اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009215573316177

دستگاهی برای جرم زدایی و پولیش طلاونقره

دستگاه مگنت یا دستگاه پلی ساچمه ای

کد: 140009215573316177

https://bit.ly/3lYtFdQ

، تهران , (اخبار رسمی): در اکادمی جواهرات اردوان انوش هنرجوهای دوره طلاسازی مقدماتی با دستگاه مگنت یا پلی ساچمه ای اشنا می شوند و از این دستگاه برای جرم زدایی و پولیش کردن کار ساخته شده استفاده می شود

دستگاه مگنت یا دستگاه پلی ساچمه ای
دستگاه مگنت یا دستگاه پلی ساچمه ای

از دستگاه پلی ساچمه ای یا مگنت بعد از ریخته کاری و نیز برای جرم زدایی و یا به اصطلاح پولیش کردن قطعات استفاده می شود.

سلام امیدوارم حال دلتان خوب باشد.

دستگاه مگنت برای جرم زدایی و به اصطلاح پولیش کردن سطح کار استفاده می شود.

داخل این دستگاه یک سیم پیچ وجود دارد که به محض اتصال به برق تولید میدان مغناطیسی می کند.
بالای این سیم پیچ یک تشت آب وجود دارد که داخل آن یک سری ساچمه یا گوی از جنس آهن قرار گرفته که به محض تولید میدان مغناطیسی، این ساچمه ها شروع می‌کنند به صورت دورانی و با سرعت زیاد حرکت کردن  در اثر این حرکت ساچمه ها با مخلوط آب و شامپوی مگنت به سطح کار ضربه می زنند.
در اثر این ضربه‌ها، نیروی اصطکاک و سایشی که به وجود می اید باعث میشود یه لایه نازک از سطح کار برداشته شود در نتیجه کثیفی از روی کار برداشته میشود، اما چون این پاک شدن در اثر سایش وضربه است سطح خروجی کار از پلی ساچمه یا مگنت، مات است و حالت شنی دارد.
هنرجویان دوره های طلاسازی مقدماتی در آکادمی جواهرات اردوان انوش با مگنت آشنا می شوند 
نکته اول :
تعداد ساچمه ها اگر از یه حدی کمتر باشد برخورد به تمام سطوح کار صورت نمی گیرد و همچنین اگر زیاد باشد برخورد ساچمه ها با هم صورت می گیرد و به سطح کار برخورد نخواهند داشت
‎نکته دوم:
بر اساس قدرت هر سیم پیچ مجموع وزن کارهای داخل ظرف حاوی ساچمه،اب و شامپوی مگنت و محصول مشخص می شود
‎نکته سوم:
ساچمه های گرد نسبت به ساچمه های سوزنی سطح کار را بیشتر تمیز می کنند و این به معنای تاثیر گذاری بیشتر بر خورد این دو نوع است.
هر چه فلز نرم تر باشد استفاده از این ساچمه های گرد بیشتر آسیب می زند.
نکته چهارم مگنت این است که هر سنگی رو نمی شود در پلی ساچمه گذاشت، مثلاً استفاده از فیروزه، مروارید، سنگ های ساخته شده از رزین و هر سنگ شکننده‌ای، احتمال شکستن بعد از برخورد ساچمه ها را دارد.
آب درون دستگاه حاوی ذرات ریز طلا و نقره است پس آن را به راحتی نمی توان خالی کرد.
برای تصفیه آب و استفاده از این ذرات، آب دستگاه را پس از جداسازی ساچمه ها باید در دستشور مخصوص طلاسازی پس از چندین مرحله فیلتراسیون و تصفیه سیستم فاضلاب شهری متصل شده و ذرات نقره و طلا پس از قالکاری به کارفرما یا کارگاه دار بازگردد.
بهتر است پس از اتمام کار دستگاه مگنت محصولات را ابتدا با آب بشویید و برای خشک کردن کار آن را داخل خاک اره بیاندازیم تا خشک شود و به هیچ عنوان از دستمال کاغذی استفاده نکنیم.

در اکادمی جواهرات اردوان انوش استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن کار ممنوع است.

غزاله قاسمیان_اکادمی جواهرات اردوان انوش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی