اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228700079

در هفتمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک باهدف رفع موانع ترانزیت صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و گرجستان

کد: 13951110228700079

https://goo.gl/HTucXZ

، تهران , (اخبار رسمی): ​هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ها‌ی حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای کالا و مسافر جمهور‌ی اسلامی ایران و جمهوری گرجستان به ریاست معاون وزیر راه وشهرسازی در تفلیس برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و گرجستان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی بابیان این خبر اظهار داشت: در جریان برگزاری هفتمین اجلاس کمیته حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای کالا و مسافر که با حضور مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دیوید خوتشیوالی معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در تفلیس برگزار شد، طرفین بر توسعه روابط حمل‌ونقلی بین دو کشور و ارتقای همکاری‌های دو و چندجانبه برای توسعه روابط حمل‌ونقلی و ترانزیتی تأکید کردند. 

وی افزود: در این نشست که با امضای یادداشت تفاهمی بین دو کشور در ۱۵ ماده منعقد گردید طرف گرجی بر رفع موانع و مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل و کامیون‌های گرجی در خاک ایران و همچنین روان‌سازی و ارائه تسهیلات به کامیون‌های گرجی تأکید داشت. 

عطرچیان یادآور شد: در نشست مزبور طرفین در خصوص موضوعات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر، همکاری در کریدورهای ترانزیتی و منطقه‌ای، فقدان پوشش بیمه‌ای مناسب و کارآمد برای کامیون‌های ایرانی عبوری در قلمرو گرجستان و سایر موضوعات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی تصریح کرد: از مهمترین دستاوردهای این اجلاس افزایش قابل توجه مبادله پروانه های تردد معاف از عوارض می باشد که در مقایسه با سالهای گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده‌است، که نیمی از این تعداد حداکثر طی یک ماه آینده در اختیار طرف ایرانی قرار خواهد گرفت که  از مزایای افزایش برگه های تردد مورد مبادله بین دو طرف می توان به افزایش توسعه و مراودات بازرگانی بین دو کشور و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل اشاره نمود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی بابیان این‌که طرفین همچنین به روان‌سازی و تسهیل تردد اتوبوس‌های ایرانی و ارائه تسهیلات به آنان تأکید نمودند افزود: طرفین توافق نمودند با توجه به اهمیت تأسیس کریدور شش‌جانبه خلیج‌فارس – دریای سیاه، نسبت به برگزاری اجلاس کارشناسی جهت نهایی نمودن سند مزبور هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردند. 

 عطرچیان افزود: در جریان مذاکرات، طرفین در خصوص راه‌اندازی خطوط رو – رو از بندرهای پوتی و باتومی و همچنین میزان تعرفه‌ها و هزینه‌های خطوط مزبور، مذاکره و بازدیدی از این دو بندر توسط هیئت ایرانی به عمل آمد. 

شایان‌ذکر است در حال حاضر سالیانه بیش از ۹۰۰۰ کامیون ایرانی کالاهای صادراتی کشورمان را از طریق آذربایجان و یا ترکیه به گرجستان حمل می‌کنند. میزان تردد کامیون‌های گرجی به ایران در سال گذشته حدوداً ۶۰۰ دستگاه بوده است.

گفتنی است در جریان این سفر، نمایندگانی از بخش کارنه تیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و مسافر، معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان