اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960304249877149

طرز تهیه کوفته تبریزی ساده اما خوشمزه

کد: 13960304249877149

https://goo.gl/PP0kR2

، کرج , (اخبار رسمی): کوفته تبریزی یکی از غذاهای مشهور ایران است. همان‌طور که از اسمش مشخص است این غذا مربوط به شهر تبریز است. در نقاط مختلف خاورمیانه انواع کوفته پخته می‌شود ولی آنچه کوفته تبریزی را از آن‌ها متمایز می‌کند مواد اولیه و طرز تهیه کوفته تبریزی است.

در کوفته تبریزی از انواع سبزیجات معطر استفاده می‌شود و به‌طور سنتی گوشت این کوفته در یک هاون سنگی و با دسته هاونی چوبی کوبیده می‌شود و رفته‌رفته سبزیجات و لپه به آن اضافه می‌شود.

تهیه کوفته تبریزی به صورت سنتی به این شکل است که در این غذا از انواع سبزیجات معطر استفاده می‌شود و به‌طور سنتی گوشت این کوفته در یک هاون سنگی و با دسته هاونی چوبی کوبیده می‌شود و رفته‌رفته سبزیجات و لپه به آن اضافه می‌‌شود. انواع کوفته با نام‌های مخلفتی وجود دارد، مثل کوفته کله گنجشکی، کوفته نودچی، کوفته آذری، کوفته ترکی، کوفته قلقی و… در این مطلب کوفته تبریزی را که از همه معروف‌تر هست توضیح می‌دهیم.

 

مواد لازم کوفته تبریزی برای شش نفر

گوشت چرخ کرده ۱ کیلو

لپه ۱ پیمانه
برنج ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
سبزی کوفته ۵ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران، نمک، فلفل، ادویه، دارچین، گل سرخ به مقدار لازم
تره و مرزه به مقدار لازم
پیازداغ ۳ قاشق
زرشک، آلو، تخم مرغ پخته و مغز گردو به مقدار لازم

برای خواندن دستور کامل طرز تهیه کوفته تبریزی اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامت دات لایف

سلامت دات لایف مجموعه ای است از مقاله ها، خبرها، برنامه های کاربردی، مقاله های علمی، متون معتبر صفحات اینترنتی، و تجربه های افراد متخصص، تهیه شده است و قرار است همراه شما باشد تا نوید یک زندگی سالم را برای مردم فارسی زبان، از هر قشر و هر فرهنگ، به ارمغان آورد. سلامت دات لایف در دو نسخه ی نمایشی در کامپیوتر شخصی و گوشی های موبایل هوشمند از اردیبهشت ماه 1394 فعالیت اینترنتی خود را آغاز کرده است ، در حالی که مطالعات اولیه و فعالیت این تیم، از مهر ماه 1393 آغاز شده بود. تیم سخت کوش و متخصص سلامت دات لایف در تلاش است تا یاری گر ایجاد یک جامعه مجازی، برای رفع تمامی نیازهای یک زندگی سالم، باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی