اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110106899119435
در دسترس نیست

فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کد: 140110106899119435

، (اخبار رسمی): یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید آن است که بهترین نوع فرش ماشینی کدام است؟ باید در جواب این سوال بگوییم که بهترین نوع فرش ماشینی فرش اکریلیک است. حال این سوال پیش می‌آید که اصلا فرش اکریلیک چیست؟

فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
فرش اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ما در ادامه مقاله از سایت قالیشویی ملت قصد داریم به معرفی هر چه بیشتر این نوع فرش ماشینی بپردازیم.

بهتر است بدانید جدا از داشتن یک فرش ماشینی خوب که از جنس نخ اکریلیک باشد باید بتوانید از آن به خوبی مراقبت کنید تا بتوانید طولانی مدت از آنان استفاده کنید. یکی از راه‌های مراقبت از فرش‌ها چه ماشینی چه دستباف شستن آنان در زمان‌های مقرر است که یکی از مراکز معتبر، مرکز قالیشویی ملت است که می‌توانید فرش‌های خود را با خیال راحت به دست شعبه‌های مختلف آنان از جمله شعبه قالیشویی فرمانیه ، قالیشویی ظفر، قالیشویی سیدخندان و... بسپارید و از خدمات دیگر آنان مانند موکت شویی یا حتی مبل شویی نیز در صورت نیاز استفاده کنید.

 نخ اکریلیک چیست؟

قبل از آنکه به تعریف نخ اکریلیک بپردازیم بهتر است یاد آور شویم که واژه اکریلیک معادل واژه Acrylic  است و دقت کنید که تلفظ  این واژه به صورت آکریلیک یا آکریلیک نادرست است. اگر بخواهیم درباره الیاف اکریلیک تعریفی ارائه دهیم باید بگویم الیاف اکریلیک نوعی از الیاف مصنوعی هستند که از مواد نفتی تهیه شده‌اند.

برخلاف اینکه ایران جزو کشورهای دارنده مواد نفتی است، اما عمده مواد اکریلیک برای بافته شدن فرش‌های ماشینی از کشورهای دیگر وارد می‌شود. به همین علت قیمت تمام شده یک فرش ماشینی که کاملا از الیاف اکریلیک تهیه شده باشد، تماما به قیمت ارز بستگی دارد و با نوسانات ارز دچار نوسان خواهد شد.

حال اگر شما هم فرشی ماشینی تمام اکریلیک دارید بهتر است بیشتر به فکر نگه‌داری از آن باشید و حتما به صورت دوره‌ای آن را شست‌وشو بدهید. یکی از بهترین مراکز قالیشویی در تهران مرکز قالیشویی ملت است که می‌توانید از انواع خدمات آنان مانند فرش شویی، مبل شویی، موکت شویی و حتی رفوگری در صورت نیاز استفاده کنید.

با استفاده از خدمات قالیشویی ملت دیگر مهم نیست شما در چه منطقه‌ای از تهران ساکن هستید، زیرا این مرکز شعبه‌های زیادی در سطح شهر تهران دارد که می‌توانید بسته به نزدیکی محل سکونت خود، نزدیک‌ترین شعبه را انتخاب کنید. برای مثال اگر در منطقه الهیه تهران ساکن هستید می‌توانید از شعبه قالیشویی الهیه استفاده کنید.

ویژگی‌های نخ اکریلیک

نخ اکریلیک از پلیمری به نام پلی اکریلو نیترل تهیه می‌شود که میانگین مولکولی این ماده حدود 1900 مانومتر است، اما اگر بخواهیم به بیان ویژگی‌هایی از نخ اکریلیک بپردازیم باید بیان کنیم که:

  1. الیاف اکریلیک الیافی سبک هستند و به نخ‌های پشمی شباهت بسیاری دارند.
  2. گرم بودن یکی دیگر از ویژگی‌های نخ اکریلیک است و همین موضوع باعث می‌شود که برای بافته شدن فرش ماشینی مناسب‌ترین الیاف باشند.
  3. نخ اکریلیک با وجود اینکه شباهت بسیار زیادی به پشم و پنبه دارد ولی با این حال به علت اینکه الیاف مصنوعی به شمار می‌رود قیمت ارزان‌تری نسبت به آنان دارد.
  4. نخ اکریلیک رنگ پذیری بسیار بالایی دارد. همچنین نخ‌های اکریلیک به شدت طول عمر بالایی دارند و در برابر شست‌و‌شوی مداوم  بسیار مقاوم هستند.
  5. این نوع از الیاف در قیاس با الیاف مصنوعی دیگر مانند الیاف بی سی اف و یا پلی استر مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارند و در برابر اجسام داغ به راحتی دچار سوختگی نمی‌شوند.
  6. یکی از ویژگی‌های این نوع از الیاف بازگشت پذیری آن‌ها است، حال بازگشت پذیری یعنی چه؟ منظور از بازگشت پذیری یعنی اینکه اگر پایه مبلی یا صندلی به مدت طولانی روی آن قرار گیرد، بعد از جابه جایی آن وسایل از روی فرش آن قسمت به حالت اولیه خودش بازمی‌گردد و دچار فرورفتگی نخواهد شد.
  7. یکی از بهترین ویژگی این نوع از فرش‌ها این است که حرارت یا سرمای زمین را به راحتی به طرف دیگر فرش منتقل نمی‌کنند.

تشخیص فرش اکریلیک

در این قسمت قصد داریم راه‌هایی را برای تشخیص فرش اکریلیک به شما دوستان معرفی کنیم، اما از آنجایی که هر کاری نیازمند تجربه و تخصص است بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید، زیرا فروشگاه‌های معتبر بیشتر از اینکه به فکر فروش محصول خود باشند به فکر اعتبار خویش هستند. به همین دلیل محصول خوبی را در انتها به مشتریان خویش عرضه خواهند کرد. در ادامه نیز نکاتی را بیان خواهیم کرد که آگاهی از آنها برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

1.   یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها این است که به آزمایشگاه بروید تا مطمئن شوید فرش از جنس نخ اکریلیک است یا خیر.

2.   دومین نکته آن است که به هنگام خرید فرش دست خود را روی آن بکشید. اگر به خاطر انجام این کار دست شما در نهایت داغ شد باید بدانید که این نوع فرش از جنس نخ اکریلیک تهیه نشده است. اصولا فرش‌هایی که از جنس الیاف پلی استر یا الیاف بی سی اف تهیه شده باشند دست را می‌سوزانند.

3.     سومین نکته آن است که به رنگ فرش باید توجه کنید که اگر فرش برق بزند نشان دهنده این است که  فرش مورد نظر از جنس نخ اکریلیک نیست، زیرا الیاف اکریلیک نسبت به الیاف بی سی ف یا حتی پلی استر کدرتر هستند.

 نخ اکریلیک هیت ست شده چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که فرش اکریلیک هیت ست شده یعنی چه؟ در واقع منظور از فرش هیت ست شده یعنی اینکه الیاف فرش بخاردهی شده باشند. فرایند هیت ست کردن فرایندی است که در صنعت تولید فرش ماشینی بسیار کاربرد دارد و همین کار باعث می‌شود پرزهای فرش ماشینی از بین برود. همچنین این نوع از فرش‌ها که هیت ست شده‌اند ضد آب بوده و ضد حساسیت نیز هستند.

 جمع بندی

در این مقاله از قالیشویی ملت تلاش کردیم شما را بیشتر با نخ اکریلیک و فرش ماشینی اکریلیک آشنا کنیم، اما اگر شما قصد خرید فرش ماشینی دارید همانطور که گفتیم بهتر است فرش ماشینی از جنس نخ اکریلیک تهیه کنید که برای همین کار پیشنهاد ما این است که حتما  از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]