اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206147471323295
در دسترس نیست

طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان

کد: 140206147471323295

، (اخبار رسمی): مهم نیست چند سال سن داشته باشید، خمیر بازی برای همه لذت‌بخش است! بااین‌حال، کودکان به دلیل کنجکاوی بیشتر و ذهن خلاقی که دارند، شاید بیشتر از بزرگسالان به خمیر بازی علاقه داشته باشند.

طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان
طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان
طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان
طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان
طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان
طرز تهیه خمیر بازی خانگی و اسلایم برای کودکان

خمیرهای بازی کودکان با تنوع بسیار بالا در بازار موجود هستند؛ بااین‌حال بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند تا جای ممکن فرزند خود را از مواد شیمیایی دور نگه دارند.

به همین دلیل اکثر پدر و مادرها به دنبال طرز تهیه خمیر بازی خانگی با مواد غیرشیمیایی و بی‌خطر هستند. در ادامه این مطلب ما به شما بهترین روش تهیه خمیر بازی خانگی با ماندگاری بالا را آموزش خواهیم داد؛ پس اگر شما هم می‌خواهید یک تفریح خلاقانه و سالم با خمیر بازی خانگی برای فرزند دلبند خود فراهم کنید، ادامه این مطلب را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

مرحله اول؛ آماده‌سازی وسایل ساخت خمیر بازی نرم

پیش از بررسی طرز تهیه خمیر بازی خانگی، ابتدا باید با مواد و وسایلی که برای ساخت خمیر بازی نرم به آن‌ها نیاز داریم، آشنا شوید. خوشبختانه برای تهیه خمیر بازی خانگی با ماندگاری بالا، به وسایل گران‌قیمت نیازی ندارید. در طرز تهیه خمیر بازی در خانه، به مواد زیر نیاز دارید:

  • آرد: برای تهیه خمیر بازی خانگی، مهم‌ترین ماده‌ای که به آن نیاز خواهید داشت، آرد است. درواقع آرد پایه اصلی ساختن خمیر بدون مواد شیمیایی است. برای ساختن مقدار مناسبی از خمیر بازی، ۲ تا ۳ پیمانه آرد کافی خواهد بود.
  • نمک: ماده دیگری که برای تهیه خمیر بازی خانگی با ماندگاری بالا به آن نیاز داریم، نمک است. نمک در بافت، خمیر الاستیسیته ایجاد می‌کند و خمیر نرم‌تر می‌شود. همچنین، با استفاده از نمک، بعد از اضافه کردن رنگ، خمیر و رنگ با یکدیگر بهتر ترکیب می‌شوند. حدود یک قاشق چایخوری نمک برای این منظور کفایت می‌کند.
  • آب: در طرز تهیه خمیر بازی خانگی، نمی‌توان از آب غافل شد. از آب برای ترکیب مواد با یکدیگر استفاده می‌شود. اگر از آب جوش استفاده کنید، مواد بهتر با یکدیگر ترکیب خواهند شد. مقدار آب باید با میزان مواد دیگر متناسب باشد؛ بنابراین مقدار آن را به اندازه‌ای در نظر بگیرید که همه مواد به‌خوبی با هم مخلوط شوند. معمولا ۱ تا ۱.۵ فنجان کافی است.
  • رنگ خوراکی: رنگ خوراکی برای ایجاد خمیر بازی‌های رنگی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر رنگ خوراکی ندارید، مهم نیست؛ البته قطعا خمیرهای رنگی جذابیت بیشتری نسبت به خمیرهای بی‌رنگ دارند. اگر این امکان وجود دارد، از چند رنگ خوراکی مختلف استفاده کنید تا خمیر بازی خانگی رنگارنگ بسازید.

به‌طورکلی، بچه‌ها از وسایل رنگارنگ و بازی با رنگ‌ها بسیار لذت می‌برند. اگر فرزند شما هم به بازی با رنگ‌ها علاقه دارد، با خرید رنگ انگشتی او را بسیار خوشحال خواهید کرد. رنگ انگشتی به‌راحتی با آپ پاک می‌شود و حساسیتی برای پوست بچه‌ها ایجاد نمی‌کند.

مرحله دوم؛ طرز تهیه خمیر بازی با آرد و نمک

حالا که همه وسایل و مواد را آماده کردید، به مرحله اصلی طرز تهیه خمیر بازی خانگی می‌رسیم. در این مرحله باید مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. در ادامه مرحله‌به‌مرحله روش انجام این کار را برای تهیه خمیر بازی خانگی توضیح می‌دهیم.

  1. آماده‌سازی محیط مناسب: هنگام ساخت خمیر بازی با آرد و نمک و آب، خصوصا اگر بچه‌ها در این کار مشارکت کنند، کثیف‌کاری به بار می‌آید! بنابراین یک محیط مناسب را برای ساخت خمیر بازی خانگی فراهم کنید تا خودتان و فرزندتان نگرانی بابت کثیف شدن محیط و وسایل نداشته باشید.
  2. ترکیب مواد: در این مرحله از ساخت خمیر بازی با آرد و نمک و آب، باید مواد را با هم ترکیب کنید. ابتدا نمک را روی آب بریزید، سپس آب را به‌آرامی به آن‌ها اضافه کنید.
  3. هم زدن مواد: در این مرحله از طرز تهیه خمیر بازی خانگی، به مخلوط کردن مواد می‌رسیم. بعد از این که همه مواد را با هم ترکیب کردید، با دست یا با ابزاری مانند قاشق بزرگ، مواد را با هم مخلوط کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر نرم و یکدست ایجاد شود.
  4. اضافه کردن رنگ: بعد از این که بافت خمیر یکدست شد، باید رنگ را به مواد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن رنگ، باز هم باید خمیر را ورز دهید تا رنگ به طور یکدست در همه قسمت‌های خمیر پخش شود. برای این که خمیرهای رنگارنگ داشته باشید، می‌توانید رنگ‌های خوراکی را با هم ترکیب کنید و رنگ‌های جدید بسازید.
  5. تنظیم میزان الاستیسیته: در آخرین مرحله بعد از ساخت خمیر بازی با آرد و نمک و آب، باید میزان نرمی و سفتی خمیر را تنظیم کنید. اگر خمیری که ساخته‌اید خیلی نرم شده است، به آن کمی آرد اضافه کنید تا سفت‌تر شود. اگر هم خمیر خیلی سفت شده است، ذره‌ذره آب به خمیر اضافه کنید تا به میزان دلخواه شما انعطاف‌پذیری پیدا کند. برای ساخت خمیر بازی نرم، باید تعادل میزان آرد و آب را در نظر بگیرید.

تمام شد! خمیر بازی خانگی شما آماده است و فرزندتان می‌تواند با آن‌ها بازی کند. برای بازی اجازه دهید فرزندتان خلاقیت به خرج دهد و اشکال مختلف بسازد. به‌طورکلی، بچه‌ها از بازی کردن با انواع خمیر بازی کودکان بسیار لذت می‌برند و تا مدت‌ها با آن‌ها سرگرم می‌شوند. 

نکات مهم درباره طرز تهیه خمیر بازی خانگی

حالا که با مراحل طرز تهیه خمیر بازی خانگی آشنا شدید، باید به برخی از مهم‌ترین نکات در این زمینه اشاره کنیم:

  • بعد از تمام شدن بازی، خمیر را درون یک نایلون پلاستیک قرار دهید و در کیسه را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود. برای این که خمیر بازی خانگی با ماندگاری بالا داشته باشید، باید تا جای ممکن خمیر را در معرض هوای آزاد قرار ندهید.
  • برای این که خمیر بازی خانگی خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته باشد، می‌توانید از کرم تارتار استفاده کنید. کرم تارتار بافت خمیر را از حالت ترد بودن خارج می‌کند. طرز تهیه خمیر بازی خانگی بدون کرم تارتار و روش تهیه خمیر با این کرم، تفاوتی ندارند. برخی از افراد برای نرم کردن خمیربازی، به جای کرم تارتار از روغن مایع استفاده می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید هیچ‌گونه ماده شیمیایی در ساخت خمیر بازی خانگی وجود نداشته باشد، از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید؛ مخصوصا اگر فرزند شما کمتر از ۲ سال سن دارد. بچه‌های زیر ۲ سال علاقه دارند هر چیزی را درون دهان خود قرار دهند و رنگ‌های شیمیایی ممکن است برای آن‌ها خطرناک باشد.

با در نظر گرفتن این نکات، به‌راحتی می‌توانید خمیر بازی خانگی و بی‌خطر خود را بسازید؛ البته همه خمیربازی‌‌های جدید، با این که از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند، ولی برای کودکان حساسیت‌زا نیستند. اگر از نتیجه کار بعد از ساخت خمیر بازی خانگی راضی نبودید، به‌راحتی می‌توانید از یک فروشگاه لوازم تحریر معتبر مانند ایران تحریر، خمیر بازی از برندهای معتبر خریداری کنید.

خرید خمیر بازی باکیفیت از فروشگاه ایران تحریر

در این مطلب درباره طرز تهیه خمیر بازی خانگی صحبت کردیم. برای ساخت خمیر بازی نرم در خانه، فقط به کمی آرد، نمک، آب و رنگ خوراکی احتیاج دارید. بعد از ترکیب این مواد با یکدیگر، یک خمیر منعطف به دست می‌آید که کاملا غیرشیمیایی است.

در تولید اکثر خمیر بازی‌های مخصوص کودکان، از مواد شیمیایی حساسیت‌زا استفاده نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانید با سر زدن به سایت irantahrir.shop، انواع خمیر بازی کودکان از برندهای مرغوب و شناخته‌شده را خریداری کنید. علاوه‌بر این، امکان خرید انواع و اقسام لوازم‌التحریر و وسایل دانش‌آموزی در این فروشگاه قابل‌خریداری هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سرگرمی و تفریح