اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212197854125517
در دسترس نیست

چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس

کد: 140212197854125517

، (اخبار رسمی): افراد مختلف در هر شغل و تخصصی که باشند معمولاً به دنبال پیشرفت و ترقی هستند. همه‌ی افراد قصد دارند در کار خود موفق بوده و با گسترش آن به سود بیش‌تری برسند.

چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس
چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس
چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس
چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس
چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس
چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس با نیک پارس

یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ثبت شرکت است. شرکت یک شخصیت حقوقی مستقل است که سبب می‌شود کسب‌وکارها پیشرفت کرده و از امکانات مختلفی بهره‌مند گردند. آنچه پس از تأسیس شرکت اهمیت دارد این است که حتماً باید ثبت شود تا جنبه‌ی قانونی به خود بگیرد. هر جامعه‌ای قوانین خاص خود را دارد. برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و یا تأسیس کارگاه و کارخانه نیز افراد ملزم به اخذ جواز کسب و تأسیس هستند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه لطفاً با ما همراه باشید. 
شرکت چیست؟
همان‌طور که از نام آن مشخص است شرکت به معنای شریک شدن در کار یا مال است. هرگاه افرادی طی یک قرارداد مشخص سود حاصل از کاری را، بین خود تقسیم کنند، درواقع شرکت تأسیس کرده‌اند. این شخصیت حقوقی که به نام کمپانی نیز شناخته می‌شود، انواع مختلفی دارد. تأسیس هرکدام از آن‌ها با دیگری متفاوت بوده و به نوع شرکت بستگی دارد. در تعریفی روشن‌تر، شرکت به سازمانی گفته می‌شود که فعالیت تجاری داشته و توسط دو یا چند نفر اداره می‌شود. هدف از تشکیل آن رسیدن به سود و درآمد بالاتر است؛ زیرا شرکت‌ها پس از تأسیس و ثبت، تحت حمایت‌های دولتی قرار می‌گیرند.
ثبت شرکت چیست؟
همه‌ی شرکت‌ها پس از تأسیس، باید به‌صورت رسمی و قانونی ثبت شوند تا بتوانند فعالیت‌های خود را پیش ببرند. کسب‌وکارهای کوچک‌تر نیز باید به دنبال اخذ جواز کسب و تأسیس باشند. برای آنکه یک شرکت تجاری یا غیرتجاری بتواند اهداف خود را دنبال کند، از حمایت‌های دولتی بهره‌مند گردد و توسط سایر افراد و مراکز به شکل رسمی پذیرفته شود، باید در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها ثبت گردد. این کار نیازمند مدارک گوناگون و طی کردن مراحل مختلف اداری است. ازآنجاکه بسیاری از افراد به مدارک و مراحل مختلف آگاه نیستند، احتمال دارد که روند ثبت بسیار طولانی و فرسایشی گردد؛ بنابراین توصیه می‌شود حتماً به افراد خبره و باتجربه همچون کارشناسان شرکت نیک پارس مراجعه شود. این شرکت در زمینه‌ی تأسیس و ثبت کردن شرکت، گرفتن جواز کسب و تأسیس و... بسیار درخشان عمل کرده است.
چگونگی ثبت کردن شرکت؟
همان‌طور که گفته شد این کار نیازمند مدارک مختلف و طی کردن مراحل اداری است. پیش از هر چیز باید نوع شرکت معین شود. اگر کسب‌وکار شما در حد یک کارگاه یا کارخانه کوچک باشد باید به دنبال اخذ جواز کسب و تأسیس باشید و نیازی به ثبت نیست. پس از تعیین نوع شرکت، نام مناسبی برای آن انتخاب کنید. مرحله‌ی بعدی جمع‌آوری مدارکی همچون شرکت‌نامه، اساسنامه، مدارک شناسایی شرکا و... است. مدارک مشخص‌شده به‌درستی تهیه و تنظیم شوند. به سایت مشخص‌شده توسط اداره ثبت شرکت‌ها رفته و فرم‌های لازم را پر و امضاء کنید. در نهایت کلیه‌ی مدارک به اداره ثبت ارسال‌شده و آگهی تأسیس در روزنامه رسمی کشور اعلام می‌شود. تمام این مراحل باید با دقت و حساسیت انجام شود تا درخواست شما برگشت نخورد. بهتر است به سایت nikepars.com رفته و از کارشناسان متخصص آن کمک بگیرید. علاوه بر این، اخذ رتبه نیک پارس نیز بهترین راه برای دریافت رتبه‌ی پیمانکار و مشاور برای شرکت‌های دغدغه‌مند است. 
جواز کسب چیست؟
هرگاه شما از یک تخصص و فن برخوردار باشید و بخواهید طبق تخصص خود، کاری انجام دهید، ملزم به اخذ جواز کسب هستید. درواقع اخذ جواز کسب و تأسیس، یک نوع اجازه و تأیید قانونی است که به افراد داده می‌شود. طبق این جواز افراد مجاز هستند در یک محل یا وسیله‌ی مشخص، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. جواز مربوطه توسط اصناف صادر می‌گردد. به این معنا که شما جواز خود را با توجه به نوع فعالیت و حرفه‌ای که دارید، از صنف مربوطه دریافت خواهید کرد. کلیه‌ی افرادی که مشمول بیمه بیکاری هستند، مطابق به تخصص خود می‌توانند برای اخذ جواز اقدام کنند. علاوه بر این، افرادی که هیچ‌گونه پروانه کسب ندارند نیز در اولویت هستند. تنها شرط دریافت این مجوز این است که فرد متقاضی، مدرکی مورد تأیید فنی و حرفه‌ای داشته باشد.
چگونگی اخذ جواز کسب و تأسیس
برای اخذ جواز کسب و تأسیس ابتدا باید مدارک موردنیاز تهیه شوند. مدارکی همچون:
•    ارائه‌ی سند مالکیت یا اجاره‌نامه 
•    گواهی پایان خدمت 
•    گواهی عدم اعتیاد 
•    عدم سوءپیشینه 
•    گواهی تجاری بودن محل کسب 
•    برگ سلامت بهداشت شخص و محل کسب‌وکار 
•    مدارک موردنیاز برای داشتن صلاحیت فنی 
•    ارائه مدرک موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی 
•    داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن 
•    ارائه مدرک دال بر سکونت پنج ساله (طبق شهر یا شهرستان محل سکونت) 
•    عکس و کپی شناسنامه. 
پس از تهیه این مدارک به سایت ایران اصناف مراجعه کرده و فرم مشخص‌شده را پر کنید. کد رهگیری به شما اختصاص داده می‌شود و درخواست صدور مجوز به اتحادیه صنفی مربوطه ارسال می‌گردد. درخواست شما بررسی‌شده، بازرس‌ها برای بررسی و صدور استعلامات به شما مراجعه می‌کنند و درنهایت جواز کسب به افرادی که واجد شرایط هستند داده خواهد شد.
جواز تأسیس چیست؟
اخذ جواز تأسیس مستلزم فراهم کردن مدارک مختلف است. اخذ جواز تأسیس نیز همچون پروانه کسب، لازم و ضروری است؛ تفاوت آن در این است که جواز تأسیس مختص کسب‌وکارهای بزرگ‌تر همچون کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است. مجوزی است که طی آن افرادی که متقاضی تأسیس واحدهای صنعتی هستند، می‌توانند فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده و پیش ببرند. شروع هرگونه فعالیت صنعتی یا راه‌اندازی کارخانه، بدون داشتن این جواز غیرقانونی بوده و پیگرد دارد. صدور آن می‌تواند برای افراد حقیقی و حقوقی انجام شود. با داشتن این جواز، افراد می‌توانند از وام‌های حمایتی با بهره کم برخوردار شوند. نکته‌ی قابل تأمل این است که اگر یک واحد صنفی طی یک سال فعالیت مفیدی نداشته باشد یا راکد باشد، مجوز آن باطل و اعتبارات از او سلب می‌شود.
چگونگی اخذ جواز تأسیس
اخذ جواز کسب و تأسیس در گام نخست، نیازمند مدارک مختلفی است. این مدارک عبارت‌اند از:
•    ارائه مدارک شناسایی و هویتی 
•    کارت پایان خدمت 
•    مجوزهای لازم 
•    تکمیل فرم پرسشنامه یا طرح توجیهی 
•    ارائه کلیه‌ی اطلاعات مربوط به محصول تولیدی واحد صنفی 
اگر متقاضی شخص حقوقی باشد نیز مدارکی برای اخذ جواز نیاز است که به شرح زیر هستند:
•    ارائه کپی از شرکت‌نامه یا یک نسخه اظهارنامه شرکت. 
•    ارائه‌ی مهر و سربرگ شرکت 
•    کامل کردن فرم پرسشنامه 
پس از تکمیل مدارک، متقاضی باید به سامانه ملی مجوزهای کشور مراجعه کرده و درخواست جواز تأسیس دهد. درخواست باید مطابق با واحد تولیدی انتخاب شود. 
نیک پارس بهترین مرجع برای تأسیس شرکت، ثبت شرکت و دریافت جواز کسب و تأسیس
افراد مختلف در هر کسب‌وکاری که باشند به دنبال پیشرفت هستند. یکی از راه‌های پیشرفت و افزایش سودآوری تأسیس شرکت است. مهم‌ترین گام پس از تأسیس، ثبت این شخصیت حقوقی است. در بسیاری از مواقع اشخاص حقیقی یا حقوقی در زمینه‌ی واحدهای صنفی، صنعتی یا تأسیس کارخانه‌ها فعالیت دارند. همه‌ی این کارها نیازمند مدارک مختلف و مراحل گوناگون اداری است که در صورت عدم آگاهی ممکن است بسیار خسته‌کننده و طولانی شوند. بهترین راه برای رسیدن سریع به هدف، کمک گرفتن از کارشناسان خبره شرکت نیک پارس است. این شرکت با داشتن هزاران پرونده موفق در زمینه‌ی ثبت و اخذ مجوزها می‌تواند شما را در کم‌ترین زمان ممکن به اهداف خود برساند.
منبع : اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون