اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212127842819090
در دسترس نیست

مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟

کد: 140212127842819090

، (اخبار رسمی): استیبل کوین ها (Stable coins) سرمایه‌هایی مجازی بر پایه بلاک چین هستند که برای ایجاد ثبات در بازارهای معاملات ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند.

مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟
مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟
مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟
مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟
مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟
مقایسه تتر با سایر استیبل کوین‌ ها: کدام گزینه مناسب تری است؟

برای مثال قیمت تتر به‌عنوان یک استیبل کوین همواره برابر با یک دلار بوده است؛ اما چه تضمینی وجود دارد که قیمت این ارز همچنان پایدار بماند؟

استیبل کوین‌ها در دنیای رمزارزها فراوان هستند و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. تفاوت آن‌ها با یکدیگر چیست و اگر تفاوتی وجود دارد کدام یک بهتر است؟

تفاوت تتر با سایر استیبل کوین ها

پیش از هر چیز لازم به اشاره است که تتر درواقع اولین استیبل کوینی بود که پا به عرصه ظهور گذاشت. این کوین پایدار در سال ۲۰۱۴ و توسط بنیاد تتر معرفی شد تا ریسک انجام معاملات جفت ارزی را کاهش داده و پیش‌بینی سود و زیان را تسهیل کند. تا پیش از ورود استیبل کوین‌ها به بازار جهانی خریداران ملزم بودند ارزی ناپایدار را با ارز ناپایدار دیگری مانند بیت کوین (BTC) معامله کنند.

تتر (USDT) به‌عنوان اولین استیبل کوین باید اعتمادسازی گسترده‌ای می‌کرد و از همان ابتدا در این کار موفق بود. اکثر رمزارزهای پایدار پشتوانه مالی قدرتمند و باثباتی دارند تا این پشتوانه همواره ارزش آن‌ها را ثابت نگه دارد. پشتوانه تتر دلار امریکا است. در واقع به ازای هر یک تتر یک دلار به‌عنوان پشتوانه در سپرده‌ای امن محفوظ شده است. طبیعتا قیمت تتر نیز برابر با دلار امریکا است.

سایر استیبل کوین‌ها ممکن است از شیوه‌های دیگری برای باثبات نگه داشتن ارزش خود استفاده کنند. برای مثال برخی کوین‌ها مانند DAI و FRAX کوین‌هایی هستند که ارزش خود را با پشتوانه دیگر ارزهای دیجیتال پایدار نگه می‌دارند. طبیعتا این کوین‌ها باید به همان اندازه که ارز مرتبط با آن‌ها نوسان پیدا می‌کند دچار تغییر قیمت شوند؛ اما در اغلب موارد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. برای مواجه نشدن با این مشکل گاهی نسبت ارتباط ارزها ۲:۱، ۳:۱ و بیشتر می‌شود تا استیبل کوین در برابر تغییر قیمت ارز پشتوانه خود دچار نوسان قیمت شدیدی نشود.

نوع دیگری از رمزارزهای پایدار با استفاده از الگوهای بازار ارزش‌گذاری می‌شوند. بدین شکل که با افزایش تقاضا عرضه را کاهش می‌دهند و با کاهش تقاضا عرضه را بیشتر می‌کنند. بر این اساس و با سازوکارهایی دقیق و اصولی قیمت خود را ثابت نگه می‌دارند.

امکان سقوط قیمت تتر وجود دارد؟ باقی استیبل کوین ها چطور؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، کوین‌های استیبل به طور معمول دارای پشتوانه مالی قدرتمند و باثباتی هستند که اجازه نمی‌دهد ارزش و قیمت آن‌ها به‌طور ناگهانی و شدید دچار نوسان شود. دسته‌ای دیگر از کوین‌های پایدار نیز با الگوریتم‌هایی پیشرفته از تغییرات شدید قیمت خود جلوگیری می‌کنند.

بنابراین می‌توان تا حد زیادی اطمینان داشت که ارزش تتر و بسیاری از دیگر استیبل کوین‌ها دچار سقوطی شدید نخواهد شد؛ گرچه در میان این ارزها دسته‌ای نیز نمی‌توانند پایداری خود را حفظ کنند و در شرایطی دچار نوسانات قابل توجه می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به USTC و RSV اشاره کرد. توصیه می‌شود که پیش از خرید هر استیبل کوینی نوسانات روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه آن را مورد بررسی قرار دهید. ارزی پایداری بسیار خوبی دارد که نوسانات آن در بازه‌های زمانی مختلف تقریبا صفر باشد.

قیمت تتر از با ثبات ترین ها در دنیای معاملات کریپتو کارنسی

در حال حاضر تتر بازاری به ارزش ۹۸ میلیارد دلار داشته و حجم معاملات روزانه آن نیز به ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد. درواقع پس از بیتکوین (BTC) و اتریوم (ETH)، تتر بزرگترین بازار را در میان رمزارزها از آن خود کرده است؛ گرچه نباید رمزارزهای پایدار، محبوب و قابل اطمینان دیگری که در بازار کریپتو کارنسی وجود دارند را نادیده گرفت.

یکی دیگر از بهترین نمونه رمزارزهای باثبات بازار یو اس دی کوین یا همان USDC است. این استیبل کوین نیز نوسان قیمت بسیار پایینی دارد و در میان معامله‌گران از محبوبیت زیادی برخوردار است. USDC نیز مانند تتر با سرمایه اعتباری (Fiat Money) پشتیبانی می‌شود. از جمله دیگر رمزارزهای پایدار و محبوب بازار می‌توان به DAI، USDD و FDUSD اشاره کرد.

مزایای خرید استیبل کوین

خرید آن‌ها در لحظه اتفاق می‌افتد.

قیمت بسیاری از آن‌ها برابر با دلار است و می‌توانند جایگزین مناسبی برای آن باشند.

انتقال آن‌ها در هر زمانی و به هر کیف پولی در داخل و خارج از کشور امکان‌پذیر است.

کارمزد انتقال آن‌ها نسبت به دیگر شیوه‌های انتقال کم‌تر است.

امکان فروش آن‌ها در بستری ایمن و با سرعتی بالا فراهم است.

سخن پایانی

استیبل کوین‌ها ساخته شده‌اند تا ریسک انجام معاملات رمزارزها را کاهش دهند. این کوین‌ها می‌توانند با شیوه‌هایی مختلف ارزش خود را حفظ کرده و ثبات قیمتی بسیار بالایی داشته باشند. تتر یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای پایدار بازار کریپتوکارنسی است و بیشترین حجم معاملاتی را در میان این گونه ارزها دارد. ارزش این ارز مجازی تقریبا معادل ۱ دلار و نوسان قیمتی آن در حد چند صدم درصد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]