کد: 140107176760419483
در دسترس نیست

آزمون آیلتس چیست؟ آشنایی با بخش های مختلف IELTS

کد: 140107176760419483

، (اخبار رسمی): در این مطلب سعی کردیم توضیحات جامعی درباره آزمون آیلتس بدهیم. به همین دلیل انواع آزمون ایلتس و بخش های مختلف آن را کامل شرح دادیم

آزمون آیلتس یک امتحان بین المللی زبان انگلیسی است که در آن مهارت های اصلی زبان شرکت کنندگان سنجیده می شود. این ازمون انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز شرکت کنندگان می توانند در آن شرکت کنند.

آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های بین المللی سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است. کسب نمره بالا در این آزمون دریافت پذیرش دانشگاه‌های خارجی را ساده‌تر کرده و به موفقیت پرونده‌های مهاجرتی کمک می‌کند. این آزمون محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و نتیجه آن بسیار معتبر است. برای کسب نمره بالا در بخش‌های مختلف این آزمون قبل از هر چیزی باید شناخت کاملی از آن داشته باشید و در مرحله بعد با تمرین، تکرار و شرکت در دوره‌های مختلف خود را آماده کنید.

آیلتس چطور آزمونی است و برگزار کننده آن کیست؟

آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing است و سازمان جهانی ارزیابی زبان انگلیسی ترجمه شده. دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و مرکز آیلتس استرالیا برگزار کنندگان اصلی این آزمون هستند و در حال حاضر در بیش از 110 کشور دنیا برگزار می‌شود.

در آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی زبان، اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ مورد سنجش قرار می‌گیرد و به شرکت کننده در هر بخش نمره جداگانه داده می‌شود. کشورهای آمریکا، انگلستان، نیوزیلند و کانادا برای پذیرش پرونده‌های مهاجرتی به کسب نمره بالای این آزمون تاکید دارند. برای مهارت یافتن در این موضوعات میتوانید از آموزش‌‌های پری آیلتس معتبر استفاده کنید.

بیش از 10 هزار سازمان بین المللی نتایج این آزمون را معتبر دانسته و می‌پذیرند. بسیاری موسسات آموزشی، کارآفرینان، شرکت‌های بزرگ، دولت‌ها و کارفرمایان این مدرک را می‌پذیرند و به دارنده آن اعتبار بالایی می‌دهند. کسب نمره عالی در این آزمون به موفقیت شما در مسیر پیشرفت شغلی و تحصیلی کمک بسیاری می‌کنند.

چند نوع آزمون آیلتس وجود دارد؟

دو نوع آزمون آیلتس برگزار می‌شود:

آزمون آیلتس آکادمیک

شرکت در این آزمون و کسب نمره بالای 7 در آن به پذیرش دانشگاه معتبر خارجی کمک می‌کند. سوالات این آزمون بیشتر روی مهارت‌های ارتباطی یک دانشجو و توانایی تعامل او در محیط‌های آکادمیک متمرکز شده است.

آزمون آیلتس جنرال

کسب امتیاز قابل قبول در این آزمون برای انواع مهاجرت بسیار مفید است. سوالات این آزمون بیشتر جنبه عمومی داشته شیوه تعامل و برقراری ارتباط فرد در محیط‌های اجتماعی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. محتوای مجلات، اخبار و گفتگوهای روزمره مرجع اصلی سوالات بخش‌های مختلف آزمون در این بخش است.

شرکت کنندگان با توجه به هدفی که از شرکت در آزمون آیلتس دارند باید انتخاب کنند که در آزمون جنرال شرکت کنند یا آکادمیک. سوالات و نحوه برگزاری این دو آزمون یکسان نیست به همین دلیل پس از انتخاب فرد برای آماده سازی خود جهت شرکت در آزمون باید مراحل متفاوتی را پشت سر بگذارد.

بخش‌های اصلی آزمون آیلتس کدام است؟

بخش‌های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

Listening (گوش دادن)

بخش لیسنینگ آیلتس 30 دقیقه طول می‌کشد، در این مدت 4 فایل صوتی برای شنونده پخش می‌شود که برای هر کدام سوالاتی مطرح می‌شود و شرکت کننده باید پس از گوش دادن فایل به آن‌ها پاسخ دهد.

هر فایل صوتی تنها یکبار برای فرد پخش می‌شود به همین دلیل سرعت عمل و یادداشت برداری هنگام برگزاری این بخش آزمون به موفقیت شما کمک بسیاری می‌کند. یکی از چالش‌های اصلی این بخش آزمون این است که فایل‌های صوتی با لهجه‌های مختلف پخش می‌شود و فرد باید بتواند مفاهیم را به خوبی درک کند. برای درک بهتر میتوانید درباره تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک در سایت آموزشگاه زبان تات بیشتر بخوانید.

Reading (ریدینگ)

این بخش آزمون 60 دقیقه طول می‌کشد و شامل 40 سوال است. ریدینگ مهارت‌های خواندن داوطلب را با طیف گسترده‌ای از سوالات ارزیابی کرده و میزان درک مفاهیم را ارزیابی می‌کند. سوالات این بخش توانایی درک مطلب، شناخت نظرات، نگرش‌ها و هدف نویسنده، درک ایده اصلی مطلب، خلاصه کردن و درک جزئیات را ارزیابی می‌کند.

بخش ریدینگ آزمون آکادمیک و جنرال از نظر محتوای سوالات کمی بایکدیگر متفاوت هستند.

Writing (نوشتن)

مدت زمان برگزاری آزمون رایتینگ 60 دقیقه است و در آن مباحث متناسب با نوع آزمون و نیاز شرکت کنندگان مطرح می‌شود. در آزمون آکادمیک بیشتر نامه نگاری‌های دانشجویی مطرح بوده و شام دو بخش می‌شود. در بخش اول اطلاعات بصری مثل نمودارها و جداول باید در قالب یک متن ارائه شود. در بخش دوم از فرد خواسته می‌شود برای پاسخ به یک مشکل یا بحث متنی بنویسد.

بخش رایتینگ آزمون جنرال هم شامل دو بخش اصلی است، در قسمت اول شرایط یا یک وضعیت شرح داده می‌شود و از شرکت کننده می‌خواهند در مورد آن نامه‌ای را بنویسد. در بخش دوم هم از فرد خواسته می‌شود در پاسخ به شرایط یا وضعیتی نامه‌ای بنویسد.

زمان برگزاری آزمون آیلتس وشیوه برگزاری آن در ایران چگونه است؟

در ایران چندین برگزار کننده رسمی به صورت قانونی آزمون بین المللی آیلتس را برگزار می‌کنند. این آزمون در کشور زیر نظر سازمان سنجش برگزار می‌شود و برگزار کنندگان مجوز دارند در طول سال چند بار آن را برگزار کنند. بنابراین اگر شخصی فرصت نکرد در یک آزمون شرکت کند جای نگرانی نیست می‌تواند در نوبت بعد امتحان بدهد

برای شرکت در این آزمون کافی است وارد سایت برگزار کنندگان شده، نوع آزمونی که می‌خواهد در آن شرکت کند را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازد. نتایج آزمون کتبی معمولا 13 روز پس از برگزاری اعلام شده و زمان اعلام نتایج آزمون شفاهی هم از سوی برگزار کننده اعلام می‌شود.

شرکت کنندگان حق اعتراض به نتایج آزمون را دارند، فقط باید هزینه‌ای را برای رسیدگی به شکایت خود پرداخت کنند. اگر شکایت وارد بود هزینه به فرد بازگردانده می‌شود اما اگر اعتراض رد شد هزینه بازپرداخت نمی‌شود.

برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون آیلتس چه باید کرد؟

تقویت مهارت‌های زبانی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ تنها راهکار موفقیت در این آزمون است. کتاب‌های کمبریج بهترین منابع آماده سازی جهت شرکت در آزمون آیلتس است. حضور در دوره‌های آموزشی مناسب که از جدیدترین متدهای آموزشی استفاده می‌کنند هم می‌توانند به موفقیت در آزمون و کسب نمره بالا کمک کنند.

موسسه آموزش زبان انگلیسی تات به کمک کادر مجرب و بهترین مدرسین دوره‌های آنلاین برگزاری آزمون آیلتس برگزار می‌کند. در این دوره‌ها هر آنچه برای کسب نمره عالی در آزمون نیاز دارید را با جدیدترین متدهای آموزشی خواهید آموخت. مدرسان و کادر آموزشی موسسه در کنار شما هستند تا بتوانید برای یادگیری برنامه ریزی مناسبی داشته باشید به نحوی که پس از گذشت چند جلسه پیشرفت خود را شاهد خواهید بود. موفقیت در آیلتس دست یافتنی است به شرط اینکه تلاش کنید، برای یادگیری وقت بگذارید و از تجارب یک استاد برجسته بهره ببرید. آکادمی تات همه شرایط را برای شما مهیا کرده است.

منبع این مطلب: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش