اطلاعات تماس
  • 091992*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211147803425267
در دسترس نیست

دیگر نگران نباشید

قطعات گیربکس ارزان شد!

کد: 140211147803425267

، (اخبار رسمی): زمان زیادی تا عید نمانده و مردم در این زمان به فکر تعمیر خودروی خود می افتند و به فروشندگان قطعات یدکی و تعمیرگاه ها مراجعه میکنند. از همین رو با توجه به نیاز بازار به قطعات گیربکس، و بالارفتن قیمتها، بازرگانی خسروی اقدام به واردات قطعات گیربکس اتوماتیک در حجم بالا کرده است.

قطعات گیربکس ارزان شد!
قطعات گیربکس ارزان شد!

با توجه به اینکه هر کدام از قطعات گیربکس اتوماتیک هم عمری دارند، بهتر است که حواستان به میزان کارکرد آنها باشد و اگر که خراب شدند، از جایی قطعات اورجینال ارائه میدهد، قطعه نو را تهیه و جایگزین کنید.

زمان زیادی تا عید نوروز نمانده و سال 1402 هم نفس های آخر خود را میکشد و کم کم مردم آماده تکاپوی سال نو میشوند و وسایل کهنه و خراب خود را تعویض و یا تعمیر میکنند. به همین سبب بسیاری از مردم هم در این زمان به فکر تعمیر خودروی خود می افتند و به تعمیرگاه و تامین کنندگان قطعات یدکی خودرو مراجعه میکنند. از همین رو با توجه به نیاز بازار و مردم به قطعات خودرو و به ویژه قطعات گیربکس خودرو، در این زمان پایان سال، و با توجه به بالارفتن قیمت قطعات خودرو، بازرگانی خسروی جهت رفاه حال شما هم میهنان عزیز اقدام به واردات قطعات گیربکس خودروهای اتوماتیک در حجم سنگین کرده است.

کمی در مورد انواع گیربکس بدانیم

قبل از این که با مدلهای مختلف گیربکس اتوماتیک آشنا شویم، بیایید تا کمی در مورد گیربکس بدانیم. گیربکس یا جعبه دنده، قطعه‌ای است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخهای خودرو منتقل میکند. گیربکس‌ها را میتوان به دو دسته دستی و اتومات تقسیم کرد. گیربکس‌های دستی نیاز به فشار دادن پدال کلاچ و انتخاب دنده توسط راننده دارند. اما گیربکس‌اتوماتیک بدون نیاز به دخالت راننده، دنده‌ها را به صورت خودکار تغییر می‌دهد. در قسمت پایینی یکسری از انواع گیربکس اتوماتیک را باهم میبینیم.

گیربکس های سیاره ای AT: این نوع گیربکس از چندین چرخ دنده سیاره ای تشکیل شده است که با یکدیگر هماهنگ میشوند و نسبت دنده را تنظیم میکنند.

گیربکس AL4: گیربکس al4 یک نوع گیربکس اتوماتیک چهار دنده‌ای است که توسط شرکت رنو از کشور فرانسه ساخته شده است. این گیربکس فرانسوی از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره میبرد.

گیربکس CVT: گیربکس cvt یا سیستم انتقال قدرت متغیر، نوعی گیربکس خودرو است که به جای داشتن دنده‌های مشخص، از قرقره‌ها و باندها برای تغییر نسبت دنده استفاده میکند.

اگر به سلامت گیربکس خودرویتان اهمیت میدهید، این نکات را بدانید

گیربکس اتوماتیک نیاز به نگهداری منظم دارد تا عملکرد بهینه ای داشته باشد. برای مراقبت از گیربکس، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید.

سطح و کیفیت روغن گیربکس را به طور دوره‌ای بررسی کنید.

از تعویض حالت دنده در زمان حرکت خودرو جلوگیری کنید.

از رانندگی با سرعت بالا یا شتاب زیاد در شرایط نامناسب خودداری کنید.

برای رانندگی در شرایط سخت با دقت بیشتری اقدام کنید. 

از رانندگی با بار سنگین یا کشیدن وسایل سنگین خودداری کنید.

از دنده های پایین در شیبهای طولانی استفاده کنید.

از رعایت دوره‌های نگهداری گیربکس طبق دفترچه راهنمای خودرو اطمینان حاصل کنید.

علائمی که باید به آن ها توجه کنید

شما همواره باید حواستان به علائم خرابی گیربکس خودرویتان باشد، تا سلامت خودرویتان به خطر نیفتد. یکسری از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک را در زیر میبینیم.

احساس لرزش، تقه زدن، ساییدگی یا صدای نامطبوع هنگام تعویض دنده.

بوی سوختگی از سمت جعبه دنده.

خارج شدن دنده از وضعیت خود.

درگیر نشدن گیربکس یا تأخیر در حالت درایو.

روشن شدن چراغ چک موتور.

علائم خرابی ساعت گیربکس اتوماتیک

یکی از مهمترین قطعات در سیستم گیربکس، ساعت گیربکس است. در حقیقت میتوان گفت که ساعت گیربکس اتوماتیک مرکز کنترل گیربکس اتوماتیک خودرو است. یکسری از نشانه هایی که به شما هشدار میدهند ساعت گیربکس اتوماتیک خودرویتان خراب شده است در زیر گردآوری شده اند. برای استعلام قیمت ساعت گیربکس اتوماتیک میتوانید به وبسایت الوگیربکس مراجعه نمایید.

تعویض دنده اشتباه، لغزشی یا خشن.

تعویض نکردن دنده.

صدای ناله، وزوز یا کوبش در حالت دنده خلاص.

بوی سوختگی.

روشن شدن چراغ چک موتور.

رایج ترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو

یکسری دلایل وجود دارند که موجب خرابی گیربکس خودرو میشود که بهتر است با آنها آشنا باشید تا بدانید که زمانی که مشکلی برای گیربکس خودرویتان به وجود آمد، علت آن چیست.

روغن نامناسب، کم یا آلوده گیربکس.

نشت روغن گیربکس.

مشکلات مربوط به سنسورها، شیرهای برقی، لوله‌های وکیوم یا توربین گیربکس.

ساییدگی، خمیدگی یا خرابی اجزای داخلی گیربکس.

تعویض نامناسب دنده در گیربکس اتوماتیک.

فروشگاه اینترنتی لوازم گیربکس اتوماتیک

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد، مجموعه بازرگانی خسروی، با توجه به نیاز جامعه و به جهت تنظیم قیمت و پایین آمدن هزینه‌های تعمیر گیربکس، اقدام به واردات قطعات و لوازم گیربکس نو و استوک در حجم بالا کرده است. به همین خاطر اگر که صاحب هر کدام از خودروهای خارجی، یا داخلی هستید که گیربکس اتوماتیک دارند، نیازی نیست نگران باشید و تنها کافیست که به فروشگاه بازرگانی خسروی، یعنی فروشگاه اینترنتی الوگیربکس مراجعه نمایید و قطعات گیربکس اتوماتیک خودرویتان را به صورت اورجینال و به همراه گارانتی تهیه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الوگیربکس

با توجه به اینکه الوگیربکس به صورت مستقیم تمام قطعات گیربکس اتوماتیک را وارد میکند به عنوان مرجع فروش این قطعات می باشد.

اطلاعات تماس
  • 091992*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید