اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211167806717773
در دسترس نیست

رسوایی رسانه ای ارتش اسرائیل در غزه

کد: 140211167806717773

، تهران , (اخبار رسمی): فرمانده یگان جنگ روانی ارتش اسرائیل در پی انتشار تصاویری از رفتار وحشیانه نظامیان اسرائیلی علیه غیرنظامیان در غزه برکنار شد.

رسوایی رسانه ای ارتش اسرائیل در غزه
آرنانیوز

فرمانده یگان جنگ روانی ارتش اسرائیل در پی انتشار تصاویری از رفتار وحشیانه نظامیان اسرائیلی علیه غیرنظامیان در غزه برکنار شد.

آرنا نیوز:: یک رسانه صهیونیستی از برکناری فرمانده یگان جنگ روانی ارتش اسرائیل در پی یک رسوایی خبر داد که طی آن کانال تلگرامی وابسته به این یگان با دور زدن سانسور نظامی تصاویر زننده‌ای از وحشی‌گری نظامیان صهیونیست علیه غیرنظامیان در غزه را منتشر کرده بود.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از تسنیم، در شرایطی که رسانه‌های صهیونیستی به ویژه در جنگ تحت سانسور شدید نظامی ارتش قرار دارند، روزنامه عبری هاآرتص چندی قبل در گزارشی فاش کرد که یک کانال تلگرامی مسئولیت انتشار مطالب و تصاویر خاص از ارتش اسرائیل برای تاثیرگذاری بر اسرائیلی‌ها در جریان جنگ غزه را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، یک یگان وابسته به ارتش اسرائیل موسوم به یگان «تاثیر» مسئولیت اداره این کانال تلگرامی را بر عهده دارد. این کانال در 9 اکتبر 2023 یعنی 2 روز بعد از عملیات طوفان الاقصی ایجاد شد و مسئولیت آن انتشار تصاویر مربوط به ویرانی‌های غزه بعد از حملات اسرائیل بود تا به این ترتیب ارتش این رژیم بتواند مقابل افکار عمومی اسرائیلی‌ها بعد از شکست خفت‌باری که در 7 اکتبر خورده بود، قدرت‌نمایی کند.

البته این نخستین باری نیست که ارتش اسرائیل با حساب‌های غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال به راه انداختن جنگ روانی علیه فلسطینیان و همچنین اطمینان بخشی به شهرک‌نشینان صهیونیست است. در جریان جنگ مه 2021 در غزه نیز صهیونیست‌ها از همین روش برای ارائه روایات جعلی خود از جنگ و نشان دادن تصویر پیروزی برای اسرائیل استفاده می‌کردند.

به گزارش روزنامه عبری تایمز، بعد از افشای این موضوع در آن زمان ارتش اسرائیل مجبور شد اعتراف کند که اشتباه کرده و این کار غیرقانونی و به معنای دور زدن سانسور نظامی است.

رسوایی ارتش اسرائیل بعد از انتشار تصاویر وحشی‌گری در غزه

اما امروز روزنامه هاآرتص در گزارش جدیدی اعلام کرد که به دلیل انتشار تصاویر وحشی‌گری نیروهای اسرائیلی توسط کانال تلگرامی مذکور که تاثیر منفی زیادی بر افکار عمومی جهان دارد، فرمانده یگان «تاثیر» که مسئول اداره این کانال است برکنار شد.

در گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است که نیروهای ارتش اسرائیل به طور سیستماتیک صحنه‌هایی از کشتار و ویرانی در نوار غزه را منتشر کرده و در چارچوب جنگ روانی، سانسور نظامی اسرائیل را دور زده‌اند.

«یانیو کوبوویتس» خبرنگار امور نظامی در روزنامه هاآرتص در این زمینه اعلام کرد که یک کانال اسرائیلی در تلگرام اقدام به انتشار مجموعه‌ای از کلیپ‌های ویدئویی از غزه کرده که در آن نیروهای اسرائیلی دیده می‌شوند که درحال اهانت به اجساد فلسطینی‌ها هستند. کاری که این کانال انجام داده کاری است که ارتش اسرائیل مجاز به آن نیست و بنابراین فرمانده یگان تاثیر از منصب خود برکنار می‌شود.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل اعتراف کرده بود که این کانال تلگرامی در بخش تاثیر در شعبه عملیاتی فعالیت می‌کند اما بعد از افشای رابطه ارتش با این کانال که اقدام به انتشار تصاویر بدون سانسور از اقدامات نیروهای اسرائیلی در غزه می‌کند، ارتش هرگونه ارتباط خود با این کانال را تکذیب کرد.

طبق اطلاعاتی که این رسانه عبری فاش کرده، فرماندهان و نیروهای یگان تاثیر که مسئولیت عملیات جنگ روانی علیه دشمنان در داخل و خارج را بر عهده دارند از روز دوم جنگ کنونی غزه به طور مستقل فعالیت خود را آغاز کردند.

در این کانال تلگرامی هزاران پست و عکس و فیلم از کشتار و وحشی‌گری صهیونیست‌ها در نوار غزه منتشر شده و از دنبال کنندگان کانال نیز خواسته شده این محتواها را به اشتراک بگذارند تا «همه ببینند که ارتش اسرائیل در غزه چه می‌کند».

در یکی از کلیپ‌هایی که کانال مذکور منتشر کرده نشان داده می‌شود که چگونه یک خودروی اسرائیلی چندین بار از روی بدن یک فلسطینی رد می‌شود و روی کلیپ نوشته شده است: «این زیبایی را به اشتراک بگذارید»!!

به گزارش هاآرتص، کسانی که این کانال تلگرامی را اداره می‌کنند در مرحله‌ای خاص شروع به انتشار محتوای تحریک‌آمیز در داخل اراضی اشغالی 1948 کردند که ممکن بود به تشدید خشونت میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها منجر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی تاپ

هلدینگ دیجی تاپ با هدف مشاوره ، طراحی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده و به همراه خدماتی مانند مشاوره و طراحی سایت ، اپلیکیشن ، استارت آپ و ... از چندین پنل تبلیغاتی و خدماتی تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها