اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803166995699

آغاز نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

کد: 13950803166995699

https://goo.gl/2sIFoV

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی پیامی صادر کرد.

آغاز نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، متن پیام سید محمد بطحایی به شرح زیر است:

« به نام آنکه هستی نام ازاو یافت »

حمد و ثنای بی پایان خداوندگاری را که برما منت نهاد تا زمینه ساز اندیشه ورزی فرزندان این مرز و بوم بوده و در راستای حضور و مشارکت آگاهانه و عالمانه ایشان در زندگی اجتماعی و سیاسی آتی شان بکوشیم. اکنون که درآستانۀ برگزاری نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش¬آموزی در سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، شاهد اقدام تأثیرگذار، بانشاط و شورانگیز دانش آموزان عزیز سراسر کشور هستیم، برخود لازم می دانم مراتب سپاس خود را از همکاران گرانقدری که فضای لازم را برای حضور  دانش آموزان عزیز در این دوره از انتخابات فراهم نموده اند، اعلام نمایم .

« شوراهای دانش‌آموزی » که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و از ارکان اصلی مدارس هستند،  با هدف تمرین مشارکت دانش آموزان در عرصۀ فعالیت های اجتماعی و به منظور تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت مؤثر دانش آموزان در تصمیم گیری های مهم ، تقویت مسئولیت پذیری و بهره مندی از توانمندی آن ها، تشکیل شده است. این شوراها فرصتی است که در آن دانش‌آموزان  به عنوان بازوی مدیریتی، اجرایی و مشورتی مدرسه به ظهور و بروز استعدادهای سازندۀ خود در زمینه‌ های مختلف علمی، آموزشی، پرورشی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و . . .  پرداخته و با ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری، آمادۀ  تصمیم گیری در عرصه های بزرگتر زندگی می شوند.

به طور حتم ایران اسلامی به داشتن فرزندانی آگاه و توانمند که دراین فعالیت اجتماعی باحضوری فعال و پویا، درمقام انتخاب و منتخب قرار می گیرند، تا با تمرین این مشارکت، آمادۀ ورود به عرصه های تصمیم گیری کلان شوند ، افتخار می کند. در پناه یگانه معبود موفق و مؤید باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]