اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110056890818516
در دسترس نیست

معرفی انواع فلاسک

کد: 140110056890818516

، (اخبار رسمی): با شنیدن نام فلاسک، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، وسیله ای برای گرم نگه داشتن چای و یا آب است. اولین فلاسک در سال ۱۸۹۲ توسط جیمز دوئر، فیزیک دان اسکاتلندی، اختراع شد

معرفی انواع فلاسک
خرید فلاسک کودک

مقدمه

با شنیدن نام فلاسک، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، وسیله ای برای گرم نگه داشتن چای و یا آب است. اولین فلاسک در سال ۱۸۹۲ توسط جیمز دوئر، فیزیک دان اسکاتلندی، اختراع شد و اولین تولید تجاری آن در سال ۱۹۰۴ توسط یک شرکت آلمانی به نام ترموس صورت گرفت. در واقع فلاسک ها ظروفی هستند که جهت ثابت نگه داشتن دمای غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شوند. به این صورت که این ظروف از انتقال انرژی از داخل به خارج و از خارج به داخل فلاسک جلوگیری می کند و از کاربردی ترین وسایل در سفرها، محل کار و کوهستان و … به شمار می روند. در ادامه به انواع فلاسک ها می پردازیم

فلاسک تک نفره

این فلاسک ها ابزاری کاربردی برای کوهنوردان، ورزشکاران و عاشقان چای است. ظرفیت و گنجایش این نوع فلاسک ها معمولاً نیم لیتر تا یک لیتر بوده و اغلب به شکل استوانه ای و دسته دار یا بدون دسته تولید می شوند. یک فلاسک یک نفره مناسب باید توانایی گرم نگه داشتن چای را تا حداقل ۵ ساعت داشته باشد. به طور معمول ابن فلاسک ها سبک بوده و ابعادی مناسب دارند تا حمل آن ها راحت باشد. به علاوه برای خرید فلاسک چای یک نفره باید توجه کرد که درون و بیرون آن نباید دچار زنگ زدگی و یا آسیب باشد و از تغییر طعم و بوی مایعات درون خود جلوگیری کند. درپوش این نوع فلاسک باید بسیار سفت و محکم باشد تا مانع ریزش مایع به بیرون شود. همچنین طراحی آن باید به گونه ای باشد که استفاده و نوشیدن چای از آن برای یک نفر به راحتی انجام شود. نام دیگر این فلاسک ها، تراول ماگ یا ماگ مسافرتی است.

فلاسک خانواده

این نوع فلاسک از نظر وزن، اندازه و شکل، انواع مختلفی دارد. به طور معمول در ظرفیت های یک لیتری و سه لیتری و در دو مدل تکی و دو قلو تولید می شوند و هنگام خرید فلاسک می توان با در نظر گرفتن موارد مصرف و نیاز، نوع آن را انتخاب کرد. ویژگی های ذکر شده برای فلاسک تک نفره، مانند عایق بودن و نگه داشتن دمای مایع درون آن، مانع تغییر طعم و بوی چای یا آب، طراحی مناسب جهت حمل آسان، دارا بودن دربی محکم و سفت تا مانع ریختن چای شود و … برای این نوع فلاسک و سایر انواع آن نیز، نسبت داده می شود. این نوع فلاسک را همه خانواده ها دارا هستند؛ زیرا به علت حجیم بودن و حمل نوشیدنی گرم، در سفرها و پیک نیک ها کاربرد دارد.

فلاسک فندکی ماشین

فلاسک فندکی ماشین، محصولی تقریباً جدید بوده که قابل وصل شدن با فندک تمام ماشین ها است و وظیفه مهم فلاسک ها را که گرم نگه داشتن مایعات است را انجام می دهد. با خرید فلاسک همراه آن یک کابل با سری فندکی و یک درپوش وجود دارد. درپوش این فلاسک دارای دریچه ای کوچک برای نوشیدن آسان از فلاسک یا لیوان است تا هنگام نوشیدن چای از فلاسک یا لیوان نیازی به جدا کردن درب نباشد. این فلاسک دارای عایق خوبی نیز است. همچنین طراحی ظاهری آن به صورتی است که به راحتی در جا لیوانی کنسول ماشین قرار می گیرد. حجم این نوع فلاسک ۵۰۰ سی سی یا نیم لیتر است. این محصول علاوه بر گرم نگه داشتن مایعات، می تواند آب سرد و یا سایر مایعات سرد را با گرمای تولید شده گرم کند و یا باعث دم کشیدن چای شود. در صورت بسته بودن درب، این نوع فلاسک می تواند دمای محتویات درون خود را به مدت ۱ ساعت حفظ کند و دلیل آن وجود واشر ضد نشتی در دور آن است که از هدر رفتن گرما جلوگیری می کند این لیوان یا فلاسک برای خنک نگه داشتن مایعات نیز کاربرد دارد.

فلاسک غذا

در اغلب موارد ممکن است کاربرد فلاسک را تنها در نگه داشتن مایعات دانست، اما از پرکاربردترین انواع فلاسک مخصوصاً برای ورزشکاران و کوهنوردان فلاسک غذا است. این نوع فلاسک همان طور که از نامش پیداست برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می شود و دارای دهانه بزرگی نسبت به فلاسک مایعات است. این نوع فلاسک نیز در طرح ها و اندازه های مختلف برای کاربردهای متنوع مثل، محل کار، گردش، کوهنوردی و نگه داشتن غذای کودک ساخته می شود. به طور معمول درب این فلاسک ها چندمنظوره بوده و می توان از آن ها به عنوان بشقاب یا سوپ خوری استفاده کرد و قابلیت گرم نگه داشتن غذا را در مدت ۸ ساعت را دارد.

فلاسک کودک

بخش مهمی از سلامت نوزادان و کودکان به تغذیه مناسب، کامل و به موقع آن ها وابسته است و به علت پاکیزگی و سلامت تغذیه آن ها، امروزه برای کودکان از فلاسک آب و غذا جدا از فلاسک بزرگسالان ، استفاده می شود. مادران به علت شاغل بودن، مهمانی ها و سفرها امکان آماده کردن غذا و شیر خشک تازه را نداشته به همین دلیل، غذای کودک را از پیش آماده کرده و در فلاسک نگهداری می کنند، تا زمان استفاده از آن فرا رسد. فلاسک های کودک معمولاً شبیه فلاسک های معمولی بودا اما شکل و اندازه ی کوچک تری دارند.  دو جنس باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل