اطلاعات تماس
  • 093599***** - 044333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110066893321900
در دسترس نیست

شرایط تحصیل در دانشگاه اژه ازمیر ترکیه

کد: 140110066893321900

، (اخبار رسمی): دانشگاه اژه ازمیر ترکیه یا در واقع اگه (ege) یک دانشگاه دولتی در ازمیر ترکیه است و یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. شهریه این دانشگاه ارزان و خدمات آن از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین قرار گرفتن این دانشگاه در شهر زیبای ازمیر می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه اژه ازمیر ترکیه
شرایط تحصیل در دانشگاه اژه ازمیر ترکیه

دانشگاه اژه ازمیر ترکیه یا در واقع اگه (ege) یک دانشگاه دولتی در ازمیر ترکیه است و یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. شهریه این دانشگاه ارزان و خدمات آن از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین قرار گرفتن این دانشگاه در شهر زیبای ازمیر می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد. در ادامه این مقاله توسط اطلاعات سایت رسمی اعزام دانشجو می‌خواهیم در مورد دانشگاه اژه ازمیر ترکیه صحبت کنیم.

آشنایی با دانشگاه اژه ازمیر

نام انگلیسی این دانشگاه Ege University به ترکی Ege ÜNİVERSİTESİ است. این دانشگاه دولتی در سال 1955 در شهر ازمیر با شعار رفع نیازهای ملی، کشوری و جهانی تاسیس شد و از این نظر یکی از 4 دانشگاه قدیمی ترکیه است. میزان خروجی‌های تحقیقاتی این دانشگاه بالا طبقه بندی می‌شود و با توجه به موقعیت مکانی مناسب دانشجویان زیادی درخواست ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند.

زبان تدریس در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است و در سال 2020 دارای 43515 دانشجو بوده که بیش از 1220 دانشجو خارجی هستند. این دانشگاه در بخش Bornova ازمیر واقع شده است که بخشی از بافت قدیمی شهر است. این دانشگاه علاوه بر اینکه یکی از 4 دانشگاه قدیمی ترکیه است، جزء 4 دانشگاه برتر ترکیه نیز است و رتبه جهانی آن 616 و رتبه پژوهشی آن 472 است.

محوطه دانشگاه 3700 هکتار است و ساختمان‌های مختلفی برای اهداف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی وجود دارد و شما به اینترنت بین‌المللی و منابع علمی و تحقیقاتی معتبر در کل دانشگاه دسترسی خواهید داشت.

در صورت علاقه به تحصیل در دانشگاه اژه ازمیر ترکیه می‌توانید از سایت اعزام دانشجو در این زمینه کمک دریافت کنید.

دانشکده‌های دانشگاه اژه ازمیر ترکیه

1. دانشکده دندانپزشکی

بخش جراحی دهان، دندان و فک و صورت، بخش رادیولوژی دهان، دندان، فک و صورت، اندودنتیکس، ارتودنسی، بخش اطفال، پریودنتولوژی، دندانپزشکی پروتز، دندانپزشکی ترمیمی

2. دانشکده پزشکی

گروه آناتومی، بیوفیزیک، بخش آمار زیستی و انفورماتیک پزشکی، گروه فیزیولوژی، بافت شناسی و جنین شناسی، گروه بیوشیمی پزشکی، بیوشیمی بالینی، گروه زیست شناسی پزشکی، آموزش پزشکی، میکروبیولوژی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، تاریخ و اخلاق پزشکی

3. دانشکده داروسازی

گروه علوم پایه داروسازی، فناوری داروسازی، علوم حرفه‌ای داروسازی

4. دانشکده علوم ورزشی

گروه آموزشی مربیگری، تربیت بدنی و تمرینات ورزشی، گروه مدیریت ورزش

5. دانشکده شیلات

گروه فناوری شکار و فرآوری، علوم پایه، پرورش

6. دانشکده ارتباطات

گروه روزنامه نگاری، معاونت تبلیغات و ارتباطات، صدا و سیما و سینما، اداره تبلیغات

7. دانشکده فنی و مهندسی

گروه مهندسی کامپیوتر، مهندسی بیولوژیک، مهندسی چرم، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مواد غذایی، گروه مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی نساجی

8. دانشکده کشاورزی

گروه باغبانی، ماشین‌های کشاورزی، معماری منظر، فناوری لبنی، اقتصاد کشاورزی، سازه‌های کشاورزی و آبیاری، محصولات زراعی، علوم خاک و تغذیه گیاهی، گروه علوم دامی

9. دانشکده علوم اسلامی

گروه‌های فلسفه و معارف دینی، تاریخ و هنرهای اسلامی

10. دانشکده ادبیات

گروه زبان و ادبیات آلمانی، فرهنگ و ادبیات آمریکا، گروه باستان‌شناسی (باستان‌شناسی کلاسیک – باستان‌شناسی پیش از تاریخ و خاور نزدیک)، جغرافیا، زبان‌ها و فرهنگ‌های باستان، فلسفه، زبان انگلیسی و ادبیات، ترجمه (انگلیسی-آلمانی)، روانشناسی، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ زبان و ادبیات ترکی

11. دانشکده گردشگری

گروه مدیریت هتلداری، مدیریت سفر، راهنمای گردشگری

12. دانشکده پرستاری

دپارتمان بهداشت و پرستاری زنان، بهداشت و پرستاری اطفال، پرستاری بهداشت روان و بیماری، مبانی پرستاری، پرستاری داخلی، پرستاری بیماری‌های جراحی، بهداشت و پرستاری زنان، پرستاری کودکان، پرستاری بهداشت عمومی، دپارتمان آموزش پرستاری، مدیریت پرستاری

13. دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری

گروه طراحی ارتباطات بصری، گروه تصویر، گروه هنرهای سنتی ترکیه، گروه معماری، دانشکده‌ها آکادمی موسیقی، دانشکده پزشکی، مدرسه Odomism ازمیر، دانشکده مد و طراحی، دانشکده زبان‌های خارجی

شرایط پذیرش دانشگاه اژه ازمیر ترکیه

دانشگاه اژه (اگه ) ازمیر ساختار دولتی دارد و همانطور که گفته شد این امر باعث ارزانی خدمات آموزشی آن شده است. بدیهی است که علیرغم ترکیب شهریه‌های پایین و کیفیت بالای آموزشی، هر فردی علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه است و این چیزی جز رقابت شدید بین متقاضیان نیست.

پذیرش دانشگاه اژه ازمیر برای شهروندان ترکیه تابع قوانین و مقررات آزمون (YOS) است، اما داستان برای دانشجویان بین‌المللی متفاوت است. شرایط پذیرش دانشگاه Ege ازمیر برای اینگونه متقاضیان مربوط به EGE YOS است.

آزمون (EGE YOS) و پذیرش در دانشگاه اژه ازمیر هر ساله، این دانشگاه آزمونی به نام “ازمون دانشگاه اژه برای دانشجویان خارجی” یا به اختصار (EGEYOS) برگزار می‌کند. این آزمون برای دانشجویان بین‌المللی است که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی هستند.

دقت کنید که برای پذیرش در دانشگاه اژه ازمیر باید از این فیلتر عبور کنند، فقط متقاضیانی که در سال آخر دبیرستان هستند یا گواهی فارغ التحصیلی خود را دریافت کرده‌اند مجاز به شرکت در آزمون EGEYOS هستند.

به خاطر داشته باشید که دو معیار در آزمون EGE YOS مهم هستند، اول از همه شرط لازم برای پذیرش در هر رشته‌ای رسیدن به حداقل نمره تعیین شده برای آن رشته است. سپس با توجه به رقابت زیاد برای قبولی در دانشگاه اژه، رتبه شما در آزمون با توجه به ظرفیت اعلام شده برای رشته مناسب باشد.

علاوه بر لزوم شرکت در آزمون EGE YOS برخی از رشته‌ها، بسته به ظرفیت موجود، امکان پذیرش از طریق این آزمون با نمره کسب شده در آزمون‌های بین‌المللی مانند (GRE)، (SAT 1) و (ABITUR) وجود دارد. ) .

همچنین شما در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه اژه ازمیر ترکیه می توانید به راحتی با مشاور های سایت اعزام دانشجو ارتباط گرفته و از آنها درخواست کمک داشته باشید.

مدارک ثبت نام دانشگاه اژه ترکیه

هر دانشگاه برای ثبت نام داوطلبان خود مدارک خاصی را در نظر می‌گیرد، دانشگاه اژه ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مدارک مربوطه باید با ترجمه رسمی به زبان ترکی یا انگلیسی به سایت دانشگاه ارسال شود.

توصیه ما این است که برای تکمیل مدارک لازم با مشاوران سایت اعزام دانشجو نیز در ارتباط باشید تا مشکلی در ارائه مدارک ایجاد نشود.

این اسناد عبارتند از:

  •       ارائه ریز نمرات
  •       کپی پاسپورت
  •       نمرات ITL یا تافل
  •       نمرات قبولی در آزمون امریکا (بالای 40) و برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی بالای 90
  •       کپی مدرک پیش دانشگاهی
  •       ترجمه سوابق تحصیلی به ترکی
  •       ارائه ویزای تحصیلی پس از پذیرش بورسیه دانشگاه اژه ازمیر

برای خواندن ادامه این مطلب به سایت اعزام دانشجو مقاله شرایط تحصیل در دانشگاه اژه ازمیر ترکیه مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت رسمی اعزام دانشجو به ترکیه

سایت رسمی موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم، اعزام دانشجو، بورسیه تحصیلی، مشاوره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، کانادا، ترکیه https://xn----ymcabzqsu3b0ioa0a.com/

اطلاعات تماس
  • 093599***** - 044333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش