اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951020218005735

لزوم استمرار اجرای سند گفتمان آموزش عالی

کد: 13951020218005735

https://goo.gl/0HrvrR

، تهران , (اخبار رسمی): سند گفتمان آموزش عالی در تیرماه سال 1394 حاوی اولویت های اصلی وزارت علوم است و همواره باید مورد استناد کلیه مدیران آموزش عالی بوده و اجرایی شود.

لزوم استمرار اجرای سند گفتمان آموزش عالی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،محمد سعید تسلیمی،قائم مقام وزیر علوم با  تاکید بر این خبر گفت: در مدت زمان باقی ماده از دولت یازدهم باید از همه ظرفیت های موجود در وزارت علوم و دانشگاهها برای تحقق برنامه های وزیر و ریاست جمهوری استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر علوم افزود: تمام مدیران آموزش عالی باید همت خودرا برای اصلاح نگرش ها و رویه های موجود متناسب با برنامه های سند گفتمان آموزش عالی به کار گیرند و بستر اجرای این سند را در طول زمان فراهم کنند.

در ادامه نشست شورای معاونان و مدیران وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸۰۰ نخبه کشور در اتاق های فکر استانی به مدیران استانی مشورت می دهند گفت: تشکیل این اتاق ها را در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاهها است.

ضیاء هاشمی افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاهها، نخبگان علمی و هنری و مدیران دستگاههای اجرایی استان در قالب کارگروههای تخصصی در اتاق های فکر استانی مشکلات استان خودرا رصد می کنند و پیشنهادات خودرا به مدیران استانی و ملی ارائه می کنند تا در برنامه ریزی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره مشارکت وزارت علوم، مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در سیاستگذاری اتاق های فکر استانی گفت: دبیرخانه اتاق های فکر استانی در وزارت علوم مستقر است و وزارت علوم از تقویت این نهاد به عنوان کانون پیوند دانشگاه و جامعه حمایت می کند.

در ادامه این نشست د وحید شالچی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی گزارشی را از عملکرد اتاق های فکر استانی ارائه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش