اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910024828912417

ویژگی های کتابِ «و نترسیم از متن»

کد: 139910024828912417

https://bit.ly/35rHVmU

، تهران , (اخبار رسمی): در کنکور سراسری وقت زیادی برای خواندن و پاسخ دادن به سوال های درک مطلب و کلوز ندارید، مخصوصا اگر کنکورتان دومتنی باشد. برای همین در کتاب «و نترسیم از متن»، هرچه جلوتر می روید، می‌بینید که وقت تان را به تدریج کم تر کرده‌ایم.

ویژگی های کتابِ و نترسیم از متن
ویژگی های کتابِ «و نترسیم از متن»

بعضی از تومورها خوش‌خیم‌اند، یعنی سلول های جدید زیادی ساخته می‌شوند؛ ولی به جای دیگر بدن سرایت پیدا نمی کنند. نوع بدخیم در یک ناحیه بیش از حد اندازه رشد می کند و به نواحی دیگر بدن سرایت پیدا می‌کند.

متن های ۱۰ سال اخیر کنکور بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه بوده اما هیچ بعید نیست که امسال یا سال بعد، تعداد متن های کنکورتان بیشتر شود و تعداد کلمه های هر متن، کم تر. البته بیشتر بودن تعداد کلمه ها الزاما به معنی سخت تر بودن یک متن نیست.
کامپیوتر بازها خوب می دانند که F1 یعنی Help. درنکته هایی که در حاشیه کتاب «و نترسیم از متن» انتشارات مشاوران برای تان نوشته شده است، وقتی به این نشانه برخوردید بدانید که قرار است نکته ای جدید و متفاوت بخوانید که در فهم متن درک مطلب و زدن تست هایش به دادتان خواهد رسید.

برخی از ویژگی های کتابِ «و نترسیم از متن» انتشارات مشاوران آموزش به این شرح است: 

۱-  درسنامه کامل نترسیم از متن در ۱۶ صفحه، حاوی تمام فوت و فن های پاسخ گویی به سوالات متن و بررسی انواع سوال های رایج در متن ها به تفکیک و فصل به فصل.
۲-  ۱۲۰ متن درک مطلب تالیفی به همراه حاشیه نویسی کامل.
۳-  ۸۰ متن کلوز تست تالیفی همراه با حاشیه نویسی کامل، که به صورت پیمانه ای و تدریجی تنظیم شده و مباحثی از دوازدهم و پایه را به طور همزمان شامل می شود.
۴-  ۴۲ متن و کلوز آزمون سراسری ۹۸ و ۹۹ همراه با تحلیل سوالات.

نمونه متن ۱۹ کتاب ... «و نترسیم از متن»

بدن ما از میلیون ها سلول بسیار کوچک تشکیل شده است. تمام این سلول ها کارهای مختلفی انجام می دهند و دائم مشغول تقسیم شدن و ساختن سلول های جدید بیشتری هستند که کار آن ها را انجام بدهند؛ مثلا سلول های جدید پوست جای سلول های قدیمی را که وقتی می میرند از سطح پوست پاک می شوند، می گیرند.
معمولا سلول های جدید به همان میزانی ساخته می شوند که در هر قسمت از بدن به آن ها نیاز است. داخل هر سلول مواد شیمیایی وجود دارد که پیام های شروع یا پایان ساخت سلول های جدید را صادر می کند. اگر سلول ها در دریافت پیام های شان گیج شوند و درنتیجه سلول هایی ساخته شوند که طبیعی نیستند، یا اگر پیام مربوط به توقف ساخت سلول های جدید را دریافت نکنند، بیش از اندازه سلول ساخته می شود. در این زمان است که توموری رشد می کند و سرطان ایجاد می شود.
بعضی از تومورها خوش خیم اند، یعنی سلول های جدید زیادی ساخته می شوند؛ ولی به جای دیگری از بدن سرایت پیدا نمی کنند. نوع دیگر تومور، بد خیم است و این نوع، سرطانی است که در یک ناحیه بیش از حد اندازه رشد می کند و می تواند به نواحی دیگر بدن سرایت پیدا کند.
هرکس ممکن است سرطان بگیرد؛ ولی بعضی چیزها ممکن است احتمال آن را افزایش بدهد؛ از جمله سیگار کشیدن، بیش از اندازه در آفتاب ماندن، آلودگی هوا یا بعضی مواد شیمیایی موجود در محیط و سابقه سرطان در بین اعضای خانواده. با وجود این، ممکن است کسانی که خیلی از این عوامل خطرساز را دارند، هرگز به سرطان دچار نشوند، درحالی که دیگرانی که هیچ یک از این عوامل خطر ساز را ندارند، ممکن است سرطان بگیرند. بیشتر سرطان ها قابل درمان اند و اغلب، بیمار می تواند کاملا بهبود پیدا کند؛ ولی گاهی درمان تنها می تواند حال بیمار را برای مدت کوتاهی بهتر کند. این درمان ها اغلب باعث می شود بیمار برای مدتی بسیار بدحال شود. این که چه نوع درمانی استفاده می شود، بستگی به نوع سرطان و محل آن دارد.
طبق متن، سرطان وقتی ایجاد می شود که......... .
۱) سلول های قدیمی تر یک عضو، دیگر سلول جدید تولید نکنند.
۲) سلول های غیرطبیعی یا تعداد بیش از اندازه ای سلول تولید بشوند.
۳) سلول های جدید جای سلول های قدیمی را در بدن بگیرند.
۴) مواد شیمیایی پیام هایی برای ساخت سلول های جدید بفرستند.
متن به تمام موارد زیر به عنوان عوامل خطرساز در ابتلا به سرطان اشاره می کند؛ به جز این موارد: 
۱) آلودگی هوا.
۲) سابقه سرطان در بین اعضای خانواده.
۳) بعضی مواد شیمیایی محیطی.
۴) گذراندن زمان زیادی در خانه.
کدام یک از جمله های زیر توسط متن پشتیبانی می شود؟
۱) بیشتر بیماران سرطانی شانس خیلی کمی برای بهبودی دارند.
۲) سلول های تومور خوش خیم به سایر قسمت های بدن حمله نمی کنند.
۳) تومورها براساس مکانی که تشکیل می شوند، به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند.
۴) وقتی بیماران سرطانی درمان را شروع می کنند، عوامل خطرساز آن ها پس از مدتی کوتاه ناپدید می شوند.
این متن به احتمال زیاد با بحث درباره... ادامه خواهد یافت.
۱) بعضی دیگر از عوامل خطرساز در ابتلا به سرطان.
۲) انواع مختلف درمان های موجود برای سرطان.
۳) این که چرا بعضی از افراد سیگاری هرگز به هیچ نوع سرطانی مبتلا نمی شوند.
۴) این که چگونه یک سبک زندگی سالم در پیش گیری از سرطان مهم است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانش لند

هدف ما در دانش لند فراهم کردن محیطی است که بتوانید به‌راحتی آن‌چه را که می‌خواهید خریداری کنید، نه این‌که مجبور شوید از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. بدون اغراق هرچه برای آموزش دیدن و آموزش دادن نیاز دارید در دانش لند فراهم شده است. ما شعار “هر روز تازه‌تر می‌شویم” را برای دانش لند برگزیدیم، چرا که وظیفه یک سایت و فروشگاه اینترنتی با موضوع آموزش چیزی غیر از این نیست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | سلامت و زیبایی