اطلاعات تماس
  • 021555*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212267862225548
در دسترس نیست

هر آنچه باید درباره ذرت بدانید

ذرت و خواص آن

کد: 140212267862225548

، (اخبار رسمی): ذرت که به نام ذرت نیز شناخته می شود، علف بلندی است که دانه غلات تولید می کند. حدود 9000 سال پیش در جنوب مکزیک از تئوسینت وحشی اهلی شد. بومیان آمریکا ذرت را در کنار لوبیا و کدو در چند فرهنگ معروف به سه خواهر کاشتند.

ذرت و خواص آن
ذرت و خواص آن

فواید تغذیه ای انواع ذرت چیست؟ ذرت شیرین یک سبزی کم کالری و کم چرب است که به طور طبیعی فاقد گلوتن و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است.

ذرت که به نام ذرت نیز شناخته می شود، علف بلندی است که دانه غلات تولید می کند. حدود 9000 سال پیش در جنوب مکزیک از تئوسینت وحشی اهلی شد. بومیان آمریکا ذرت را در کنار لوبیا و کدو در چند فرهنگ معروف به سه خواهر کاشتند. ذرت یک غذای اصلی در سراسر جهان است و تولید آن از گندم و برنج پیشی گرفته است. برای خوراک دام، مصرف انسان و محصولات مختلف مانند آرد ذرت، نشاسته ذرت و اتانول استفاده می شود. کشت ذرت برای تکثیر آن ضروری است و اصلاح مدرن باعث بهبود محصول و کیفیت آن شده است. ذرت غلاتی است که سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که به سلامت چشم و دستگاه گوارش کمک می کند. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد مواد ضد مغذی مانند اسید فیتیک و مایکوتوکسین‌های موجود در ذرت وجود دارد که می‌توانند بر جذب مواد معدنی تأثیر بگذارند و در صورت مصرف به شکل‌های آلوده خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.

انواع ذرت چیست

انواع مختلف ذرت شامل ذرت شیرین، ذرت ذرت بوداده و ذرت مزرعه است که شامل انواع دنت، سنگ چخماق و آرد می شود. در اینجا یک مرور مختصر از هر نوع آورده شده است:
ذرت شیرین: ذرت تازه مصرف می شود، ذرت شیرین در مرحله شیری زمانی برداشت می شود که دانه های آن آبدار و شیرین است. این یک غذای تابستانی محبوب است که به تنهایی یا در دستور العمل های مختلف از آن لذت می برید.
پاپ کورن: پاپ کورن نوعی ذرت سنگ چخماق با پوسته بیرونی سخت و مقدار کمی نشاسته نرمتر داخل آن است. وقتی گرم می شود، به شکل یک غذای ترد تبدیل می شود. انواع پاپ کورن به دلیل توانایی و بافت آنها انتخاب می شوند.
ذرت مزرعه ای: ذرت مزرعه ای که به نام ذرت دندانه ای نیز شناخته می شود، بیشترین نوع کشت در ایالات متحده است. این ماده در درجه اول برای خوراک دام، تولید اتانول، شربت ذرت، نشاسته ذرت و سایر محصولات استفاده می شود. ذرت دندانه دار دارای یک فرورفتگی متمایز بر روی هر دانه است.
ذرت سنگ چخماق: ذرت سنگ چخماق که به آن ذرت هندی نیز می گویند، دارای یک لایه بیرونی سخت و یک فضای داخلی رنگارنگ و چند رنگ است. اغلب برای تزئین استفاده می شود، اما می توان آن را در آرد ذرت آسیاب کرد یا برای تهیه غذاهای سنتی مانند تورتیلا و هومینی استفاده کرد.
این نوع ذرت طیف متنوعی از مصارف آشپزی را ارائه می دهد به خصوص کنسرو ذرت آن و برای اهداف مختلفی از مصرف تازه گرفته تا محصولات صنعتی و خوراک دام کشت می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021555*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی