718154706023

https://goo.gl/uHmu6m

، تهران , (اخبار رسمی): هم‌زمان روز جهانی کودک، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی، بار دیگر ضرورت تغییر نگاه و توجه به مفهوم عمیق و حساس کودکی را یادآور شد.

کودکان، تشنه‌اند...

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این پیام به پاک‌شدن لبخند از چهره‌ی کودکان جهان اشاره کرد و آورده است: کودکان به عنوان بی دفاع‌ترین و معصوم‌ترین قشر هر جامعه‌ای، مشتاق‌اند تا جهان پیرامون خود را کشف کنند و در محیطی شاداب و پویا مسیر بالندگی و رشد را بپیمایند. در خوش‌بینانه‌ترین نگاه، کودکان آرزو دارند تا کودکی کنند. اما به نظر می‌رسد آن‌چه سبب شده که هزاران نهاد و سازمان و انجمن در سراسر دنیا روز جهانی کودک را پاس دارند، تلاش برای رفع موانعی است که این روزها لبخند و شوق را از چهره‌ی پاک بسیاری از کودکان جهان پاک کرده است.

وی تصریح کرده که یادمان باشد که رشد عاطفی و روحی کودکان ممکن نیست مگر در فضایی عاری از خشونت، فقر، آلودگی محیط زیست، تنش‌های اجتماعی و خانوادگی و رعایت حقوق کودکان به عنوان مهم‌ترین افراد جامعه که با دست‌های کوچک، فردای بهتر را خواهند ساخت.

حاجیان‌زاده همچنین گفته است که جوامع بشری همواره به تعالی و حرکت به سوی وضعیت بهتر و ثبات بیشتر می‌اندیشند و به یقین هموار کردن مسیر حرکت کودکان به سوی آینده، بهترین سرمایه‌گذاری معنوی و بلندمدت خواهد بود.

هرچند که به عقیده‌ی مدیرعامل کانون، متاسفانه در حال حاضر، جنگ و خشونت، تنش‌های خانوادگی، فقر و عدم توجه به محیط زیست، بسیاری از کشورهای جهان را به طور جدی تهدید می‌کند؛ در این میان، کودکان به عنوان اصلی‌ترین قربانیان خاموش، لبخند را فراموش کرده‌اند و عدم توجه به وضعیت بسیاری از کودکان جهان که ناخواسته گرفتار هجمه‌های محیطی و روحی شده‌اند، سبب می‌شود، دنیای کودکی هر روز کمرنگ‌تر از روزهای قبل شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است و عرصه فرهنگ، ادب، تعلیم و تربیت و هنر ایران در این سال‌ها شاهد رشد، بالندگی و تکامل این نهاد تاثیرگذار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | سینما و تئاتر