اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960728264926259

خرید تلویزیون سخته!

نکات مهم قبل از خرید تلویزیون

کد: 13960728264926259

https://goo.gl/9yts8C

، رشت , (اخبار رسمی): هر چند امروزه، ما به کمک تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیاری از امور روزمره‌ی خود را انجام می‌دهیم و گاهی با آنها به تماشای فیلم و ویدیو نیز می‌پردازیم؛ اما به هر حال همه ترجیح می‌دهیم تا بخشی از وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات ورزشی یا فیلم‌های سینمایی در صفحه بزرگ تلویزیون کنیم.

نکات مهم قبل از خرید تلویزیون
نکات مهم قبل از خرید تلویزیون

در هنگام خرید تلویزیون از همان اول محل پورت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید تلویزیون مورد نظرتان به حداقل 3 ورودی HDMI، دو ورودی USB و یک ورودی AVI مجهز باشد. 

تلویزیون امروز به یکی از عادی‌ترین و البته ضروری ترین لوازم زندگی قرن بیست و یکم تبدیل شده است و با توجه به حضور انواع و اقسام برندهای متفاوت و البته توانمندی‌های مختلف برای خریدنش، گاهی به دردسر خواهیم افتاد، پس با توجه به نکات زیر بهترین تلویزیون را برای خود خریداری کنید.

 

بودجه ای در نظر داشته باشید 
 
جای تردید نیست امروزه با توجه به تمامی‌شرایط اقتصادی اگر قصد خرید وسیله ای را داشته باشیم، ابتدا به موجودی حساب بانکی خودمان نظری خواهیم داشت و متناسب با اعداد موجودی حسابمان سعی در انتخاب بهترین گزینه می‌کنیم. 

بنابراین خارج از قاعده نیست اگر بگوییم همه خریدهای ما به نوعی وابسته به توان مالی خانواده است و نمی‌توان بدون توجه به آن گام در راه انتخاب وسیله‌ای گذاشت.

 

DVB را جدی بگیرید 
 
اگر برای خرید تلویزیون به سراغ سایت‌های نیازمندی مثل «شست» و یا بازار خرید شدید نیم نگاهی به دستگاه DVB یا گیرنده دیجیتال نیز داشته باشید. هرچند بیشتر محصولات جدید از سوی کارخانجات سازنده به این وسیله مجهز است و خریدار نیازی به تهیه آن ندارد؛ اما هنوز هم برخی از تلویزیون‌ها  از این وسیله بی بهره هستند.  بنابراین باید برای لذت بردن بیشتر از تصاویر تلویزیون مورد نظرتان از این وسیله استفاده کنید. اما اقتصادی‌ترین کار این است که بیشتر به دنبال مدل‌هایی باشید که گیرنده دیجیتال داخل تلویزیون نصب شده باشد و نیازی به خرید مجزای این دستگاه برای آنها نیست.  

 

 
زاویه دید را هنگام خرید درنظر داشته باشید 
 
سازندگان تلویزیون همواره سعی می‌کنند با استفاده از برخی امکانات نظر مخاطبان بیشتری را به محصولاتشان جلب کنند؛ اما یکی از امکاناتی که واقعا برای جلب نظر مشتریان به کار می‌رود و باید دقت ویژه به آن داشته باشید زاویه دید صفحه نمایش تلویزیون است. 

 

به خروجی و ورودی‌های تلویزیون اهمیت بدهید 
 
ممکن است تعداد و نوع خروجی و ورودی‌های تلویزیون مورد نظرتان در ابتدا خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. فقط وقتی متوجه می‌شوید چه کلاهی سر خودتان گذاشته‌اید که تعداد پورت‌های تلویزیون جدیدتان جوابگوی نیازهایتان نباشد.


هر تلویزیون صفحه باریک جدید به تعدادی ورودی و خروجی مجهز است که به شما اجازه می‌دهد وسایل جانبی مثل پخش کننده (DVD یا بلو ـ ری)، گیرنده دیجیتال، سیستم‌های صوتی، کنسول‌های بازی یا حافظه‌های فلش را به آن متصل کنید. 
 
از همان اول محل پورت‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید تلویزیون مورد نظرتان به حداقل 3 ورودی HDMI، دو ورودی USB و یک ورودی AVI مجهز باشد. 

 

رزولوشن در تصاویر ثابت و متحرک را چک کنید 
 
هنگام خرید، رزولوشن تلویزیون را حتما چک کنید. با این روش خواهید فهمید که پنل تلویزیون شما با کیفیت است یا یک پنل معمولی است. روش چک کردن Static Resolution به این صورت است که ببینید آیا قادرید زمانی که یک عکس یا یک تصویر فریز شده از شخصی را می‌بینید، تار‌های موی وی را طوری ببینید که قابل شمارش باشند (تارهای موی شخص محو نشده باشد). 

روش چک کردن Motion Resolution (رزولوشن تصویر متحرک) هم به راحتی توسط یک صحنه ورزشی امکان پذیر است. دقت کنید که مثلا پای فوتبالیست‌ها هنگام دویدن و یا شوت زدن نباید حالت محو پیدا کند. 
 
با توجه به نکات ذکر شده، شاید چندین گزینه را از بین انتخاب‌هایتان حذف کنید یا چند گزینه را به انتخاب‌هایتان اضافه کنید. 

 

نسبت کنتراست یا Contrast Ratio 
 
یکی از مواردی که هنگام خرید تلویزیون باید بخوبی از آن مطلع شوید و بهترین را انتخاب کنید، نسبت کنتراست تلویزیون مورد نظر شماست. این مقدار نسبت بیشترین میزان روشنایی رنگ سفید به کمترین میزان روشنایی رنگ سیاه کامل را نشان می‌دهد. 
 
عدد مذکور وقتی بسیار مهم می‌شود که شما در یک محل کم نور به دیدن تصویر صفحه نمایش بپردازید. اگر محل استفاده شما در روشنایی باشد این عدد کمتر اهمیت پیدا می‌کند. این عدد برای صفحه نمایش (LCD یا LED) بیش از ۱۵۰۰ باید باشد. برای پلاسما تا ۴۰۰۰ هم قابل دسترسی است. بنابراین اگر شما می‌خواهید به کنتراست‌های بالاتری دسترسی داشته باشید باید سراغ OLED بروید. 

 

پلاسما را فراموش نکنید

پلاسماها تقریبا با زیاد شدن تلویزیون‌های LCD از بازار محو شدند، که واقعا تاسف انگیز است. پلاسماها از بسیاری از جهت کیفیت تصویر بهتری نسبت به LCDها دارند، تنها تلویزیون‌های گران قیمت LCD از نظر کیفیت تصویر قادر به رقابت با پلاسماها هستند. پلاسماها قیمت ارزان‌تری نسبت به LCDها دارند و کیفیت تصویر آنها نیز در اکثر شرایط بهتر از آنها است، پس بهتر است در هنگام خرید این تلویزیون‌ها را نیز به لیست مقایسه خود اضافه کنید.

 

3 بعدی‌های جذاب 
 
با توجه به ورود تلویزیون‌های سه بعدی به بازار ایران بدون تردید یکی از مسائلی که ذهن بیشتر خریداران تلویزیون را به خود جلب کرده توانایی پخش تصاویر سه بعدی است، در صورتی که اکنون با توجه به کمبود امکانات و ناتوانی در ارسال تصاویری سه بعدی در ایران و البته کمبود فیلم‌های سه بعدی این اهمیت زیاد مورد نیاز شما نیست و اگر قصد آینده نگری نیز دارید، بد نیست توجه داشته باشید باتوجه به زمان کارکرد قطعات الکترونیک که معمولا برحسب ساعات کارکرد تهیه می‌شوند لازم است هم اکنون از دیدن تصاویر با کیفیت لذت ببرید تا این که در انتظار دیدن تصویری سه بعدی دوباره راهی بازار برای خرید تلویزیونی جدیدتر شوید. 

 

برای کنترل‌های لمسی، پول اضافه نپردازید 
 
با دیجیتالی شدن زندگی ما، اکثر وسایل الکترونیک مثل موبایل با استفاده از برخی نرم افزارها بایکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. البته در این میان بد نیست بدانیم بیشتر تلفن‌های همراه امروزی قابلیت تبدیل شدن به کنترل لوازم خانگی مثل تلویزیون و سینمای خانواده را دارند؛ بنابراین زیاد به امکانات روی کنترل دستگاه زیاد دل نبندید چون برای هریک از شاستی‌های روی آن کنترل مجبور به پرداخت اضافه بها هستید؛ در حالی که تلفن همراه هوشمند شما هم اکنون تمام این امکانات را دارد.

 

ولخرجی ممنوع! 
 
حالا با توجه به اطلاعات موجود تلویزیون خود را انتخاب کرده‌اید و پس از پرداخت صورت حساب فروشنده به شما می‌گوید به منزل بروید و منتظر دریافت تلویزیون خودتان باشید؛ اما وقتی تلویزیون را دریافت می‌کنید، ممکن است از شما بابت حمل متناسب با طبقات منزل مبلغی درخواست کنند. بنابراین سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که هزینه‌ی حمل و نصب تلویزیون رایگان باشد. اما داستان هنوز تمام نشده گاهی اوقات وقتی متصدی یا نصاب به منزل شما مراجعه می‌کند پیشنهادهای مختلفی به شما می‌دهد که عبارت است از خرید میزتلویزیون، بسته‌های نگهداری از تلویزیون (دستمال و مواد پاک کننده مخصوص) یا خرید دستگاه نویزگیر برق و در نهایت آنتن‌های جانبی. یاد بگیرید به این پیشنهادها «نه» بگویید چون فقط یکی از آنها را نیاز دارید آن هم نویزگیر یا محافظ برقی است که آن را هم می‌توانید با قیمتی مناسب از فروشگاه‌های الکتریکی تهیه کنید. 

 

اینچ مناسب انتخاب کنید 
 
از آنجا که امروزه انتخاب اندازه تلویزیون مورد نظرمان تقریبا کار مشکلی شده و به عنوان یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب مشتریان از آن یاد می‌شود، بهتر است قبل از فکر کردن درباره اینج (اندازه) تلویزیون ابتدا اتاقی که قصد استفاده از آن را داریم اندازه بگیریم چون علاوه بر تاثیرگذاری در کیفیت تصویر محصولات، می‌توانیم قیمت مناسب تری هزینه کنیم. 
 
سایز یا اندازه صفحه نمایش تلویزیون که با واحد اینچ مشخص می‌شود، طول قطر صفحه نمایش تلویزیون است و هم اکنون تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی موجود در بازار از اندازه 26 اینچ تا بیش از یکصد اینچ تولید شده اند و پلاسماها هم اندازه ای میان 42 تا 150 اینچ دارد. 
 

حتما در هنگام خرید تلویزیون به نکات گفته شده توجه کنید.

برای مشاهده قیمت انواع تلویزیون دست دوم می‌توانید به سایت شست صفحه صوتی و تصویری مراجعه کنید.

و همچنین اگر قصد فروش تلویزیون خود را دارید می‌توانید از طریق سایت شست و یا اپلیکیشن شست اقدام به ثبت آگهی کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شست

شست سایت رسمی نیازمندی‌های اینترنتی کشوراست و ثبت آگهی در شست به دو صورت رایگان و ویژه صورت می‌گیرد.شما می‌توانید از طریق سایت شست و آگهی گذاشتن بر روی این سایت خرید و فروش بی واسطه را تجربه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | دکوراسیون و منزل