اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970118290218036

روسیه در تلاش است تا تلگرام را مجبور به نقض حریم خصوصی کاربران کند

تلگرام تحت فشار دادگاه عالی روسیه برای افشا اطلاعات کاربران

کد: 13970118290218036

https://goo.gl/JUXs3y

، تهران , (اخبار رسمی): اغلب کاربران تلگرام را کاربرانی از کشورهای ایران، تاجیکستان و روسیه تشکیل داده‌اند. با افزایش ضریب نفوذ پیام‌رسان تلگرام در این کشورها، از طرفی بازار تبلیغات در تلگرام داغ و داغ‌تر شده و از طرفی فشارهای حاکمیتی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران افزایش می‌یابد.

تلگرام تحت فشار دادگاه عالی روسیه برای افشا اطلاعات کاربران
تلگرام تحت فشار دادگاه عالی روسیه برای افشا اطلاعات کاربران

دستگاه‌های حاکمیتی ایران هم بسیار نگران نفوذ تلگرام در بین کاربران ایرانی هستند

پیام رسان تلگرام، امروز بیش از صد ملیون کاربر فعال دارد. اغلب کاربران تلگرام را کاربرانی از کشورهای ایران، تاجیکستان و روسیه تشکیل داده اند. با افزایش ضریب نفوذ پیام رسان تلگرام در این کشورها، از طرفی بازار تبلیغات در تلگرام داغ و داغ‌تر شده و از طرفی فشارهای حاکمیتی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران افزایش می‌یابد.

دادگاه عالی روسیه تحت فشار دستگاه امنیتی این کشور، ادامه فعالیت تلگرام را مشروط به افشای اطلاعات کاربران کرده است! دادگاه عالی روسیه با صدور رای تلگرام را مجبور کرده است تا کلیدهای رمزگذاری این پیام رسان را در اختیار مقامات امنیتی روسیه قرار دهد. در صورتی که تلگرام طبق این رای عمل نکند احتمال دارد دسترسی به تلگرام طی پانزده روز آینده مسدود شود.

پاسخ پاول دورف به رای دادگاه عالی روسیه

پاول دورف به عنوان بنیانگذار و رئیس سرویس پیام‌رسان تلگرام مدت‌ها است که در مقابل فشار دستگاه‌های امنیتی برای افشا اطلاعت کاربران مقابله می‌کند. از جمله این فشارها، پرونده آژانس امنیت ملی روسیه (FSB) بر علیه تلگرام، در دادگاه‌هالی روسیه است.

این دادگاه در آخرین تصمیم خود با صدور رای از تلگرام خواسته است تا کلید رمزگشایی اطلاعات کاربران تلگرام را در اختیار آزانس امنیت ملی روسیه قرار دهد. بهانه آزانس امنیت ملی روسیه برای این درخواست، جلوگیری از اقدامات تروریستی بر بستر تلگرام بوده است.

در تازه‌ترین واکنش‌ها نسبت به این رای دادگاه عالی روسیه، پال دروف بنیانگذار تلگرام در توییتر خود اعلام کرد: تهدید به مسدود کردن تلگرام در صورت عدم تسلیم داده‌های خصوصی کاربران راه به جایی نخواهد برد. تلگرام بر اعتقاد به آزادی و حریم خصوصی پای‌بند می‌ماند. با نگاهی به سابقه پاول دروف و سیاست‌های کمپانی تحت مدیریتش یعنی تلگرام انتظاری جز این را هم نخواهیم داشت.

تلگرام در طول دوران حیاتش همیشه سعی بر این داشته که با ارائه یک سرویس امن، نظر علاقه‌مندان به حریم آزادی خصوصی و آزادی بیان را به خود جلب کند. البته همین آزادی بیان و امنیت در اطلاعات باعث شده تا برهه‌هایی از زمان تلگرام به ابزاری برای ابراز عقیده گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده تبدیل شود.

آیا تلگرام امن‌ترین پیام رسان دنیا است؟

تلگرام کلیه اطلاعات تبادل شده بر بستر خود را رمزنگاری می‌کند. این رمز نگاری باعث می‌شود افراد و حکومت ها نتوانند با شنود داده‌ها در میانه‌راه به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند. اما نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که رمزنگاری اطلاعات کاربران تلگرام بر روی سرورهای این سرکت اتفاق می‌افتند و از لحاظ تئوری دسترسی به سرورها و کلید رمز‌گشایی اطلاعات بر روی سرورهای تلگرام باعث افشای اطلاعات کاربران خواهد شد.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن باید بپذیریم که حداقل کارمندان تلگرام، امکان دسترسی به اطلاعات ما را خواهند داشت و البته با توجه به اینکه تلگرام تا قبل از جذب سرمایه برای پول مجازی خود درآمد رسمی نداشت، تردیدهایی برای تحلیل بزرگ داده‌ها توسط تلگرام وجود دارد.

این در حالی است که پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌آپ و سیگنال اطلاعات مبادله شده در میان کاربران خود را در نقطه آغاز و پایان رمزنگاری می‌کنند. معنای این موضوه این است که کلید رمز‌نگاری در واتس‌آپ و سیگنال بر روی سرورهای این پیام‌رسان‌ها وجود ندارد و امکان دسترسی به اطلاعات کاربر حتی برای بالاترین رده‌های این کمپانی‌ها هم وجود ندارد.

البته در پیام‌رسان تلگرام شما می‌توانید با ایجاد یک چت امن یا به اصطلاح سکرت چت (Secret Chat) نوع تبادل اطلاعات با کاربر خاصی را از حالت رمزنگاری بر روی سرورهای تلگرام تغییر داده و به حالت رمزنگاری نقطه به نقطه تبدیل کنید.

آیا تلگرام در ایران و روسیه مسدود خواهد شد؟

در چند روز گذشته خبرها حکایت از عظم حکومت‌های ایران و روسیه برای مسدود کردن تلگرام داشت. دادگاه عالی روسیه در رای خود بر علیه تلگرام اعلام کرد تلگرام موظف است کلید رمزنگاری سرورهای خود را در اختیار آژانس امنیت ملی روسیه قرار دهد. از طرفی خبرهایی مبنی بر مسدودیت تلگرام در سال ۹۷ به صورت زمان‌بندی شده به گوش می‌رسید.

در صورتی که تلگرام به رای دادگاه عالی روسیه عمل نکند به احتمال زیاد در روسیه مسدود خواهد شد. همان‌طور که شبکه اجتماعی لینکدین دچار این مشکلات شده بود.

دستگاه‌های حاکمیتی ایران هم بسیار نگران نفوذ تلگرام در بین کاربران ایرانی هستند. تا جایی که هر روز در رسانه‌های حکومتی و اظهارنظر مسئولان در حال شنیدن هشدار نسبت به خطرات ناشی از نفوذ تلگرام در بین کاربران ایرانی هستیم.

منبع: وبلاگ پنل تبلیغات در تلگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ ادسنسور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ادسنسور

AdSensor ® ادسنسور از۱۳۹۴ Social Media Agency شش تست آنلاین در زمینه اینفلوئنسر شدن و آزمون سلبریتی مشاوره برند تبلیغات کریپتو و NFT تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ انواع تست تبلیغات در تلگرام ، تبلیغات در اینستاگرام و اینفلوئنسرمارکتینگ در ایران مهم ترین کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران می باشند . ادسنسور تنها برند معتبری است که در ایران به طور موثر و معتبر اقدام به تبلیغات سیستماتیک در شبکه های اجتماعی می نماید.کاربر داشبورد پیشرفته ای دارد که گزارش کامل کمپین تبلیغاتی خود را خواهد دید. اجرای ۳۰۰۰ کمپین با ۵۰۰ برند و ۸۰۰۰ ناشر ، کارنامه ادسنسور است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]