اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951103224766113

شهردار مشهد در آیین افتتاحیه جشنواره بهار فیروزه‌ای ۹۶:

هنر جانبخش و فاخر مشهد را معرفی می‌کنیم

کد: 13951103224766113

https://goo.gl/yQ6nkn

، مشهد , (اخبار رسمی): بهار فیروزه‌ای ما در فروردین پیش‌رو عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از سوی آیسسکو دریافت کرده و لذا اگر مشهد را جان جهان، پایتخت معنوی ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام بدانیم که می‌دانیم باید بهار متفاوت‌تری از سال‌های دیگر باشد.

هنر جانبخش و فاخر مشهد را معرفی می‌کنیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه جشنواره بهار فیروزه‌ای ۹۶ که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد؛ افزود: مشهد ما دارای عنوان ذاتی وجود مضجع منور امام رضا (ع )، مظهر فرهنگ و ادب اسلامی، ام‌القرای جهان اسلام و به فضل الهی مرکز ترویج مهدویت است.

او تصریح کرد: بهار فیروزه‌ای ما در فروردین پیش‌رو عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از سوی آیسسکو دریافت کرده و لذا اگر مشهد را جان جهان، پایتخت معنوی ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام بدانیم که می‌دانیم باید بهار متفاوت‌تری از سال‌های دیگر باشد.
مرتضوی ادامه داد: باید بهاری متفاوت‌تر از سال‌های دیگر داشته باشیم و بهانه پایتختی فرهنگی جهان اسلام سبب تحولی شگرف در بهار فرهنگ، هنر و ادب شود.
او اضافه کرد: در بهار فیروزه‌ای تحولی دیگر را شروع کردیم و معتقدیم با هنر هنرمندان باید متمایزتر از سال‌های پیش گام‌های رو به جلو برداریم چرا که مشهد کانون هنر فاخر است و در هر حوزه‌ای که نظر کنیم فرهیختگان را خواهیم یافت که نشان از معماری اسلامی دارد.
شهردار مشهد یادآور شد: شهرداری مشهد در این دوره مدیریت شهری به فضل الهی هنرمندانه به مقوله هنر نگریسته و به دنبال خلاقیت‌های نوگرایانه می‌باشد، با گذشت ۵۰ روز از فراخوان بهار فیروزه‌ای ۹۶ بیش از ۲۴۰۰ اثر به دبیرخانه واصل شده که داوران ۱۵۰ اصر را برای جانمایی و نصب المان‌های دائم و موقت برگزیده‌اند.
او گفت: بنا به گزارشات دولت جمهوری اسلامی ایران، مشهد به عنوان سبزترین شهر کشور برگزیده شده که به زودی جزییات ان ارایه خواهد شد و همچنین در حوزه خدمات شهری کارهای زیبایی صورت گرفته تا پایتخت معنوی ایران اسلامی را تبدیل به جان جهان کنیم.
مرتضوی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم چهره‌های بزرگ فرهنگ و ادب و هنر شهر مشهد را در قالب جشنواره چهره‌های ماندگار و فاخر به جهان و جهانیان معرفی کنیم و خلاقیت‌ها و استعدادهای بالقوه را به منصه ظهور بگذاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]