اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211147801525299
در دسترس نیست

علائم خرابی ایزوگام در تهران

کد: 140211147801525299

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی علائم خرابی ایزوگام در تهران پرداخته ایم.

علائم خرابی ایزوگام در تهران
علائم خرابی ایزوگام در تهران

علائم خرابی ایزوگام در تهران

آیا با محصولی مانند ایزوگام آشنایی دارید؟ وحود ایزوگام در ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، با حفظ ساختمان از رطوبت و آب کمک بزرگی به انسان می‌کند. ایزوگام یک لایه عایق است که وجود آن برای ساختمان بسیار ضروری است. این لایه از نفوذ هر گونه آب و رطوبت به قسمت‌های مختلف ساختمان جلوگیری می‌کند و همین موضوع سبب شده تا خرابی و آسیب‌های ساختمان کمتر شود. ایزوگام ممکن است پی از مدت زمانی به دلیل علائم مختلفی خراب شود، دانستن خرابی ایزوگام با توجه به نشانه‌های مختلف کار چندانی سختی نیست. علائمی مختلفی در هنگام خرابی ایزوگام بروز می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود. این علائم به شما کمک می‌کنند تا با تشخیص زود هنگام خطرات ساختمان را کاهش دهید و بسیاری از هزینه‌ها را از بین ببرید. از آنجایی که ایزوگام نقش مهمی در ساختمان‌ها ایفا می‌کند، سلامت آن نیز بسیار مهم است. بهتر است از علائم خرابی این محصول آگهی داشته باشید تا پیش از وقوع اتفاقات ناگوار از آن‌ها جلوگیری کنید.

اگر مطالب این مقاله را مطالعه کردید و متوجه خرابی ایزوگام خود شدید اینجا کلیک کنید.

انواع علائم خرابی ایزوگام

زمانی که ایزوگام آسیب ببیند علائم و نشانه‌های مختلفی ظاهر می‌شوند که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • نفوذ آب: علائم زیادی برای خرابی ایزوگام وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها نفوذ آب به قسمت‌های داخلی ساختمان است. در صورتی که آب را در ساختمان مشاهده کردید یا نتوانستید منبع مشخصی برای آن پیدا کنید، به احتمال زیاد ایزوگام دچار مشکل شده است.
  • لکه‌ها و خطوط نمدی: در قیمت دیوارها یا سقف ساختمان تعدادی لکه نمدی پدیدار می‌شود. این لکه‌ها معمولا بخاطر آب به وجود می‌آیند و نشان دهنده نفوذ آب به قسمت لکه شده هستند. بدین ترتیب می‌تواند با خرابی ایزوگام ارتباط داشته باشد.
  • پوسیدگی و تخریب مواد ساختمانی: در صورتی که برخی از قسمت‌ها و مواد ساختمانی دچار پوسیدگی و تخریب شده باشند یا ظاهر آن‌ها به شدت نرم باشد؛ به احتمال زیاد بخاطر نفوذ آب و خرابی ایزوگام است.
  • آسیب به دیوارها و سقف‌ها: آسیب به سقف و دیوارها یکی دیگر از علائم خرابی ایزوگام است. اگر سقف یا دیوارها تخریب شده باشند به احتمال زیاد مشکل از ایزوگام ساختمان خواهد بود.
  • لایه‌های جلویی لکه‌دار: ایزوگام دارای چندین لایه است، اگر قسمت‌های مختلف آن مانند لایه‌های جلویی لکه‌دار شوند، ایزوگام دچار مشکل شده است. لکه‌دار شدن این محصول به معنای نفوذ رطوبت و باقی مانند آن است که با خرابی ایزوگام ارتباط مستقیمی دارد. رطوبت و بوی بد: بوی بد و رطوبت ممکن است در هر ساختمان ایجاد شود، اما در برخی ساختمان‌ها این بو تا مدت زمان طولانی ادامه دارد. با این وجود احتمال خراب شدن ایزوگام زیاد است، البته بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای تعویض ایزوگام مطمئن شوید که بو و رطوبت دلایلی دیگری ندارد.
  • سقوط آجرها و سفال‌ها: در برخی از ساختمان‌ها آجرها و سفال‌ها به صورت متناوب در حال سقوط هستند، این مورد نشان‌دهنده نفوذ آب به درون ساختمان است و به احتمال زیاد ایزوگام دچار مشکل شده است.

· تغییرات دمایی نامتناسب: معمولا در فصل گرما و سرما تغییرات زیادی مشاهده می‌شود. احتمال نفوذ آب و رطوبت بر قسمت‌های مختلف ساختمان در فصل زمستان بیشتر از فصل تابستان است. دیده شدن تغییرات دمایی ساختمان به ضعیف شدن ایزوگام اشاره دارد.

علائم و نشانه‌های خرابی ایزوگام بسیار زیاد هستند که در این مطلب به چند مورد از آن‌ها اشاره شد. اگر با هر یک از این نشانه‌ها مواجه شدید بهتر است از سلامت ایزوگام مطمئن شوید. در صورتی که ایزوگام خراب شده باشد باید آن را تعمیر کنید و هزینه‌های ساختمان را نیز کاهش دهید. همچنین تا جایی که امکان دارد ساختمان را از نفوذ آب و رطوبت دور نگه دارید، با محافظت از ساختمان احتمال خرابی ایزوگام نیز بسیار کم خواهد شد.

روش‌های تعمیر خرابی ایزوگام

برای خرابی ایزوگان نیز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، در این بخش به بررسی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم. البته هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید در هنگام تعمیر در نظر گرفته شوند.

  • رفع ترک‌ها با چسب و مستحکم کننده: در بخش‌هایی که ترک‌های ساختمان زیاد نیستند می‌توان از چسب برای ترمیم دوباره آن‌ها استفاده کرد. با اینکه این روش بسیار آسان است و هزینه زیادی ندارد، اما برای ترک‌های بزرگ مناسب نیست. همچنین تعمیر توسط چسب دائمی نیست و ممکن است پس از مدتی با ایجاد رطوبت از بین برود.
  • تعویض قسمت‌های خراب: اگر خرابی ایزوگام به قدری زیاد است که با چسب تعمیر نمی‌شود، باید برای تعویض قسمت‌های آسیب دیده اقدام کنید. با این روش احتمال خراب شدن ایزوگام تا مدت زمان طولانی کاهش می‌یابد، علاوه بر اینها هزینه این روش بالاست و برای انجام آن باید از فرد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.
  • استفاده از مواد عایق کننده: استفاده از مواد عایق بندی برای ایزوگام بسیار عالی است، این مواد سطح‌های مختلف ایزوگام را پوشش می‌دهند. امکان تعمیر دائمی در این روش وجود دارد، البته به دلیل هزینه بالایی که دارد احتمال بکارگیری آن بسیار کم است. اما مزایای زیادی دارد و افراد می‌توانند یکبار برای همیشه هزینه تعمیر را پرداخت نمایند.
  • تزریق مواد آبگریز: در این روش باید مواد را به قسمت‌های آبگریز تزریق کرد، با اینکار تمامی قسمت‌های نفوذ آب و رطوبت بسته می‌شوند. با اینکه قسمت‌های نفوذ آب بسته می‌شود، اما تعمیر آن دائمی نیست و به صورت موقتی است، هزینه آن نیز معقول است.

جمع‌بندی

اهمیت و نگهداری از ایزوگام بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. قبل از آنکه بفکر تعویض یا تعمیر ایزوگام باشید بهتر است از آن مراقبت کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید. امیدواریم در علائم خرابی ایزوگام به شما کمک کرده باشد تا بتوانید ساختمان را تعمیر کنید و هزینه‌ها، خطرات و آسیب‌های جدی را کاهش دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان