اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010631653887115

پایان اینستاگرام در ایران نزدیک شده ؟

اینستاگرام فیلتر شد + اثرات منفی فیلترینگ بر آنلاین شاپ ها

کد: 14010631653887115

https://bit.ly/3LJadgH

، رشت , (اخبار رسمی): با بررسی شرایط اینترنت همراه و ثابت نشان می‌دهد که دسترسی به اینستاگرام با IP ایران از عصر روز چهارشنبه ۳۰ شهریور امکان‌پذیر نیست و در ایران فیلتر شده معلوم نیست اینستاگرام به طور مقطعی فیلتر است یا اکنون دیگر به «پایان اینستاگرام در ایران» رسیده‌ایم.

اینستاگرام فیلتر شد + اثرات منفی فیلترینگ بر آنلاین شاپ ها
اینستاگرام فیلتر شد + اثرات منفی فیلترینگ بر آنلاین شاپ ها

محدود شدن اینترنت در ایران می توان به بیکاری، پس رفت، کاهش دسترسی به دانش و متاسفانه افزایش مهاجرت اشاره کرد و همچنین ۱۱ میلیون ایرانی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کردند بیکار و بی بهره شدند

عدم دسترسی به اینستاگرام با ip ایران

از عصر دیروز، گزارش‌هایی از کاربران مختلف در ایران، مبنی بر عدم دسترسی به اینستاگرام با IP ایران گزارش دادند. گمانه‌زنی‌ها در شرایط فعلی امکان فیلتر اینستاگرام را تقویت کرده است.به نظر می‌رسد پهنای باند اینستاگرام نه تنها کاهش پیدا کرده بلکه این شبکه اجتماعی فیلتر شده است. کاربران ایرانی در حال حاضر بدون استفاده از فیلترشکن امکان استفاده را ندارند. این موضوع در حالی است که همچنان منابع رسمی این خبر را تکذیب یا تائید نکردند.

اینستاگرام یکی از پلتفرم های پرطرفدار با ” ۱ میلیارد و ۴۷۶ میلیون نفر ” در سراسر جهان است و این تعداد حدود ۲۰ درصد از جمعیت جهان عضو این پلتفرم و شبکه اجتماعی هستند و در سراسر جهان به یافتن اطلاعات کاربردی، در ارتباط بودن با دوستان، مشاهده اخبار و حوادث و … می پردازند.

قطعی اینترنت پس از محدود شدن اینستاگرام

دسترسی به اینترنت از سوی اپراتورهای موبایل برای اکثر کاربران محدود شده و کاربران اینترنت همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل تنها امکان دسترسی به سایت‌های داخلی ( سایت هایی که بر روی سرور های داخلی بالا آمده اند همچون دیجی کالا، دیزاین لند، اسنپ و … ) را دارند و پلتفرم‌های پرکاربرد همچون واتس‌اپ، گوگل و… از دسترس خارج شده‌اند.

براساس گزارش Datareportal که در ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۲ ( بهمن ۱۴۰۰ ) منتشر شده، اطلاعات کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی تعداد کاربران اینترنت در ایران ۷۱٫۹۴ میلیون نفر بوده است و این درحالیست که جمعیت ایران ۸۵٫۵۲ میلیون نفر بوده است و همچنین اینستاگرام با جمعیتی معادل ۴۸ میلیون ایرانی، محبوبترین شبکه اجتماعی بین ایرانیهاست.

اثرات مخرب فیلترینگ اینستاگرام

از اثرات مخرب بر فیلتر اینستاگرام و محدود شدن اینترنت بر اساس گزارش نوین هاب : در ایران می توان به بیکاری، پس رفت، کاهش دسترسی به دانش و متاسفانه افزایش مهاجرت اشاره کرد و همچنین ۱۱ میلیون ایرانی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کردند و بازاری به بزرگی  ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشتند، بیکار و بی بهره شدند.
اینستاگرام یکی از راه های نوین برای صاحبان کسب و کارهای سنتی، خانگی و حتی جدید بود و با داشتن هویت منظم و هدفمند همچون لوگو، یونیفرم پیج، کاور هایلایت و … بسیار راحت تر به فروش خودشان می پرداختند و در روز فروش های میلیونی و بالا را تجربه می کردند که البته در این راه دیزاین لند کمک های زیادی به آنلاین شاپ ها و صاحبان کسب و کارها در زمینه طراحی چنین مواردی داشته، دارد و خواهد داشت.

با قطعی و محدود شدن اینستاگرام و همچنین اینترنت، همچون اتفاقاتی که در سال ۹۸ افتاده بود به اقتصاد دیجیتال و اکوسیستم استارتاپی ایران لطمه‌های بسیاری وارد می شود و بنا بر گزارشات منتشر شده، بسیاری از کسب و کارهای نوپا و همچنین آنلاین شاپ ها که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کردند و یا به معرفی خودشان در این بستر می پرداختند، دچار مشکل شدند کل این پدیده برای کشور بسیار آثار بدی داشته و دارد.
با محدودیت ها که در چند سال قبل بر اکوسیستم استارتاپی ایران رخ داده بود، باعث شد تا دیزاین لند بر روی سرور های داخل ایران لانچ و اجرا شود تا دسترسی به خدمات گرافیکی برای کسب و کارها فراهم باشد و شما همراه گرامی بتوانید به راحتی و انلاین سفارش طراحی خودتان را ثبت کنید ( ورود به صفحه سفارش آنلاین )

و در آخر …

در این‌مقاله به بررسی وقایع رخ داده برای اینستاگرام و همچنین اینترنت و گزارشاتی که از فروش کسب و کارها از طریق اینستاگرام پرداختیم. امیدوارم هیچ وقت چنین شرایطی رخ ندهد و هرچه زودتر این محدودیت ها برداشته شود تا کسب و کارها به روال قبلی خودشان برگردند. برای کسب مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش طراحی لوگو، ست اداری و ... به وب‌سایت دیزاین لند مراجعه نمایید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیزاین لند

استودیو طراحی گرافیک دیزاین لند با طراحی لوگوهای اختصاصی و حرفه‌ای، بنر پست و استوری سوشال، طراحی هویت برند و ... که منحصربه‌فرد و خاص طراحی می‌شوند آماده خدمت به شما در این زمینه است، در ۲۴ ساعت شبانه روز و در کمتر از ۱ دقیقه سفارشات خدمات طراحی گرافیکی خودتان را از هرجای کشور عزیزمان ایران، به صورت آنلاین و از طریق سایت designland.ir ثبت و با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب تحویل بگیرید ما با اقتخار تا به امروز توانستیم با شرکت ها و سازمان های بزرگی در سراسر کشور عزیزمان همکاری و رضایت آنان را جلب کنیم، شما هم می توانید از خدمات بی نظیر ما بهره مند بشید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار