اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111087138719100
در دسترس نیست

روش غلط گرم کردن ماشین در صبح

کد: 140111087138719100

، (اخبار رسمی): یکی از کار هایی که افراد در گذشته به اشتباه انجام می دادند، گرم کردن ماشین قبل از حرکت در هنگام صبح است. معمولا افراد بر این باور بودند که قبل از حرکت حتما باید زمانی را صرف گرم کردن موتور ماشین کنند تا موتور ماشین از سلامت بیشتری برخوردار باشد.

روش غلط گرم کردن ماشین در صبح
خرید لوازم یدکی هیوندا

لازم است بگوییم که این طرز تفکر به طور کامل منسوخ شده است و دیگر کاربردی ندارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که نه تنها گرم کردن ماشین در صبح و قبل از حرکت، سودی برای موتور ماشین ندارد، بلکه باعث آسیب رساندن به آن می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

اشتباه گرم کردن ماشین بعد از استارت

بسیاری از افراد بر این باور هستند که در صبح بعد از استارت، لازم است حتما ماشین را گرم کنند و بعد شروع به حرکت کنند. جالب است بدانید که این تفکر بیشتر مربوط به زمانی است که ماشین ها کاربراتوری بودند. اما در حال حاضر برای ماشین هایی که دارای موتور های انژکتوری هستند، گرم کردن خودرو نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث آسیب به موتور ماشین می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای تضمین سلامتی موتور ماشین خود از روش های پیشنهادی که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم، استفاده کنید.

استفان سیاتی

یکی از مهندسین مکانیک شخصی به نام استفان سیاتی است. استفان سیاتی یکی از افرادی است که مطالعات زیادی در زمینه موتور ماشین داشته است و بر اساس تحقیقاتی که بر روی ماشین ها انجام داده است به این نتیجه رسیده است که گرم کردن موتور ماشین نه تنها عاملی برای تضمین سلامت موتور ماشین نیست، بلکه باعث ریخته شدن روغن از روی سیلندر و پیستون ها به موتور می شود و از این طریق از عمر مفید موتور ماشین کم می کند. گرم کردن موتور ماشین در صبح سلامت موتور ماشین شما را به خطر می اندازد و کاری بیهوده تلقی می شود.

ترک عادت گرم کردن ماشین

باید توجه داشته باشید که گرم کردن موتور ماشین در صبح کار اشتباهی است و برای ترک این کار تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که ماشین را استارت بزنید و پس از آن با دنده یک و به آرامی شروع به حرکت کنید. لازم است گفته شود که تعادل بهترین کار در فرایند نگهداری درست از موتور ماشین است. در ابتدای صبح نباید موتور ماشین را گرم کنید زیرا همانطور که گفته شد باعث آسیب به موتور ماشین می شود و همچنین نباید پس از روشن کردن ماشین باگاز دادن زیاد، فشار زیادی به ماشین وارد کنید، زیرا در این صورت هم به موتور ماشین ضربه وارد می شود. بهترین راهکار برای نگهداری صحیح از موتور ماشین این است که در هنگام صبح به آرامی حرکت کنید تا به تدریج شرایط برای موتور ماشین آماده شود و موتور ماشین با محیط سازگار شود.

درست یا غلط بودن گرم کردن ماشین در صبح

معمولا ماشین های کاربراتوری قدیمی نیاز دارند تا در ابتدای صبح کمی گرم شوند و به همین دلیل افراد در هنگام صبح، موتور ماشین گرم می کردند. در زیر به چند مورد از دلایل نیاز به گرم کردن ماشین های کاربراتوری اشاره می کنیم. دلیل اول نیاز ماشین های کاربراتوری به گرم کردن این است که ماشین های کاربراتوری نمونه ای از ماشین های قدیمی هستند و گرم شدن موتور ماشین در صبح در آن ها باعث می شود تا روغن دارای چربی کمتری به موتور ماشین وارد شود. دلیل دوم استفاده از روش گرم کردن موتور ماشین های کاربراتوری این است که با سرد شدن هوا، بنزین به راحتی قابل تبخیر نیست و به همین دلیل به شکل مایع به درون سیلندر ها وارد می شود و به دیواره داخلی آن ها می چسبد. لازم است توجه داشته باشید که این روش کاملا غلط است و در ماشین های قدیمی به کار می رود. امروزه به هیچ عنوان استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم و بهتر است از روش های جایگزین استفاده کنید تا عمر قطعات و لوازم یدکی ماشین شما کاهش پیدا نکند. برای خرید قطعات و لوازم یدکی هیوندا و خرید قطعات یدکی کیا به سایت زیر مراجعه کنید. این سایت با ارائه قطعات و لوازم ماشین با کیفیت، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد.

نکاتی برای آماده کردن ماشین بدون گرم کردن

در زمستان لازم است که موتور ماشین را برای حرکت آماده کنید اما این کار تنها به گرم کردن موتور ماشین خلاصه نمی شود و همانطور گفته شد روش اشتباهی است و نباید ماشین درجا کار کند. برای حرکت ماشین در زمستان لازم است که باد لاستیک ها را از قبل چک و بررسی کنید. با شروع سرمای هوا و شدت گرفتن آن، لاستیک ها شروع به منبسط شدن می کنند و باد آن ها به تدریج کم می شود،

بنابراین لازم است در زمستان حتما آن ها را بادگیری کنید تا با مشکل مواجه نشوید. باید توجه داشته باشید قبل از شروع به حرکت ماشین در زمستان، ظرفیت باتری ماشین را مورد بررسی قرار دهید. باتری یکی از قطعات اصلی در ماشین است که باید به آن توجه ویژه ای داشته یاشید.. پیشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از سرد شدن موتور ماشین، ماشین را در فضای بسته و یا پارکینگ قرار هید. با قرار دادن ماشین در فضای بسته، امکان سرد شدن و یا یخ زدگی موتور ماشین کاهش پیدا می کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش