اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909204800615666

کتاب عربی معاصر ۱ (خواندن و فهمیدن متون عربی)

کد: 139909204800615666

https://bit.ly/342XSiI

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب عربی معاصر 1 شامل متونی به زبان عربی با موضوعات مذهبی است که از کتب مختلف دینی گردآوری شده‌است. ترجمه‌ی متن به فارسی و تشریح لغات دشوار به عربی پس از ذکر هر متن بیان می‌شود

کتاب عربی معاصر ۱ (خواندن و فهمیدن متون عربی)
کتاب عربی معاصر ۱ (خواندن و فهمیدن متون عربی)

کتاب عربی معاصر 1 شامل متونی به زبان عربی با موضوعات مذهبی است که از کتب مختلف دینی گردآوری شده‌است. ترجمه‌ی متن به فارسی و تشریح لغات دشوار به عربی پس از ذکر هر متن بیان می‌شود

چرا این کتاب را بخوانیم ؟

  در بخشی از کتاب عربی معاصر ۱ در ذیل سفارشات پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع) چنین می‌خوانیم:

” ای عـلی! هیچ فقـری شدیدتر از نـادانی و هیچ ثروتی سودمنـدتر از عقــل نیست. هیچ تنهـایی‌ای هراس انگیزتر از خودپسندی و هیچ کمک و مساعدتی برتر از مشورت نمی‌باشد. هیچ عقل و خردی مانند تدبیر، هیچ افتخاری مانند خوش‌اخلاقی و هیچ عبادتی مانند تفکر نیست.” 

  جملات قصار ذکر شده تنها بخشی از این کتاب در وصف سفارش‌های نبی مکرم اسلام به امام علی (ع) است . اصل متن به زبان عربی است و ترجمه‌ی آن به فارسی پس از ذکر متن بیان می‌شود. دروس مختلف این کتاب حاوی مطالب متنوعی با سبقه‌ی دینی و مذهبی است که با زبان عربی مطرح می‌شوند. تنوع مطالب را می‌توان در، آوردن تفاسیر، روایت‌ها و مضامین گوناگون ملاحظه کرد. برای مثال در بخش دیگری از کتاب، راه‌های رسیدن به خداوند متعال برای مخاطب تشریح می‌شود، راه‌هایی از قبیل تفکر و برهان، توجه به نشانه‌های الهی در جای‌جای هستی، عبادت، عمل صالح، اذکار، ادعیه و… . در فصلی دیگر روایت حضور علامه حلی (ره) در مجلس سلطان محمد خدابنده و مناظره ایشان با علمای اهل سنت که در نهایت به تاثیرگذاری بر شاه ایلخانی و گرایش وی به مذهب تشیع می‌انجامد، ذکر می‌گردد.

   شرح متونی از تفاسیر سوره‌های قرآن کریم، تشریح مفاهیمی چند از مسائل دینی، ذکر داستان و روایت‎های شخصیت‌های مذهبی و چندین و چند متن متنوع دیگر از فصول متعدد این کتاب هستند.

کتاب عربی معاصر ۱ شامل چه بخش‌هایی است ؟

  این کتاب شامل متونی به زبان عربی با موضوعات مذهبی است که از کتب مختلف دینی گردآوری شده‌است. ترجمه‌ی متن به فارسی و تشریح لغات دشوار به عربی پس از ذکر هر متن بیان می‌شود. محتوای متون متنوع است و شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات می‌باشد. بخشی از تفسیر آیات سوره بقره و نسا، سفارشات پیامبراکرم (ص)، حکمت لقمان، تشریح قرب و راه‌های رسیدن به خداوند متعال، اخلاق والا و پسندیده، مبحث نمازهای نافله، جهاد و شهادت، اهمیت رازداری، نظم و انضباط همگی از فصول متنوع این کتاب هستند. کتاب عربی معاصر ۱ به افرادی پیشنهاد می شود که می‌خواهند با مطالعه‌ی متون ساده‌ی عربی با مضامین دینی و ترجمه‌ی روان آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آثار سبز

نشر تخصصی آثار کمیک استریپ (پی نما) و مصور کودکان و کتب مذهبی و حقوقی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب