اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139306291180030

یک مطالعه مهم در باره مدیریت زنان نشان داد

زنان برای مدیریت، شرایط جامع تر و آرمانی تری دارند

کد: 139306291180030

http://bit.ly/1wzkFKk

، تهران , (اخبار رسمی): اخیرا مطالعه‌ای با نگاه به مدیریت و جنسیت انجام شد و نیاز فزاینده به یک مدل زنانه مدیریت ارتباطات را کشف نمود. در این مطالعه، زنان بیشتر ویژگی‌های لازم برای رهبری موثر را دارا بودند و در 10 مورد از 14 ویژگی مورد مطالعه توسط KLCM در صدر قرار گرفتند. این مطالعه درس‌های مهمی برای هر دو جنس مردان و زنان به همراه داشت و از ظهور یک مدل «زنانه» جدید برای مدیریت ارتباطات خبر داد. در این باره مقاله ای از سوی کاوشگران روابط عمومی برای انتشار در سایت اخبار رسمی ارسال شده است که مطالعه می فرمایید:

زنان برای مدیریت، شرایط جامع تر و آرمانی تری دارند

کارترایت ظهور یک مدل «زنانه» جدید را برای مدیریت ارتباطات اثربخش توضیح داد: « اگر مدیران مرد می‌خواهند به موفقیت دست یابند، باید ببینند دنیا از آنها چه می‌خواهد و مدیران زن لازم است در برابر وسوسه پایبندی به یک مدل جاهلانه منسوخ مقاومت کنند.»

 

دراین مطالعه که توسط موسسه  Ketchum Leadership Communication Monitor(KLCM)    انجام شده مشخص شد که زنان بیشتر ویژگی‌های لازم برای رهبری موثر را دارا بودند و در 10 مورد از 14 ویژگی مورد مطالعه توسط KLCM در صدر قرار گرفتند.

برای این مطالعه، به نظرسنجی از 6 هزار و 509 نفر از 13 کشور پرداخت، نظرات شرکت کنندگان در مورد ارتباطات و رهبری موثر و ارتباط بین این دو مورد ارزیابی قرار گرفت و سال گذشته در دومین بررسی سالانه، شش هزار پاسخ جمع آوری شد در حالی که در سال اول و افتتاحیه این نظرسنجی تنها سه هزار و 700 پاسخ دریافت شده بود.

در این نظر سنجی 14 ویژگی مدیریت ارتباطات و رهبری اثر بخش به شرح زیر مطرح شد:

  • تصمیم گیری‌های دشوار
  • استفاده از شعارهای الهام بخش
  • ارایه چشم انداز روشن، کلی و بلند مدت
  • اداره موضوعات بحث انگیز و یا بحران‌ها به شکلی مطمئن و با آرامش
  • داستان سرایی فوری درباره سازمان خود
  • هماهنگی آنچه که می‌گویند با آنچه که آنها و سازمانشان انجام می‌دهد
  • برداشتن گام‌های موثر برای اطمینان از تنوع در سازمان خود
  • هدایت و راهنمایی با نمونه‌ها
  • احترام به تاریخ و فرهنگ سازمان
  • نشان دادن توانایی کار با سبک‌های شخصیتی مختلف
  • مشخص کردن بهترین‌ها از دیگران
  • برقراری ارتباط به روش شفاف و آشکار
  • نشان دادن احترام به فرهنگ‌های مختلف، در سطح ملی و بین الملل
  • پذیرفتن اشتباهات

در پاسخ به این 14 ویژگی مهم در مدیریت موثر و این که در هریک از این موارد کدام جنس (زنان و مردان) بهتر و موفق‌تر هستند؛ زنان تقریبا در همه موارد بالاتر قرار گرفتند.

حدود 57 درصد پاسخ دهندگان، مدیریت زنان در هدایت و راهنمایی با نمونه‌ها را بالاتر ارزیابی کردند، 62 درصد معتقد بودند که زنان در برقراری ارتباط به روشی شفاف و آشکار بهتر هستند. 66 درصد بیان داشتند که زنان در پذیرش اشتباهات موفق‌ترهستند و 61 درصد در ویژگی مشخص کردن بهترین‌ها از دیگران به زنان رای دادند.

در این مطالعه، 63  درصد پاسخ گویان مدیران زن را در تصمیم گیری‌های دشوار و 52 درصد در اداره موضوعات بحث برانگیز و یا بحران‌ها به شکلی مطمئن بالاتر از مردان ارزیابی کردند.

راد کارترایت، مدیر و شریک شرکت جهانی Ketchum   می‌گوید: « این مقایسه در مورد اثر بخشی ادراکی مدیران زن در مقابل اثربخشی ادراکی مدیران مرد است و هیچ قضاوت ارزشی وجود ندارد. او می‌افزاید این نتایج به معنی آن نیست که همه مدیران باید زنان باشند، اما مطالعه صورت گرفته نشان می‌دهد « زمانی که شما به دیدگاه‌های جهانی در مورد ویژگی‌های رهبری موثر نگاه می‌کنید، پیروزی نسبتا با مدیران زن است.

همچنین الگوهای جغرافیایی غیرمنتظره‌ای در این مطالعه کشف شد. کارترایت اشاره می‌کند که چین، هند، سنگاپور و بریتانیا حمایت کلی خود را از مدیران مرد نشان دادند در حالی که آفریقای جنوبی، اسپانیا، آلمان و برزیل طرفدار مدیریت زنان هستند.

این مطالعه درس‌های مهمی برای هر دو جنس مردان و زنان به همراه داشت و کارترایت ظهور یک مدل «زنانه» جدید را برای مدیریت ارتباطات اثربخش توضیح داد: « اگر مدیران مرد می‌خواهند به موفقیت دست یابند، باید ببینند دنیا از آنها چه می‌خواهد و مدیران زن لازم است در برابر وسوسه پایبندی به یک مدل جاهلانه منسوخ مقاومت کنند.»

معصومه رشیدی، کاوشگران روابط عمومی، بخش بین الملل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاوشگران روابط عمومی

سایت کاوشگران روابط عمومی در سال 1387 با دهدف اطلاع رسانی و ایجاد فضای تبادل دیدگاه های کارشناسان راه اندازی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش