اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109228086754

برگزاری نمایشگاه خدمات فنی مهندسی، مشاوره ای

کد: 13951109228086754

https://goo.gl/xP7Mcy

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین کنفرانس خبری نمایشگاه خدمات فنی مهندسی، مشاوره ای شنبه 9 بهمن ماه در محل اجتماعات شرکت برگزارکننده این رویداد (نوژن راد) برگزار شد. این نمایشگاه از 13 بهمن ماه به مدت 3 روز در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران بوستان گفتگو به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

کنفرانس خبری نمایشگاه خدمات فنی مهندسی، مشاوره ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نوژن راد، نخستین کنفرانس خبری نمایشگاه خدمات فنی مهندسی، مشاوره ای شنبه 9 بهمن ماه در محل اجتماعات شرکت برگزارکننده این رویداد (نوژن راد) برگزار شد. این نمایشگاه از 13 بهمن ماه به مدت 3 روز در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران بوستان گفتگو به صورت بین المللی برگزار خواهد شد. این مهم که مورد توجه گسترده شرکت های ایرانی و بین المللی بالاخص شرکت هایی از کشور هندوستان قرار گرفته است میتواند آغاز موفقی برای این نمایشگاه به حساب آید.  این نمایشگاه با حضور  پاویون محصولات مهندسی هندوستان و شرکت هایی از سایر کشورها با استاندارد های جهانی و حامیان متعدد داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

سخنرانان این نشست خبری کیان معتمدی کیا مدیر عامل شرکت برگزارکننده ، گورویندر سینق مدیر ارشد و براتیندارا مدیر اجرایی شورای صدور کالا و خدمات فنی مهندسی هندوستان بودند.

صدور خدمات فنی مهندسی همواره یکی از پرمنفعت ترین موارد صادرات برای کشور ها بوده است زیرا به علت عدم وجود هزینه های تولید و با صرف کمترین میزان هزینه میتوان به سود سرشاری دست یافت. سالها تحریم علیرغم قدرتمند سازی شرکت های ایرانی موجب محرومیت آنها از حضور در بازارهای بین المللی شده است. در این خصوص اشاره به سهم 20 درصدی صادرات خدمات فنی مهندسی از کل صادرات کشور هند و مقایسه آن با وضعیت موجود در ایران قابل تأمل می باشد. شرکت های ایرانی نیز می توانند با برنامه ریزی مناسب و مشارکت با شرکای بین المللی ضمن دستیابی به بازار کشور های همجوار ظرفیت پیش بینی شده این بخش را محقق سازند.

براتیندارا در این نشست خبری با اشاره به اهمیت جغرافیایی ایران برای شرکت های هندی گفت : شرکت های ما علاقه مندند با سرمایه گذاری در شرکت های ایرانی و ایجاد شرکت های مشترک زمینه های لازم جهت دستیابی به بازار های غرب و شمال آسیا را فراهم کنند.

معتمدی کیا نیز افزود : این رویداد به دو علت میتواند فرصتی مناسب برای شرکت های ایرانی باشد علت اول جذب سرمایه خارجی و دوم باز شدن راه حضور در بازارهای بین المللی با مشارکت شرکت های خارجی.

 بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولین انجمن صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی، ایران از ظرفیت سالانه ای بالغ بر 25 میلیارد دلار در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی برخوردار است. این درحالیست که در حال حاضر تنها حدود یک چهارم این ظرفیت محقق شده است. این بخش از صادرات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چراکه وابستگی بیش از 450 رشته صنعتی به خدمات فنی و مهندسی، توسعه اشتغال را به همراه خواهد داشت. در واقع دستیابی به ظرفیت 25 میلیارد دلاری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به معنای ایجاد 800 هزار شغل می باشد.

از سوی دیگر به پشتوانه صادرات خدمات فنی و مهندسی، صادرات کالایی هم به توسعه پایدار می رسد، چرا که بواسطه تأمین نیاز پروژه ها و همچنین پشتیبانی از خدمات ارائه شده، زمینه حضور سال های زیادی در کشور هدف فراهم خواهد شد و مانند صادرات کالا، حضور لحظه ای نخواهد بود. با در نظر گرفتن موارد فوق و دهها مزیت دیگر در واقع تحقق ظرفیت فوق به منزله توسعه اقتصادی کشور است.  

متاسفانه در طول سالهای اخیر بدلیل تحریم های گسترده و سختگیرانه و حذف حمایتهای دولت صادرات خدمات فنی و مهندسی با کاهش روبرو شده است. در این شرایط، کشور ما به جهت برخورداری از موقعیت استراتژیکی ویژه اش در منطقه می تواند از مزیت همجواری و مشترکات فرهنگی با کشورهایی که توان تکنولوژی کمتری نسبت به کشور ما دارند، استفاده نموده و با ارائه برنامه ریزی جامع برای حضور هدفمند، ایجاد بازار مناسب را در اولویت قرار دهد. در این راستا یکی از مناسبترین راهکارها برای شرکت های ایرانی ایجاد همکاری با شرکتهایی از سایر کشورها در قالب تشکیل کنسرسیوم های بین المللی است.

نمایشگاه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره ایران در شرایط موجود، سعی دارد تا ضمن ایجاد هم اندیشی دست اندرکاران این صنعت با معرفی راهکارهای مناسب به عنوان سکویی جهت دستیابی به روشهای منطقی توسعه و شکوفایی این بخش مهم اقتصاد ایفای نقش کنند. 

گفتنی است یکی از برنامه های جانبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه برگزاری جلساتB2B  فی مابین شرکت های ایرانی و مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان خارجی است که این خدمات به طور رایگان در اختیار شرکتهای ایرانی قرار گرفته است. بنابر آمار برگزارکننده تا کنون بیش از 200 قرار تجاری فی مابین شرکتهای ایرانی و شرکت های خارجی که زمینه فعالیت مشترکی دارند تعریف شده است. لازم بذکر است که این آمار با توجه به استقبال شرکت های ایرانی رو به افزایش است.  شرکت های ایرانی علاقه مند که تا کنون برای دریافت این خدمات اقدام نکرده اند میتوانند با تماس با دفتر برگزارکننده اطلاعات کامل تری را در این خصوص دریافت نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوژن راد

شرکت نوژن راد در سال 1378 تأسیس و فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با هدف کمک به توسعه صادرات غیر نفتی ایران و حضور موثر در بازار های بین المللی، طیف گسترده ای از خدمات نمایشگاهی و همایشی را به صنایع مختلف کشور عزیزمان ایران و سایر کشورهای منطقه خاور میانه ارائه می نماید. شرکت نوژن راد با برپایی پاویون ایران در بیش از 200 نمایشگاه بین المللی مختلف تخصصی و بازرگانی در آفریقا، خاور میانه، آسیای میانه و اروپای شرقی و همچنین برگزاری چند نمایشگاه اختصاصی، زمینه حضور صدها شرکت ایرانی در شاخه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی را در بازار کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران فراهم نموده است. این مایه افتخار، سربلندی و قدر دانی ماست که گروه بزرگی از صنعتگران و تجار ایرانی در طول بیش از یک دهه بطور مستمر و پیوسته برنامه نمایشگاهی ما را دنبال نموده و جهت فعالیتهای نمایشگاهی و بازاریابی خود شرکت نوژن راد را انتخاب نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش