اطلاعات تماس
  • 091291*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210307781125211
در دسترس نیست

هر چند وقت یکبار میتوان ورزش تی آر ایکس را انجام داد؟

ورزش تی آر ایکس چیست و فواید ورزش تی آر ایکس

کد: 140210307781125211

، (اخبار رسمی): TRX مخفف عبارت (Total Body Resistance Exercise) به معنای «تمرینات مقاومتی کل بدن» یک ورزش نسبتا نوین است. چند دهه‌ای بیشتر نیست که این بندهای بلند و محکم در دنیای فیتنس محبوب شده‌اند و حالا تقریبا در همه باشگاه‌ها هم می‌بینیم‌شان.

ورزش تی آر ایکس چیست و فواید ورزش تی آر ایکس
ورزش تی آر ایکس چیست و فواید ورزش تی آر ایکس

TRX مخفف عبارت (Total Body Resistance Exercise) به معنای «تمرینات مقاومتی کل بدن» یک ورزش نسبتا نوین است.

با نگه داشتن دو بند با دست یا آویزان کردن پاهای خود در گهواره های پا ، وزن بدن خود را در برابر گرانش به کار میگیرید تا برای هر تمرین به همان اندازه یا کمتر مقاومت کنید. این دو بند یک نقطه اتصال به لنگر شما را به اشتراک می گذارند و فضای حرکتی ۳۶۰ درجه ای در دسترس را ایجاد می کنند.

TRX مخفف عبارت (Total Body Resistance Exercise) به معنای «تمرینات مقاومتی کل بدن» یک ورزش نسبتا نوین است. چند دهه‌ای بیشتر نیست که این بندهای بلند و محکم در دنیای فیتنس محبوب شده‌اند و حالا تقریبا در همه باشگاه‌ها هم می‌بینیم‌شان.

اما TRX واقعا چیست؟ اسم یک رشته ورزشی جدید است که از تمریناتی بر پایه تعادل و وزن بدن ایجاد شده. در این ورزش از بند تی آر ایکس برای تمرینات تعادلی و قدرتی استفاده می‌شود؛ این بندها به دیوار یا سقف نصب می‌شوند و ورزشکار با آن‌ها ورزش می‌کند.

تاریخچه ورزش تی آر ایکس
همه چیز با یک کمربند جیو جیتسو، چند تار چتر نجات، و تمایل یک نیروی دریایی ایالات متحده برای نوع جدیدی از تمرین آغاز شد. رندی هتریک در حالی که در سال 1997 در آسیای جنوب شرقی مستقر شده بود، از تمرینات وزن بدن که برای حفظ تناسب اندام در جاده به آنها تکیه می کرد، خسته می شد.

بنابراین او با ایده جدیدی روبرو شد و اولین نمونه اولیه از مربی تعلیق را که امروز در زمین ورزشگاه می بینیم، ساخت. پس از ترک نیروها چند سال بعد، هتریک زمان زیادی را در ورزشگاه ها صرف توسعه ایده خود کرد و در نهایت TRX متولد شد.
او گفت: «افرادی که یوگا و پیلاتس را دوست دارند، TRX را دوست دارند زیرا کراس اوورهایی وجود دارد. اما برای دوندگان، دوچرخه سواران یا هرکسی که ورزشکار استقامتی است و می خواهد تمرینات قدرتی بیشتری داشته باشد نیز عالی است.
یکی از دلایلی که به ویژه برای دوندگان یا کسانی که تمرینات HIIT را دوست دارند خوب است، این است که به مفاصل از کوبیدن زمین استراحت می‌دهد و در عین حال عضلات شما را در سرعت خود قرار می‌دهد. اگر به طور مکرر در حال دویدن یا وزنه زدن هستید، TRX یک گزینه عالی برای ایجاد تنوع و تقویت بدن شما به روشی کاملاً جدید است. فواید ورزش تی آر ایکس بانوان ورزش تی آر ایکس هم برای آقایان و هم برای بانوان مناسب می باشد. اما امروزه بانوان علاقه بیشتری به انجام ورزش تی آر ایکس دارند چون هم می توانند عضله سازی کنند و هم چربی سوزی. حال در ادامه چند مزیت ورزش تی آر ایکس را برای شما بازگو می کنیم.
  • ورزش تی آر ایکس کم خطر است و برخلاف بدنسازی باعث آسیب به بدن فرد نمیشود.
  • ورزش تی آر ایکس ورزشی سبک است و قدرت آن را می توانید با ایجاد شیب کم و زیاد کنید.
  • در ورزش تی آر ایکس هم چربی سوزی و هم عضله سازی با هم اتفاق می افتد.
  • حتی می توانید این ورزش را در خانه هم انجام دهید

هر چند وقت یکبار میتوان ورزش تی آر ایکس را انجام داد؟

ورزش تی آر ایکس نیز مانند سایر ورزش ها می توان حداقل سه بار در هفته انجام داد که مربی بتواند نیازهای شما را با استفاده از برنامه تمرینی برآورده کند. این ورزش می تواند بهبودهای زیادی را در سلامت و تناسب اندام ایجاد نماید.

آیا TRX به اندازه وزنه زدن خوب است؟

پاسخ کوتاه بله است! در حالی که ایده کم کردن وزنه ها ممکن است برای به دست آوردن قدرت معکوس به نظر برسد، ثابت شده است که TRX می تواند به اندازه وزنه ها قدرت و توده عضلانی ایجاد کند. نگرش شما همچنین می تواند زمانی که متوجه شوید، و همچنین احساس کنید، از چند ماهیچه دیگر در هنگام انجام تمرینات TRX در مقایسه با تمرینات سنتی استفاده می کنید، تغییر می کند.

به عنوان مثال، حلقه دوسر بازوی دمبل روی بازوهای شما کار می کند، اما یک حلقه دوسر بازوی TRX روی بازوها، شکم، عضلات سرینی، همسترینگ و پشت شما کار می کند. با تلاش قلب برای پمپاژ خون به تمام این ماهیچه ها به طور همزمان، شما پاسخ قلبی عروقی را نیز احساس می کنید.

آیا تمرین TRX برای کاهش وزن خوب است؟

بله ، تمرین TRX برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد. شما می توانید هر روز از آن استفاده کنید اما تمرینات شما همیشه چیزی متفاوت خواهد بود. با تمرین روی هر عضله و اعضا ی بدن می توانید هم چربی سوزی انجام دهید و هم قوی تر شوید و عضله سازی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091291*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | مکان‌های ورزشی