اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186646119

هیچ هایک، سواری مجانی امواج رادیویی!

کد: 13950901186646119

https://goo.gl/zIxseK

، تهران , (اخبار رسمی): پیشگویی‌ها در حوزه تکنولوژی مدام آینده‌ای حیرت‌انگیز را از آنچه امروزه بانام اینترنت اشیا می‌شناسیم به تصویر می‌کشند اما برای تحقق این رویا، به یک رده جدید ازامواج رادیویی وای فای نیاز داریم که کوچک و کم مصرف باشند و بتوانند فرمان‌ها را درون شبکه‌ای از هزاران دستگاه، از نقطه‌ای به نقطه دیگر ببرند.

هیچ هایک، سواری مجانی امواج رادیویی!

“هیچ هایک” به طور کلی به به معنای “رایگان‌سواری” است و به عمل مسافرانی اطلاق می‌شود که کنار جاده ایستاده، سوار بر خودروهای عبوری شده و بدون پرداخت کرایه به مقصد میروند

به گزارش اخباررسمی به نقل از آی‌اوتی‌تی، تا به امروز برای کنترل تمام دستگاه‌ها به‌صورت وایرلس شیوه مشخصی وجود نداشت، چراکه امواج دوطرفه‌ای که به‌اندازه کافی برای انجام این کار هوشمند و کوچک باشند را در اختیار نداشتیم. حالا اما تکنولوژی تازه‌ای به نام “هیچ هایک” شرایط را تغییر داده است.

پیشگویی‌ها در حوزه تکنولوژی مدام آینده‌ای حیرت‌انگیز را از آنچه امروزه بانام اینترنت اشیا می‌شناسیم به تصویر می‌کشند. این تصویر، چشم‌اندازی است از دنیایی که در آن همه چیز، از بیوسنسورهای قابل کاشت در بدن گرفته تا گجت های پوشیدنی، ماشین‌های هوشمند و سنسورهای خانگی، به‌صورت وایرلس با یکدیگر تعامل می‌کنند تا زندگی را برای ما ساده سازند.

این چشم‌انداز تا به امروز در بسیاری از موارد بیشتر شبیه به یک خیال‌پردازی بوده است. برای تحقق این رویا، به یک رده جدید از امواج رادیویی وای فای نیاز داریم که ظریف، کوچک و کم مصرف باشند و بتوانند فرمان‌ها را درون شبکه‌ای از هزاران دستگاه، از نقطه‌ای به نقطه دیگر ببرند.

آنچه گفته شد، ایده اصلی طراحی “هیچ هایک”، یک موج وایرلس کوچک و فوق‌العاده کم انرژی توسط محققان دانشگاه استنفورد است.

هیچ هایک اولین سیستم وای فای خودکفایی است که با کمتر از چند میکرووات انرژی (چیزی حدود صفر)، تبادل داده را میسر می‌سازد ؛ از همه بهتر اینکه پیاده‌سازی آن میتواند از طریق همین سیستم وای فای موجود، بدون نیاز به ایجاد تغییر یا افزودن تجهیزات صورت گیرد، همین حالا می‌توانید از طریق دستگاه موبایلتان و روتر وای فای خود از آن استفاده کنید.

بر اساس تحقیقات کارشناسان، مصرف انرژی هیچ هایک آنقدر پایین است که می‌تواند با یک باتری کوچک 10 سال کار کند ضمن اینکه این تکنولوژی قادر است از انرژی امواج رادیویی موجود و از انرژی الکترومغناطیس محیط نیز تغذیه کند. این یعنی اینکه هیچ هایک حتی میتواند بدون منبع تغذیه نیز کار کند و این یک قدم بزرگ در گسترش و پیاده‌سازی اینترنت اشیا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]