اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229956119

گوگل دست اندروید را در دست اینتل می‌گذارد

کد: 13951112229956119

https://goo.gl/9KeeG8

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم‌عامل «اندروید تینگز» گوگل یک نسخه اصلاح‌شده از اندروید برای دستگاه‌های هوشمند بوده که قرار است روی برد کامپیوتری Joule 570x اینتل قرار بگیرد.

گوگل دست اندروید را در دست اینتل می‌گذارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی iott، شاید اینتل در حوزه تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها کمی از اندروید دور شده باشد، اما همکاری این شرکت با گوگل و اندروید در زمینه اینترنت اشیا روزبه‌روز در حال افزایش است.

سیستم‌عامل «اندروید تینگز» گوگل یک نسخه اصلاح‌شده از اندروید برای دستگاه‌های هوشمند بوده که قرار است روی برد کامپیوتری Joule 570x اینتل قرار بگیرد.

ترکیب این دو، به تولید گجت‌های اندرویدی و دستگاه‌های هوشمندی برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی منجر خواهد شد.

پردازنده اینتل توان گرافیکی و پردازشی پروژه‌ها را بالا می‌برد. ۵۷۰x با قابلیت گرافیکی ۴K، گزینه مناسبی برای دستگاه‌هایی مانند روبات‌ها و درون‌ها است که نمایشگر و یا دید کامپیوتری دارند. اینتل سال گذشته یک نمونه از این روبات‌ها را در قالب یک روبات متصدی بار به نمایش گذاشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص Joule 570x دوربین سه‌بعدی RealSense آن است که اشیا را تشخیص داده و فواصل را اندازه‌گیری می‌کند. این برد دارای یک پردازنده اتم T5700، رم ۴ گیگابایت LPDDR4، ۱۶ گیگابایت حافظه، و وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac است.

در حال حاضر فقط ۳ برد رزبری پای، ادیسون اینتل و NXP Pico i.MX6UL هستند که سیستم‌عامل اندروید تینگز را پشتیبانی می‌کنند.

ظاهراً مشخصات فنی Joule 570x از رزبری پای ۳ بهتر به نظر می‌رسد. البته ممکن است این برد در خیلی از موارد برای اندروید تینگز زیادی باشد. بسیاری از محصولات اینترنت اشیا سنسورهای هوشمندی هستند که کارشان با یک پردازنده ساده مانند Quark ادیسون راه می‌افتد.

رواج استفاده از اندروید تینگز در دستگاه‌های هوشمند، گوگل را قادر می‌سازد تا با دستیار صوتی الکسا آمازون که اکنون در بسیاری از گجت‌ها و وسایل‌خانگی به کار می‌رود، رقابت کند.

هفته گذشته گوگل اشاره‌ای هم به تکنولوژی‌های نوین خود داشت ازجمله تکنولوژی شناخت صدا و یادگیری ماشینی بر بستر ابری که به سازندگان در ساخت محصولاتشان کمک خواهد کرد. در راستای همین خبرها گفته‌شده است که گوگل اواخر امسال، API یا همان رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن TensorFlow را عرضه خواهد کرد.

اندروید تینگز در مرحله پیش‌نمایش بوده و هنوز نسخه نهایی آن عرضه نشده و صحبتی هم از تاریخ عرضه آن به میان نیامده است. این سیستم‌عامل به نحوی برگ برنده گوگل در رقابت با Windows 10 IOT Core، Ubuntu’s Snappy Core، و باقی سیستم‌عامل‌های لینوکس است.

در سال جدید، ظهور میلیاردها دستگاه IOT جدید را شاهد خواهیم بود. این محصولات نیاز به سیستم‌عامل دارند و بی‌شک رقابتی نفس‌گیر میان سیستم‌عامل‌های مختلف شکل خواهد گرفت. درست مانند رقابتی که در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری و سرورها وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]