اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203238245699

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس خبر داد

پوشش 2 هزار اتباع خارجی در کلاس های سواد آموزی

کد: 13951203238245699

https://goo.gl/7eoy63

، تهران , (اخبار رسمی): معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: در مدت سه سال همکاری سواد آموزی فارس با کمیساریای عالی پناهندگان، بیش از2 هزار اتباع خارجی تحت پوشش کلاس های سواد آموزی قرار گرفته اند.

پوشش 2 هزار اتباع خارجی در کلاس های سواد آموزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، عیسی ملک پور در جمع گروه کنترل، تحقیق و پژوهش کمیساریای عالی پناهندگان اظهارکرد: در سال جاری 542 اتباع  غیر ایرانی تحت پوشش فعالیت های سواد آموزی استان قرار گرفته اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: استان فارس طی سه سال گذشته با کمیساریای عالی پناهندگان همکاری داشته که  در سال اول تعداد 110 نفر در سال دوم نیز  214 نفراز اتباع کشور های خارجی را تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح ضمن تشکیل ستاد آموزش اتباع و تعیین شهرستان های دارای بیشترین اتباع، بهترین و کارآمدترین آموزش دهندگان انتخاب شده و با تأمین و توزیع لوازم آموزشی، نسبت به آموزش مهارت های زندگی و دیگرآموزش ها لازم برای آنها  به تفکیک جنسیت  اقدام شده است.

ملک پور افزود: 77 درصد اتباع سواد آموز تحت پوشش زن و 23 درصد نیز مرد بوده اند که بیشترآن ها با 70 درصد جمعیت در گروه سنی زیر 18 سال قرار داشته اند.

وی گفت: استان فارس علاوه بر اجرای طرح کمیساریا ، تعداد 1500نفر از اتباع را نیز از محل بودجه سازمان سوادآموزی کشور تحت پوشش داده که در کل بیش از  2 هزار نفر از اتباع را  تا کنون تحت پوشش قرار داده ایم.

ملک پور گفت: برای نظارت بر آموزش پناهندگان، علاوه برحوزه معاونت اداره کل و آموزش و پرورش و سایر همکاران در شهرستانها، در مواردی نیز توسط همکاران کمیساریا، امور اتباع استانداری و سایرهمکاران اداره کل از روند آموزش این گروه بازدید به عمل آمده است.

معاون سوادآموزی فارس ادامه داد: تعهدات ما در قبال این گروه تا پایان سال 2016 بوده که استان فارس توانسته ضمن عمل به تعهدات خود تا تاریخ دهم دی  ماه 95  تعداد  542 نفر از این افراد را تحت پوشش کامل قرار دهد .

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش مهارت های خواندن و نوشتن، ریاضی، قرآن و فرهنگ اسلامی برای اتباع ، آموزش های جنبی دیگر همانند مهارت های زندگی و مشاوره ای برای آن ها در نظر گرفته شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش