اطلاعات تماس
  • 093637*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112157195020645
در دسترس نیست

علت خالی کردن باتری موتورسیکلت

کد: 140112157195020645

، (اخبار رسمی): دلایل مختلفی نظیر اتصال ضعیف ترمینال باتری، استفاده از رگولاتور نامناسب، تعداد زیاد افزونه های الکتریکی، قدیمی بودن باتری یا شل شدن کابل باتری، منجر به خاموش شدن موتورسیکلت در حین رانندگی می‌شود.

علت خالی کردن باتری موتورسیکلت
علت خالی شدن باتری موتورسیکلت

علت شارژ نشدن باطری موتورسیکلت: خرابی شارژر یا دینام خرابی بوبین موتورسیکلت سوختن فیوز قطعی در سیم کشی قسمت شارژر خراب بودن باطری

باتری نقش بسیار مهمی در موتورسیکلت دارد و به راه اندازی آن کمک می‌کند. بنابراین اگر به درستی کار نکند، عملکرد موتور مختل شده و در حین سواری ممکن است خاموش شود و یا در زمان روشن کردن موتورسیکلت، با مشکل مواجه شویم. در کل دلایل مختلفی نظیر اتصال ضعیف ترمینال باتری، ترمینال‌های باتری خورده شده، استاتور بد، استفاده از رگولاتور نامناسب، تعداد زیاد افزونه های الکتریکی، قدیمی بودن باتری یا شل شدن کابل باتری، منجر به خاموش شدن موتورسیکلت در حین رانندگی می‌شود. در ادامه، دلایل خالی شدن باتری موتورسیکلت را بررسی می‌کنیم.

پس با موتورسازی سیار همراه باشید تا تجربیات خود را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

علل خالی شدن باتری موتورسیکلت

دلایل زیادی وجود داردک که با عث خالی شدن باتری موتورسیکلت می شود. در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم.

روشن ماندن چراغ ها

اگر فراموش کنید چراغ های موتورسیکلت را خاموش کنید همین باعث خالی شدن باتری موتورسیکلت شما خواهد شد.

شل شدن کابل باتری

شل شدن کابل باتری، به خصوص در موتورسیکلت‌های جدید منجر به خالی شدن باتری و خاموش کردن موتور در زمان رانندگی خواهد شد.

افزودن قطعات الکتریکی اضافه به موتور

نصب تجهیزاتی مثل چراغ‌ های LED، شارژرهای تلفن همراه، نصب جی پی اسGPS و غیره از دیگر دلایل خالی کردن باتری است. این گونه تجهیزات، در حین حرکت موتورسیکلت، از ولتاژ اضافی باتری استفاده کرده و آن را خالی می‌کند. علاوه بر این روشن ماندن چراغ های اصلی موتورسیکلت و خاموش نکردن آن ها، باعث می شود باتری زودتر خالی شود.

سولفاته بستن باطری یا سوختن فیوز

سوختن فیوز یا سولفاته بستن باتری که باعث درست شارژ نشدن موتورسیکلت و در نهایت باعث روشن نشدن موتورسیکلت می شود.

فرسوده بودن باتری موتور سیکلت

یکی دیگر از دلایل خالی کردن باطری موتورسیکلت فرسوده و قدیمی بودن باطری موتور سیکلت می باشد.

خراب بودن بوبین یا شارژر موتور سیکلت

خراب بودن شارژر یا بوبین موتورسیکلت علت دیگر خالی شدن باتری موتورسیکلت است که باعث کم شارژ کردن یا اصلا شارژ نکردن باتری موتور می شود و باطری موتورسیکلت را خالی می کند .

اتصال سیستم برق موتورسیکلت

اگر در سیستم برق موتورسیکلت قطعی- وصلی وجود داشته باشد موجب برق دزدی می شود در نتیجه به مرور زمان موجب خالی کردن باتری موتورسیکلت می شود.

اگر موتورسیکلت شما باتری خالی می کند و دلیل آن را نمی دانید بهتر است آن را به یک تعمیرکار موتورسیکلت باتجربه بسپارید پس با امدادسیکلت تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن تعمیرکار سیار موتور را به محل مورد نظر شما اعزام کند. شماره تماس 09363721898

علت شارژ نشدن باطری موتورسیکلت:

  • خرابی شارژر یا دینام
  • خرابی بوبین موتورسیکلت
  • سوختن فیوز
  • قطعی در سیم کشی قسمت شارژر
  • خراب بودن باطری

چه کنیم تا باتری موتورسیکلت خالی نشود؟

یکی از دلایل خالی شدن باتری موتورسیکلت خواب بودن موتورسیکلت به مدت چند روز می باشد. اگر به هر دلیلی از موتورسیکلت به مدت چند روز استفاده نکنیم باتری موتورسیکلت خالی می شود. هر چه از باتری موتورسیکلت بیشتر استفاده کنیم باتری سالم تر می ماند.

استفاده از جی پی اس: اگر جز کسانی هستید که به موتورسیکلت خود جهت ردیابی موتورسیکلت خود جی پی اس نصب کردید باید حواستان باشد که دستگاه جی پی اس برق مورد نیاز خود را از باتری می گیرد و اگر برای چند روز از باتری موتورسیکلت خود استفاده نشود و دستگاه جی پی اس کم کم برق باتری موتورسیکلت را کاسته به طوری که بعد چند روز تمام برق باتری را خالی می کند و جهت این که باتری موتورسیکلت خالی نشود باید هر دو یا سه روز موتور خود را استارت بزنیم که برق کاسته شده از موتور دوباره به موتورسیکلت برگردد و با این کار عمر باطری موتورسیکلت را افزایش می دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093637*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید