اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203317344319146
در دسترس نیست

چگونه اتاق کوچک را بزرگ تر نشان دهیم

چگونه اتاق کوچک را بزرگ تر نشان دهیم

کد: 140203317344319146

، (اخبار رسمی): روانشناسی رنگ، علمی است که بسیاری از طراحان به آن اعتقاد دارند. به همین دلیل از رنگ قرمز در اتاق غذاخوری برای افزایش اشتها، رنگ زرد در آشپزخانه برای ایجاد فضایی شاد، رنگ سبز در اتاق خواب برای ایجاد آرامش و … استفاده می شود.

چگونه اتاق کوچک را بزرگ تر نشان دهیم
خرید رنگ اکریلیک

اما ممکن است از شنیدن این موضوع متعجب شوید که رنگ ها علاوه بر تاثیر بر روحیه ما، در کاهش یا افزایش فضا نیز نقش دارند.

چه رنگ هایی باعث می شوند اتاق بزرگ تر به نظر برسد؟

استفاده از رنگ ها نه تنها روحیه و شادابی ما را تغییر می دهد، بلکه با استفاده صحیح از آنها می توانیم فضای اتاق را کاهش یا افزایش دهیم. در ادامه شما را با رنگ هایی که باعث ایجاد عمق در فضا می شوند آشنا می کنیم.

استفاده از رنگ سفید در سقف و دیوار

اولین و واضح ترین رنگی که اتاق را بزرگ تر نشان می دهد سفید است. اگر اتاقی دارید که پر از رنگ های تیره است، مطمئنا اتاق شما کوچک به نظر می رسد. برای بزرگ تر نشان دادن اتاق کافیست از رنگ سفید در دیوارها و سقف استفاده کنید. رنگ سفید نور را منعکس می کند، در حالی که هر چه رنگ تیره تر باشد، نور بیشتری جذب می کند.

رنگ های پاستلی، افزایش عمق فضا

رنگ‌ های پاستلی تفاوت چندانی با سفید ندارند، این رنگ‌ ها فقط کمی تیره‌ تر از سفید هستند. با کمک این رنگ‌ ها می‌ توانید کمی رنگ به محیط اطراف خود اضافه کنید. همچنین میزان بازتاب نور در این رنگ‌ ها بالاست، بنابراین رنگ هایی مانند صورتی، آبی، سبز و … یک انتخاب عالی برای اتاق های کوچک می باشند. فقط از نقاش ساختمانی بخواهید که شما را راهنمایی کند که آیا برای رنگ مورد نظرتان از رنگ روغنی می توانید استفاده کنید یا خیر و بعد از آن اقدام به خرید رنگ روغنی کنید.

استفاده از رنگ  جذاب طوسی

رنگ طوسی ترکیبی از سیاه و سفید است. بنابراین منطقی است که کیفیت رنگ اصلی خود را حفظ کند. با رنگ طوسی کم رنگ بازتاب نور خواهید داشت و حس گرم شدن اتاق را از دست نمی دهید. علاوه بر این، رنگ طوسی کمی به فضای شما عمق می دهد. به همین دلیل از رنگ طوسی در اتاق های کوچک بسیار استفاده می شود. معمولا رنگ طوسی پلاستیکی مات تر و کدرتر از رنگ روغنی آن است. پس حتما متناسب با میزان شفافیت موردنظرتان اقدام به خرید پلاستیک کنید.

رنگ مشکی، جذاب اما دلگیر برای برخی

از آنجایی که رنگ طوسی از دو رنگ سیاه و سفید تشکیل شده است، پس وجود رنگ مشکی منطقی به نظر می رسد. البته به شرطی که در ابزار و قطعات کوچک دیوار و سقف استفاده شود. رنگ مشکی بر روی دیوارها عمق ایجاد می کند و اتاق را بزرگتر نشان می دهد. رنگ مشکی در هر دو حالت براق و مات باعث ناپدید شدن دیوارها در اتاق می شود در نتیجه می توان متناسب با علاقه خود اقدام به خرید رنگ روغنی و یا خرید رنگ اکریلیک کرد.

رنگ خاکستری در فضا

رنگ های طیف خاکستری گرم وقتی به سمت بژ متمایل می شوند، فضایی روشن و مدرن را برای شما ایجاد می کنند که نه تنها حس فضای بزرگتر را به شما می دهد، بلکه قدیمی بودن رنگ خاکستری را نیز کاهش می دهد.

طیف رنگ فیروزه ای

فیروزه ای رنگی است به وسعت دریاها، رنگی که دیوارهای شما را به عقب می راند و اجازه نمی دهد بر فضا تسلط یابند.

از این رنگ با چوب روشن و بافت های طبیعی، همراه با سایه های روشن از رنگ های شاد تر یا متالیک، در کوسن ها یا نورپردازی استفاده کنید تا از جلوه منحصر به فرد آن شگفت زده شوید.

صورتی روشن، به ویژه در اتاق ها

افزودن رنگ صورتی به فضای شما گرما می بخشد. به شرطی که به اندازه کافی روشن باشد و از سایه های صورتی روشن استفاده کند. بهتر است به جای رنگ آمیزی کل اتاق فقط عناصر اصلی مانند دیوارها را صورتی کنید و عناصری مانند قرنیزها را سفید بگذارید. برای این رنگ، خرید رنگ اکریلیک گزینه مناسبی است..

دیوارهای برجسته راه دیگری برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک است.

دیوارهای برجسته به یک فضای تزئینی رنگ می بخشند. برای جلوه بهینه، از رنگ‌های ملایم مانند سفید، قرمز، آبی و سبز استفاده کنید و همیشه به یاد داشته باشید که فضاهای روشن‌ تر، بزرگ‌ تر و جذاب‌ تر به نظر می‌ رسند. سایت ما یک منبع مناسب برای خرید رنگ پلاستیک و خرید رنگ روغنی برای شماست

سعی کنید تزئینات و قالب ها را با رنگ روشن تر از دیوارها رنگ آمیزی کنید.

این کار باعث می شود که دیوارها دورتر دیده شوند و اتاق شما بزرگتر به نظر برسد.

 رنگ دیوار ها و مبلمان را هماهنگ کنید.

رنگ های متضاد فضا را از هم می پاشند و آن را حتی کوچکتر از آنچه هست نشان می دهند. مبلمانی که با رنگ دیوار همخوانی دارد با فضا ترکیب می شود و توهم فضای بزرگتری را ایجاد می کند.

 فضای خود را با نورپردازی خلاقانه باز کنید.

نور طبیعی فضای داخلی هر اتاق را بازتر نشان می دهد و آن را بزرگتر نشان می دهد. اگر نور طبیعی دارید این گزینه عالی است. با استفاده از وسایل روشنایی، جلوه های خلاقانه را اعمال و اضافه کنید. تعجب خواهید کرد که چگونه این عمل کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. لامپ های بیشتری اضافه کنید یا روشنایی تو کار نصب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید