اطلاعات تماس
  • 021555*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109306883621884
در دسترس نیست

انواع توری مرغی و مشخصات تور مرغی

هر رول توری مرغی چند متر است؟

کد: 140109306883621884

، (اخبار رسمی): توری مرغی از بافته شدن سیم‌های فلزی به یکدیگر این توری در اشکال هندسی مختلف و همچنین ضخامت‌، ابعاد و چشمه‌های مختلف تولید می‌شود. تاریخچه این نوع توری مربوط به سال 1844 میلادی می‌باشد که اولین نسخه از این توری توسط یک آهنگر به نام چارلز برنارد که فردی ایتالیایی بود ساخته شد.

هر رول توری مرغی چند متر است؟
نمونه عکس توری مرغی در صنایع فولاد توفیقی

   توری مرغی یکی از انواع توری‌های پرکاربرد فولادی است. این نوع توری از بافته شدن سیم‌های فلزی به یکدیگر و کشش ورق فولادی به وجود می‌آید. از این توری بیشتر برای قفس پرندگان استفاده می‌کنند از این رو در بازار با نام توری مرغی شهرت دارد. این محصول کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه مطلب آن ها را بررسی خواهیم کرد. در این مطلب ما قصد داریم شما عزیزان را با توری مرغی چیست؟ و انواع توری مرغی آشنا کنیم. با ما همراه باشید. برای خرید این محصول به این صفحه وارد شوید.

توری مرغی چیست؟
توری مرغی از بافته شدن سیم‌های فلزی به یکدیگر و کشش ورق فولادی ساخته می‌شود این توری در اشکال هندسی مختلف و همچنین ضخامت‌، ابعاد و چشمه‌های مختلف تولید می‌شود. توری مرغی نسبت به توری‌های دیگر در بازار بسیار سبک و نازک است. از شاخص‌ترین اشکال هندسی آن می‌توان به شش ضلعی بودن چشمه آن اشاره کرد. معروف‌ترین و پر کاربردترین چشمه‌های آن در ساخت محصولات چشمه 4/3 است. تاریخچه این نوع توری مربوط به سال 1844 میلادی می‌باشد که اولین نسخه از این توری توسط یک آهنگر به نام چارلز برنارد که فردی ایتالیایی بود ساخته شد.

انواع توری مرغی  

توری مرغی غالبا در 3 دسته تولید می‌شود. شامل موارد زیر می‌باشد.

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه سرد
  • توری پلاستیکی

از مشخصات فنی توری مرغی به صورت رولی و در اندازه‎‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. طول رول و اندازه‌های توری مرغی بستگی به شرکت سازنده آن دارد اما اگر بخواهیم به طور تقریبی بگویییم طول 45و20 و عرض 90، 120 و 150 سانتی‌متر است.

اندازه هر رول توری مرغی بر مبنای سیم‌های گالوانیزه نازک که دارای انعطاف پذیری بالا هستند و در ضخامت‌های 0.40 تا 0.7 و در چشمه‌های 2/1، 4/3 و 1 اینچ می‌باشند. قابل ذکر است وزن آنها با توجه به ضخامت توری و چشمه‌هایشان متغییر هستند.

کاربردهای توری مرغی

خیلی از افراد فکر می‌کنند توری مرغی فقط برای نگهداری از پرندگان و یا مراقبت از گیاهان است. اما این طور نیست. لیکن از توری مرغی در صنعت ساخت و ساز نیز استفاده می‌شود. از مهمترین کاربردهای آن شامل موارد ذیل می‌باشد.

قابل استفاده در سقف: از توری مرغی می‌توان در سقف ساختمان‌ها استفاده کرد. به طور مثال در سوله و یا سقف‌های شیروانی به عنوان عایق صوتی و حرارتی وپشم شیشه استفاده کرد. حال سوال اینجاست چرا برای اجرا پشم شیشه در سقف از توری مرغی استفاده می‌کنند به دلیل اینکه موقع اجرا وسیله‌ای لازم است که هم مقاوم باشد و هم اینکه دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود و بهترین گزینه برای این کار توری مرغی گلوانیزه است.

ویژگی‌های توری مرغی گالوانیزه

در واقع توری مرغی همان طور که ذکر شد شبکه‌ای از مفتول گالوانیزه و در ضخامت‌های 20 تا 25 میکرون و دارای چشمه‌های 1، 3/2 و4/3 اینچ است. واز پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به توری مرغی چشمه ی 4/3 اشاره کرد و این توری‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص صنعتی بافته می‌شود. یکی از ویژگی‌های توری مرغی گالوانیزه که با مفتول گرم تولید می‌شود، در هر شرایط آب و هوایی خورده و پوسیده نمی‌شود. به همین دلیل توری مرغی گالوانیزه گرم عمر طولانی نسبت به توری مرغی گالوانیزه با مفتول سرد دارد.

توری مرغی گالوانیزه سرد

توری مرغی گالوانیزه بامفتول سرد نخستین بار در کشور چین تولید شد و به سایر کشورها صادر می‌گردید. اما با گذشت زمان، امروزه کشور ایران خود صادر کننده توری مرغی گالوانیزه سرد با کیفیتی برتر از چینی می‌باشد و هم نیاز کشور خود را تامین می‌کند.

توری مرغی گالوانیزه گرم

توری مرغی گالوانیزه با مفتول گرم نیز مانند توری گالوانیزه گرم تولید کشور خودمان است. از ویژگی‌های بارز این نوع توری استحکام و مقاوم بودن آن است و در هر نوع شرایط آب و هوایی می‌توان از آن استفاده کرد و دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی نمی‌شود و دارای طول عمر بالای 50 سال دارد.

بعد از درک توری مرغی چیست؟ حال در جدول زیر مهم‌ترین مشخصات و ویژگی‌های این نوع از توری‌های مفتولی فولادی ذکر شده است.

مشخصات

مشخصه

گالوانیزه گرم – گالوانیزه سرد

نوع مفتول

از 0.4 تا 0.7

اندازه مفتول

1، 2/1 و 4/3

ابعاد چشمه

20 و 45

طول طاقه

90، 120 . 150

عرض

5/40 متر برای طاقه ایرانی 90 سانتیمتری با طول 45 متر

میزان پوشش طاقه

چینی ۵ تا ۵/۵ و ایرانی ۷ تا ۸ کیلو در توری با عرض ۹۰ سانتی‌متر

وزن

خرید توری مرغی از منابع معتبر

در این مقاله شما با توری مرغی و کاربردهای توری مرغی آشنا شدید. چنانچه قصد خرید انواع توری مرغی را دارید لطفا با کارشناسان صنایع فولاد توفیقی تماس حاصل فرمایید تا به روزترین قیمتها را در اختیار شما بگذارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021555*****
[نمایش اطلاعات]