اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105226348915005

چرا ژنراتور برق گازسوز را انتخاب می‌کنیم؟

کد: 140105226348915005

https://bit.ly/3Aiia8r

، ماهدشت , (اخبار رسمی): سوخت گاز طبیعی در بین سوخت‌های فسیلی به سوخت پاک مشهور است. این سوخت در کشور ما، سوختی ارزان، با انشعابات گسترده و در دسترس محسوب می‌شود.

چرا ژنراتور برق گازسوز را انتخاب می کنیم ؟
مدل یارا- نیروگاه اختصاصی شما

با دسترسی به انشعاب گاز طبیعی یا کپسول گاز مایع، به آسانی می توانید برق مورد نیاز خود را با یک ژنراتور گازسوز تامین کنید.

نسبت توان به وزن ژنراتور پایه گازسوز در مقایسه با سایر ژنراتورهای دیزلی هم رده، بسیار بالاتر است. این موضوع در زمان انتخاب ژنراتور و جانمایی آن دارای اهمیت است.

رتبه چهارم شبکه خط لوله گاز دنیا

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز کشور، ایران بعد از آمریکا، کانادا و روسیه بزرگترین شبکه خط لوله گاز دنیا را داراست و در رتبه چهارم هستیم. همچنین در حوزه گستردگی شبکه با پوشش ۹۶ درصدی شبکه گاز در کشور با اختلاف در رتبه اول قرار داریم.
در ایران به طور متوسط حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز روزانه مصرف می‌شود که معادل ارزش حرارتی ۵ و نیم میلیون بشکه نفت است؛ چیزی معادل کل کشورهای اتحادیه اروپا. در حالیکه ما کشور در حال توسعه‌ای هستیم و سبد انرژی ما در حال گسترش است.
همچنین 70 درصد سبد انرژی کشور به گاز اختصاص دارد، با 25 میلیون مشترک که 60 درصد آن مصرف صنعتی و تجاری و 40 درصد نیز خانگی است.

ویژگی‌های ژنراتور گازسوز

  • نسبت توان به وزن یک ژنراتور پایه گازسوز در مقایسه با سایر ژنراتورهای دیزلی هم رده، بسیار بالاتر است.
  • بدلیل تکنولوژی موتور گازسوز در این مدل ژنراتور، همچنین تغییرات سامانه سوخت رسانی و حذف مخزن سوخت گازوئیل، وزن و حجم و ابعاد کلی حدود 30 تا 50 درصد  کمتر از محصولات رقیب داخلی و خارجی است.
  • این موضوع در زمان انتخاب ژنراتور و جانمایی آن در محل مصرف، دارای اهمیت است.
  • ژنراتور گازسوز در بازار گاهی با نام های دیگر نظیر موتور برق گازسوز یا ژنراتور برق مقیاس کوچک نیز شناخته می شود.

دیزل ژنراتورهای مونتاژ داخلی
دیزل ژنراتورهای مونتاژ داخلی عموما در توان های بالا و با سوخت گازوئیل و با گاورنر مکانیکی در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرند. در مواقع نیاز، برای ارائه توان‌های زیر 100 کاوآ با سوخت گاز، بطور معمول سیستم سوخت رسانی ژنراتور دیزلی را به سیستم گازسوز تبدیل می کنند. به این ترتیب بدون تغییر در ساختار یا تکنولوژی موتور دیزل، تفاوتی در ابعاد و وزن و شکل موتور و سیستمهای جانبی آن ایجاد نمی شود لذا غالبا بهینه سازی لازم و کافی صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر، در یک ژنراتور پایه گازسوز با سوخت گاز طبیعی به دلیل مصرف کم سوخت، هزینه سوخت در مقایسه با برق تولید شده بسیار ناچیز است. سوخت گازوئیل مناطق مختلف کشور از نظر کیفی و درصد اجزاء تشکیل دهنده اعم از میزان سولفور و چربی و آب و ذرات معلق و ... بسیار متنوع هستند و غالبا با سطح کیفی استاندارد موتورهای دیزلی فاصله دارند. این موضوع روی میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور، میزان آلایندگی، دوره تعمیرات، و پایداری حین کار ژنراتور تاثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت. علاوه بر این همانطور که گفته شد هزینه های تامین قطعات یدکی و سرویس و نگهداری سالیانه ژنراتور گازی در مقایسه با ژنراتور دیزلی بسیار پایین تر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع محرکه دوار خاورمیانه

شرکت صنایع محرکه دوار خاورمیانه ( S.M.D middle east) در سال 1390 با انگیزه طراحی و صنعتی سازی فن آوری محصولات مولد همزمان برق و حرارت بعنوان شاخه صنعتی شرکت Samad Power انگلستان و عضوی از گروه SAMAD تاسیس شد. این شرکت از سال 1394 تاکنون توسعه سیستم مولد همزمان برق و حرارت با تکنولوژی میکروتوربین گازی را از طراحی مفهومی تا طراحی دقیق با ساخت نمونه های مهندسی در دستور کار داشته است. بر اساس مطالعات امکانسنجی و بررسی بازار، فاز اول تولید محصول پایلوت پکیج شوفاژ مولد برق (TGB) برای بازار انگلستان هدفگذاری شده است. به موازات به منظور پوشش بازار داخلی ، از سال 1395 با معرفی پروژه به معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری و ورود به گروه شرکتهای دانش بنیان، شرکت در حال توسعه محصول و بازار است. مذاکره نزدیک با سازمانهای متولی در بحث انرژی از جمله وزارت نیرو و وزارت نفت ادامه دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته