اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205097411323241
در دسترس نیست

اتصالی برق چیست؟

کد: 140205097411323241

، (اخبار رسمی): اگر برق کشی ساختمان به درستی انجام نشود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که از جمله آن ها اتصالی برق است و این می تواند خطرناک باشد. اتصالی برق می تواند باعث شوک الکتریکی شود و این خطر آتش سوزی در مدار را افزایش خواهد داد. همچنین خطر برق گرفتگی و آسیب به تجهیزات الکتریکی شما باعث ایجاد هزینه خواهد شد.

اتصالی برق چیست؟
اتصالی برق چیست؟

برای به حداقل رساندن خطرات مرتبط با اتصالی برق، توصیه می شود از یک محافظ برق خانگی مرغوب استفاده کنید.

انواع اتصالی برق اگر اتصال برق بدون حضور مقاومتی در میان باشد، اتصالی نامیده می ‌شود. به این ترتیب در سطح منازل اگر به هر ترتیبی سیم فاز و نول به شکلی خارج از تجهیزات استاندارد و تعریف شده با یکدیگر تماس داشته باشند، اتصالی رخ خواهد داد. اتصالی کردن برق دارای انواع مختلفی است که شامل این موارد هستند:

  • اتصال فاز به نول
  • اتصال فاز به زمین
  • اتصال فاز به فاز
  • اتصال سه فاز به یکدیگر

علت اتصالی برق علت اتصالی برق خانه می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، مانند:

1.    سیم کشی معیوب: سیم کشی ضعیف نصب شده یا آسیب دیده می تواند منجر به اتصال کوتاه شود. این ممکن است به دلیل عایق بندی نامناسب، شل شدن اتصالات یا سیم های فرسوده رخ دهد.

2.    بارگذاری بیش از حد: بارگذاری بیش از حد یک مدار با اتصال بیش از حد دستگاه ها یا وسایل الکتریکی به آن می تواند منجر به جریان بیش از حد جریان، گرمای بیش از حد و در نهایت اتصالی شود.

3.    خرابی تجهیزات: دستگاه های الکتریکی یا وسایل دارای ایراد داخلی، مانند سیم های آسیب دیده، اتصالات شل یا قطعات معیوب، می توانند باعث اتصالی شوند.

4.    آب یا رطوبت: هنگامی که آب یا رطوبت با مدارهای الکتریکی یا پریزها تماس پیدا می کند، با کاهش خواص عایق و ایجاد مسیری برای عبور جریان، می تواند باعث اتصالی شود.

5.    آسیب تصادفی: آسیب فیزیکی به سیم کشی برق، مانند سوراخ کردن دیوارها یا میخ ها به کابل ها، می تواند منجر به اتصالی شود.

چگونه اتصالی برق را پیدا کنیم؟ یافتن یک اتصالی برق در سیم کشی ساختمان نیازمند بررسی کامل برای شناسایی و یافتن منبع مشکل است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

1.    ابتدا ایمنی: قبل از شروع هر گونه عیب یابی، با پوشیدن لباس محافظ مناسب و خاموش کردن منبع تغذیه منطقه آسیب دیده، از ایمنی شخصی خود اطمینان حاصل کنید.

2.    مدار آسیب دیده را بررسی کنید: علائم قابل مشاهده آسیب، مانند پریزها، کلیدها یا سیم ها سوخته یا تغییر رنگ داده شده را بررسی کنید. کل مدار شامل جعبه های اتصال، پریزها و سوئیچ ها را بررسی کنید.

3.    دستگاه ها را جدا کنید: تمام دستگاه های متصل به مدار را از برق بکشید یا خاموش کنید تا مشکل برطرف شود. اگر چندین پریز در مدار وجود دارد، دستگاه ها را یکی یکی جدا کنید تا مشخص شود که آیا دستگاه خاصی باعث اتصال کوتاه شده است یا خیر.

4.    از تستر مدار استفاده کنید: از یک تستر مدار دیجیتال یا یک مولتی متر برای بررسی عیوب سیم کشی استفاده کنید. با آزمایش خروجی‌ها، سوئیچ‌ها و اتصالات جداگانه برای خوانش غیرعادی شروع کنید. افت غیرمنتظره ولتاژ یا تداوم ممکن است نشان دهنده اتصال کوتاه باشد.

5.    سیم کشی را بررسی کنید: سیم کشی را در طول مدار بررسی کنید، به دنبال نشانه هایی از آسیب مانند سیم های فرسوده یا در معرض دید، اتصالات شل یا تماس سیم ها با یکدیگر در جایی که نباید باشند، بگردید. به مناطقی که سیم ها از دیوارها، سقف ها یا کف عبور می کنند توجه کنید.

رفع اتصالی برق ساختمان برای این کار علت را شناسایی کنید و علاوه بر رفع آن مراحل زیر را برای آسیب زدایی از مدار برق انجام دهید:

1.    تعویض سیم ها: در اتصالی کردن برق ممکن است علت استاندارد نبودن سیم ها باشد. سیم هایی که در این اتفاق دچار سوختگی شدند تعویض کرده و در سایر سیم های سالم نیز دنبال سیم نامرغوب یا سیم کشی نامناسب بگردید و مشکل را برطرف کنید.

2.    محل اتصال کوتاه را بررسی کنید تا از هرگونه احتمال ارتباط با رطوبت در امان باشد.

3.    سایر قطعات آسیب دیده را شناسایی و کاملا از مدار خارج کنید.

نتیجه گیری ایجاد مدار سیم کشی برق ساختمان با وسایل استاندارد و توسط یک تیم متخصص تا حد زیادی از اشکالات آینده جلوگیری می کند. اما باز هم ممکن است به دلیل استفاده نادرست از برق اتصالی اتفاق بیافتد. این مهم است که بلافاصله برق قطع شود که برای این منظور می توانید از محافظ های برق استفاده کنید.

مناسب ترین گزینه برای این منظور محافظ ولتاژ jbh است که در کنار تمام محافظ برق های متنوع و با کیفیت موجود در فروشگاه اینترنتی تکفاز کالا می توانید به راحتی با دریافت مشاوره رایگان تهیه نمایید.

https://takfazkala.com/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]