اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211237814417773
در دسترس نیست

حاشیه‌های فجر۴۲ | از بازیگر زن بازمانده تا حسرت جواد عزتی

کد: 140211237814417773

، تهران , (اخبار رسمی): حضور سلما المصری، بازیگر اهل سوریه فیلم «بازمانده» در بین داوران بخش جلوه گاه شرق، بوسه خزاعی بر چادر دخترانش، حسرت جواد عزتی و تشویق ایستاده مردم غزه از جمله حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۴۲ بود.

حاشیه‌های فجر۴۲ | از بازیگر زن بازمانده تا حسرت جواد عزتی
سرویس فرهنگ و هنر آرنا

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آرنا، آیین اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکشنبه شب -۲۲ بهمن ماه – با حضور هنرمندان و تجلیل از برگزیدگان در مرکز همایش‌های برج میلاد با حاشیه‌های جذاب و خاطره انگیزی همراه بود.

شهیدی فرد، مجری مراسم از برندگان خواست وقتی جایزه اول را می‌گیرند از سالن بیرون نروند؛ چون شاید جایزه دوم و سوم هم در کار باشد.

‎شبنم قربانی ‎سیمرغ بلورین را برای ایفای نقش مکمل زن در ‎مجنون گرفت. اما نقش اصلی او، مادرانه‌ای بود که برای فرزندش ایفا کرد و همراه او از پله‌های موفقیت بالا رفت.

در بخش دیگری از این مراسم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به همراه دو دختر خود که چادر بر سر داشتند روی صحنه آمد. او پیش از سخنانش، چادر و روسری دخترانش را بوسید.

رئیس سازمان سینمایی در ابتدای سخنانش دعای یا مقلب القلوب را قرائت کرد. تلفظ اشتباه برخی کلمات این دعا از سوی وی با واکنش مردم در فضای مجازی همراه شد.

حاضران در مراسم اختتامیه چهل‌و دومین جشنواره فیلم فجر، به درخواست خزاعی ایستاده مردم غزه را تشویق کردند.

سلما المصری، بازیگر اهل سوریه فیلم بازمانده در بین داوران بخش جلوه گاه شرق حضور داشت. او حدود سی سال پیش در این فیلم بازی کرده است.
امسال باتوجه به ظلم و جنایت رژیم صهیونسیتی نسبت به فلسطین و غزه بخش «فلسطین روح و دم» که یک بخش رقابتی بود به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم اضافه شده بود.

محمد معتمدی، خواننده در این مراسم اجرا داشت. این اجرا با طراحی صحنه‌ای متفاوت و حضور نوازندگان خانم همراه بود.

وزیر فرهنگ از مردمی که بواسطه استقبال از اختتامیه فیلم فجر در سالن های مجاور و بصورت ایستاده حضور دارند عذرخواهی کرد.

جواد عزتی پس از دریافت جایزه بیان کرد: از هیات داوران ممنونم. بدیهی است که جای سامان لطفیان مدیر فیلمبرداری و عباس جمشیدی فر را خالی کنم که در جمع ما نیستند. ترجیح می‌دادم این جایزه را در سمت بازیگری بگیرم اما قسمت نشد. در چندسال پایانی زندگی پدرم خیلی تلاش کردم و بهترین بازی‌های زندگی‌ام را انجام دادم که این صحنه را ببینند اما نشد.

ارسطو خوش‌رزم سیمرغ بلورین بهترین نقش اصلی مرد گفت: در جشنواره‌ای که آقای پورصمیمی، جواد عزتی و… کاندید هستند برای من دریافت این جایزه افتخار است. جواد جان من به جای تو این جایزه را به روح پدر بزرگوارت تقدیم می‌کنم.

ساره رشیدی که دیپلم افتخار بهترین نقش اول زن را برای «احمد» گرفت، پیش از این استندآپ کمدین «خندوانه» بود. او در اولین حضور سینمایی اش هم نامزد شد و هم جایزه گرفت.

بهروز افخمی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم صبح اعدام گفت: در برنامه «هفت» هرچه تلاش کردیم ببینیم داوران در بین نامزدها اسمی را از قلم انداخته‌اند، اما موفق نشدیم چیزی پیدا کنیم. کیفیت کار هیات داوران موقع انتخاب کاندیداها معلوم می‌شود نه اعطای جوایز. سیمرغ‌ها ممکن است با یک‌نظر تغییر کنند. من پیش از دریافت این جایزه وقتی «صبح اعدام» در ۸ رشته کاندید شد، جایزه‌ام را دریافت کردم. جنبه معنوی این‌ جایزه را به محمدرضا ورزی برای فیلم «پروین» تقدیم می‌کنم.

کارگردان فیلم «مجنون» پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی گفت: من یک تشکر ویژه از همه عوامل خوب فیلم‌ «مجنون» دارم که با قلبشان در سخت‌ترین شرایط پای این فیلم ایستادند. این سیمرغ را به ۴ قهرمان ملی کشورم مهدی زین‌الدین، مجید زین‌الدین، شهید شیرودی و احمد کاظمی تقدیم می‌‌کنم و از شما خواهش می‌کنم این عزیزان را ایستاده تشویق کنید‌.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی تاپ

هلدینگ دیجی تاپ با هدف مشاوره ، طراحی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده و به همراه خدماتی مانند مشاوره و طراحی سایت ، اپلیکیشن ، استارت آپ و ... از چندین پنل تبلیغاتی و خدماتی تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر