با داشتن مجوز‌های لازم بصورت رسمی فعالیت کنید

ناشر و نشر دیجیتال چیست؟

کد: 13980708408909207

http://bit.ly/2n6uqpN

، تهران , (اخبار رسمی): رسانه‌های دیجیتال، از نیاز به استفاده از ابزارهای سنتی ارتباطات فارغ بوده و انواع پیام‌های صوتی، نوشتاری و تصویری را منتشر می‌کنند و حجم گسترده اطلاعاتی که توسط این رسانه منتقل می‌شود فرصتی است که می‌توان با بهره‌مندی از آن واقعیت‌های موجود را منتشر کرد.

ناشر و نشر دیجیتال چیست ؟!
مجوز‌های لازم برای حامل دیجیتالی

علی‌رغم نفوذ و گسترش بسیار سریع رسانه‌های دیجیتال و علی‌رغم اینکه اغلب خانواده‌ها حداقل از یکی از رسانه‌های دیجیتال، نظیر تلفن همراه، استفاده می‌کنند، ولی متاسفانه اغلب کاربران این فضای نوین فرهنگی با فرصت‌ها، چالش‌ها و فرهنگ استفاده صحیح از این ابزار اثرگذار آشنایی کافی را ندارند.

سانه‌های دیجیتال، از نیاز به استفاده از ابزارهای سنتی ارتباطات فارغ بوده و انواع پیام‌های صوتی، نوشتاری و تصویری را منتشر می‌کنند و حجم گسترده اطلاعاتی که توسط این رسانه منتقل می‌شود فرصتی است که می‌توان با بهره‌مندی از آن واقعیت‌های موجود را منتشر کرد.

گرچه امروز هر وسیله‌ای که به نوعی حامل یک پیام بوده و از ابزار دیجیتال نیز استفاده کند، یک رسانه‌ی دیجیتال نامیده می‌شود، اما حضور چشمگیر انواع مختلف نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و امکانات جانبی تلفن همراه، لوح‌های فشرده آموزشی، فرهنگ‌نامه‌ها و محصولاتی از این دست بخشی از عنوان کلی رسانه‌های دیجیتال و نه همه‌ی این مفهوم را به خود اختصاص می‌دهند.

رسانه دیجیتال چیست؟

رسانه‌هایی که تبادل یا انتشار محتوا در آنها، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر باشد. شامل رسانه‌های برخط مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس‌های مخابراتی از قبیل MMS وSMS و سایر اشکال شبکه‌های تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانه‌های مبتنی بر حامل‌های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته‌های نرم‌افزاری رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای و مانند آنها‌ست.

انواع مجوز برای آثار دیجیتال

۱- پروانه انتشار: در صورتی که فردی قصد ارائه محصولات رسانه‌ای به صورت لوح فشرده و یا نرم‌افزار تلفن همراه را داشته باشد لازم است توسط مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد مورد تایید قرار گیرد. در این خصوص پس از بررسی‌های محتوایی پروانه انتشار به نام ناشر صادر می‌شود و این مجوز بابت تایید محتوای اثر مربوطه خواهد بود.

۲ – مجوز تکثیر: در صورتی که فردی بخواهد اثر مربوطه در بازار جهت فروش بصورت لوح فشرده عرضه شود لازم است نخست مجوز تکثیر دریافت شود. روال درخواست مجوز تکثیر بر روی پانل سرآمد مشابه روال مربوط به ثبت نرم‌افزار و درخواست پروانه انتشار است.

۳- هولوگرام: آثاری که پروانه انتشار و مجوز تکثیر دریافت کرده‌اند لازم است هولوگرام را بر روی محصول الصاق کنند. بر روی هر هولوگرام یک عدد منحصربفرد درج شده که خریدار محصولات با وارد کردن آن در سامانه مربوطه دارا بودن مجوز محصول را کنترل می‌کند. روال اخذ هولوگرام بدین صورت است که لازم است پس از دریافت مجوز تکثیر تعداد هولوگرام درخواستی خود را برای هر اثر به ناشر اعلام کند.

هولوگرام چیست؟

هولوگرام یک نشانه تصویری سه‌بعدی است که با تکنولوژی لیزر بصورت برچسب تولید می‌شود و دارای جلوه‌های بصری منحصر بفرد از نام یا آرم گرافیکی در لایه‌های سه‌بعدی مختلف است. مهمترین ویژگی هولوگرام که باعث شده به مطمئن‌ترین برچسب روی کالاها تبدیل شود آن است که این برچسب بعد از تولید به هیچ‌وجه در هیچ‌جای دنیا قابل کپی‌برداری و تکثیر مجدد نیست. لذا هولوگرام به عنوان برچسب اطمینان بر روی کالا می‌تواند بهترین ضامن برای اصالت محصول باشد، به طوری که مصرف‌کننده با دیدن هولوگرام بر روی کالا، با خیال آسوده اقدام به خرید می‌کند.

۴- گواهی ثبت: برای محصولاتی که دارای خلاقیت و یا ایده خاصی هستند و مالک به دنبال ثبت مالکیت‌های مادی و معنوی است، گواهی ثبت صادر می‌شود که همانند فرآیند گواهی ثبت مالکیت معنوی اختراعات و اکتشافات است. روال درخواست مجوز تکثیر بر روی پانل سرآمد مشابه روال مربوط به ثبت نرم‌افزار و درخواست پروانه انتشار است.

شمیم وب این امکان را برای کاربران فراهم آورده است تا مجوز‌های لازم را برای حامل دیجیتالی دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]