اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209396119

مواجهه با بلایای طبیعی به کمک اینترنت اشیا

کد: 13951008209396119

https://goo.gl/HQ2LRZ

، تهران , (اخبار رسمی): در هر فاجعه‌ای چه به دست بشر و چه طبیعی، ممکن است برق قطع شود، سرورها از کار بیفتند و شبکه‌های تلفن همراه اشباع شوند. قطع ارتباط یعنی انزوا و این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای افرادی که در منطقه‌ی فاجعه دیده هستند رخ دهد.

مواجهه با بلایای طبیعی به کمک اینترنت اشیا

اینترنت به‌نوعی ستون فقرات ارتباطات معاصر، از ایمیل و توییتر گرفته تا اینستاگرام و واتز‌اپ، است. اگر اینترنت قطع شود، نمی‌دانیم چگونه باید با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از آی‌اوتی‌تی iott، «ارتباط» همیشه مهم است اما در هنگام بروز یک فاجعه اهمیت آن دوچندان می‌شود.

در این مواقع یک‌راه ارتباطی خطوط تلفن است، البته اگر هنوز برقرار باشند، اگر خطوط تلفن از کار بیفتند تنها راه برقراری ارتباط، شبکه‌های تلفن همراه خواهد بود که سریعاً شلوغ می‌شوند.
در واقع، اینترنت به‌نوعی ستون فقرات ارتباطات معاصر، از ایمیل و توییتر گرفته تا اینستاگرام و واتز‌اپ، است. اگر اینترنت قطع شود، نمی‌دانیم چگونه باید با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنیم.
یک مورد ازاین‌گونه حوادث، بمب‌گذاری ماراتون بوستون بود که شبکه‌های تلفن همراه باوجود در امان ماندن از آسیب، باز به دلیل هجوم افراد به این راه ارتباطی، قادر به خدمت‌رسانی نبودند.
یکی از شرکت‌های اپراتور موبایل در آن شرایط پیشنهاد داد که مردم فقط از پیامک و ایمیل استفاده کنند! منطقی نیست فکر کنیم در چنین بحرانی کسی بخواهد با ایمیل و پیامک ارتباط برقرار کند.

هنگامی‌که زیرساخت‌های شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت دچار اختلال شوند، باید تا تعمیر و راه افتادن مجدد زیرساخت‌ها به‌صورت موقتی از دستگاه‌های jerry-rig استفاده کرد. هرچند این رویکرد چند ایراد دارد، اجرای این راه‌حل موقت، زمان‌بر است. باید تجهیزات موردنیاز به محل‌های مناسب برده شوند، مستقرشده و راه‌اندازی شوند تا درنهایت بتوان از داخل منطقه‌ی فاجعه دیده با بیرون ارتباط برقرار کرد.
حتی اگر همه‌ این مراحل با موفقیت انجام شوند، مثلاً دستگاه با موفقیت و بدون مشکل راه‌اندازی شود، خود راه‌کارها ممکن است دچار ایراد باشد. گاهی اوقات راهکار ارائه‌شده بیشتر از اینکه به برقراری ارتباط کمک کند در آن تداخل ایجاد می‌کند.

پس از وقوع زلزله‌ هائیتی در سال ۲۰۱۰، شرکت‌های محلی ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت (ISPها) موفق شدند تا ۹۰ درصد از شبکه‌ را بازسازی کنند، اما نهادهای مردمی (NGOها) با مصرف بیش‌ازحد از شبکه‌ وایرلس دوباره شبکه را خراب کردند.
حتی اگر راهکار استفاده از دستگاه‌های jerry-rig نیز عمل کند، هنوز مشکل زمان‌بر بودن را دارد. در یک منطقه‌ فاجعه دیده، وقتی اینترنت قطع شد باید به‌سرعت یک‌راه ارتباطی پویا و فعال برقرار کرد. شاید راه‌حل درست جلوی چشم ما باشد- و یا شاید بتوان با کمی تلاش به آن رسید.

در ادامه مقاله می بینیم که اینترنت اشیا چگونه به هنگام بروز حوادث، میتواند راهی برای برقراری ارتباط باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]