اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205167424023289
در دسترس نیست

نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!

کد: 140205167424023289

، (اخبار رسمی): خرید میلگرد به عنوان یکی از پایه های اصلی ساخت و ساز امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب 4 مورد از مهمترین نکات قبل از خرید میلگرد که باید به آنها توجه داشت رو با یکدیگر بررسی کنیم.

نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!
نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید بدانید!

1.انتخاب نوع میلگرد بر اساس کاربرد مورد نیاز
اولین نکته بررسی و انتخاب نوع میلگرد با توجه به نیاز شما می باشد. انواع میلگرد شامل میلگرد آجدار و میلگرد ساده می باشد که در سایز ها و گرید های متفاوتی تولید می شوند. هر کدام از این میلگرد ها قطر، مقاومت و سختی و کارایی متفاوتی دارند؛ از این رو بعد از بررسی نیاز خود بهترین نوع میلگرد را انتخاب کرده و به سراغ قدم بعدی می رویم. برای انتخاب میلگرد مورد نیاز خود می توانید از مقاله "راهنمای خرید میلگرد آجدار و ساده" به گزارش خبرآنلاین برای راهنمایی بیشتر بازدید کنید. در این مطلب تمامی موارد مورد نیاز در رابطه با خرید میلگرد به طور کامل توضیح داده شده است.

2.بررسی قیمت میلگرد از مراجع متفاوت
قیمت میلگرد و بررسی آن نکته مهم دوم می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت. عواملی همچون: میزان عرضه و تقاضا، نوسانات ارزی، قیمت مواد اولیه، کارخانه تولید کننده و حمل و نقل، بر قیمت میلگرد تاثیرگذار هستند. از این رو قیمت میلگرد روزانه متغیر است و برای خرید میلگرد باید نوسانات قیمت میلگرد را بررسی کنید تا در زمان مناسب با بهترین قیمت خرید خود را انجام دهید.
در حال حاضر وب سایت های زیادی برای استعلام قیمت میلگرد و خرید آن وجود دارند؛ به گزارش پایگاه خبری همشهری آنلاین در خبر "5 مورد از بهترین سایت های فروش میلگرد در ایران" بهترین سایت ها برای استعلام قیمت و خرید میلگرد فولادسل، آهن پرایس، آهن آنلاین، آهن پخش و اصفهان آهن هستند که می توانید مشخصات کامل هر یک از آن ها را نیز در این خبر مشاهده کنید. برای بررسی قیمت نیز باید "قیمت میلگرد" مورد نظر خود را در هر کدام از این وب سایت ها بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

3.انتخاب روش خرید میلگرد
از انواع روش های خرید میلگرد می توان به خرید نقدی، چکی، LC و اعتباری اشاره کرد. برای آن دسته از افرادی که نمیدانند، LC یک خدمت بانکی می باشد که از طریق آن می توانید پرداخت خود را برای مدت زمان مشخصی به تعویق بیاندازید.
 

4.انتخاب شرکت مورد نظر و خرید و تکمیل فرایند
بعد از نیاز سنجی، انتخاب نوع میلگرد مورد نیاز، بررسی قیمت میلگرد از مراجع مختلف و انتخاب روش خرید، اکنون نوبت به نهایی کردن انتخاب شما رسیده است. اکنون می توانید از بین بررسی های انجام شده، بهترین قیمت با بیشترین مزایا را انتخاب کنید و خرید میلگرد خود را نهایی کنید.

بین شرکت ها و سایت های فروشنده میلگرد خصوصیات و ویژگی های مشابه و متفاوتی وجود دارد؛ با توجه به نیاز شما و دقت بررسی تان می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا خریدی امن را تجربه کنید.

نکات تکمیلی قبل از خرید میلگرد

انواع میلگرد و مشخصات آنها

به طور کلی میلگرد ها در گرید های A1،A2،A3 و A4 تولید و دسته بندی می شوند. تفاوت این گرید ها در میزان سختی و کشندگی و کاربرد آنها می باشد. هر کدام از این گرید ها می توانند سفارشی به صورت ساده و آجدار تولید شوند.

میلگرد های آجدار خود شامل سه دسته میلگرد آجدار مارپیچ، میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب می باشد که کارخانه های متفاوتی آن ها را تولید میکنند.

در بررسی انواع میلگرد ها ممکن است به فاکتوری مانند جنس برخورد کنید؛ میلگرد ها را بر اساس جنس می شود به میلگرد اروپایی، میلگرد فولاد کربن، میلگرد گالوانیزه و میلگرد های فایبرگلاس (لمیر یا GFRP) تقسیم بندی کرد که هر یک از این جنس ها در شرایط محیطی متفاوتی کاربرد دارند.

کاربرد انواع میلگرد

کاربرد میلگرد به طور کلی به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می شود.

●       کاربرد میلگرد در ساختمان سازی : به علت مقاومت کششی پایین سیمان و بتن، برای مستحکم شدن سازه و مسلح کردن بتن از میلگرد استفاده می کنند. این نوع از میلگرد ها برای ایجاد اصطکاک بیشتر به صورت آجدار تولید می شوند تا کاربرد بهتری داشته باشند. برای اتصالاتی که نیاز به این امر نیست نیز از میلگرد ساده استفاده می کنند.
 میلگرد ها به دو صورت شاخه ای و کلاف نیز تولید می شوند؛ کاربرد میلگرد کلاف و شاخه در ساختمان سازی مواردی همچون استحکام بلوک ها و دیوار ها و ستون های آجری می باشد.

●       کاربرد میلگرد در صنعت : کاربرد دیگر میلگرد ها در صنعت بسیار چشمگیر است. به هر جسم فولادی با سطح مقطع گرد، میلگرد (گرد آهن) گفته می شود. این دسته از میلگرد ها در مواردی که در روز با آنها سر و کار داریم مانند پین ساعت، میل لنگ ماشین و … دیده می شوند. از میلگرد کلاف نیز در صنعت برای تولید سیم بکسل، انواع توری و فنس و … می توان استفاده کرد.

کدام کارخانه میلگرد با کیفیت تر است ؟

کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران همگی طبق یک استاندارد میلگرد های خود را تولید میکنند. از لحاظ کیفیتی تفاوت چندانی بین کارخانه ها وجود دارد اما کارخانه های زیر جزو معتبر ترین کارخانه های تولید کننده میلگرد هستند:

  1. کارخانه ذوب آهن اصفهان
  2. کارخانه نیشابور
  3. کارخانه سیادن ابهر
  4. کارخانه آریان فولاد
  5. کارخانه جهان فولاد سیرجان
  6. کارخانه هیربد
  7. کارخانه ابرکوه
  8. کارخانه ظفر بناب
  9. کارخانه بافق یزد
  10. کارخانه گروه ملی اهواز
  11. کارخانه سیرجان حدید جنوب
  12. کارخانه اروند
  13. کارخانه ذوب و نورد کرمان
  14. کارخانه فایکو

از نکات مهم خرید میلگرد می توان به این موضوع اشاره کرد که هرچه از کارخانه نزدیک تری نسبت به مقصد خود خرید میلگرد خود را انجام دهید هزینه باربری کمتری شامل شما می شود که می تواند در هزینه نهایی شما صرفه جویی کند.

سخن پایانی

در این مطلب به گزارش پایگاه خبری اخبار رسمی با استناد بر اخبار منتشر شده سعی کردیم تا مهمترین نکات قبل از خرید میلگرد را به شما بگوییم. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب با سوالی مواجه شدید می توانید در انتهای این مطلب سوال خود را کامنت کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی به شما اقدام خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان