اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139308031890030

تحلیل جایگاه روابط عمومی در بانکداری

ادغام روابط عمومی در تصمیم گیری و فرایند برنامه ریزی کسب و کار مانعی در برابر نگرانی های مردمی

کد: 139308031890030

http://bitly.com/12y0sLy

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اهداف اصلی هر کمپین روابط عمومی به احتمال زیاد افتراق نام تجاری مشتری از رقابت است. هنگامی که این هدف به بانکداری وارد می‌شود، ممکن است برای مشتری متوسط دشوار باشد تا به بیان تفاوت بین همه بانک‌‌ها فروخته شده بپردازد.بانک‌ها اگر مایل هستند که نگرانی عمومی در مورد ثبات مالی را هدایت نمایند، باید روابط عمومی را در تصمیم گیری و فرایند برنامه ریزی کسب و کار خود ادغام نمایند.

ادغام روابط عمومی در تصمیم گیری و فرایند برنامه ریزی کسب و کار مانعی برای نگرانی های مردمی

برای تعریف نام تجاری، افزایش دید خود و در نهایت افزایش پایه مشتری هیچ وسیله‌ای بهتر از روابط عمومی وجود ندارد

بانکها و سایر موسسات در حال حاضر به شدت از سرعت ارتباطات عمومی و رسانه ها آگاه هستند و همین امر امروزه بانکداری را ساده تر نموده است. مردم در یکی از بانک‌های محلی نزدیک به خانه خود اقدام به افتتاح حساب و گرفتن وام می‌نمایند. در این بانک‌ها بازاریابی و روابط عمومی به دلیل نبود رقابت شدید ضروری و لازم نیست و این بانک‌ها می‌توانند بر روی طرفداران وفادار بر اساس بخشی از تعامل شخصی کارکنان بانک با مشتریان حساب باز کنند.

اما موردی که امروزه دیگر شاهد آن نیستیم این است که با وجود دستگاه‌های خودپرداز و بانکداری آنلاین، بسیاری از مشتریان دیگر نیازی به تعامل انسانی برای انجام معاملات بانکی روزمره خود نمی‌بینند. در نتیجه بسیاری از بانک‌ها فرصت تماس‌های شخصی را از دست داده اند. این موضوع همراه با سلطه در برخی از بازارها توسط تعدادی از موسسات بانکی بزرگ و نیاز مداوم برای معرفی محصولات و خدمات جدید، بدان معنی است که بانک‌ها باید اقدامات بیشتری برای دوام مشتریان موجود و هدف خود بدون توجه به اندازه انجام دهند.

برای رسیدن به این هدف، بانک‌ها در حال سرمایه گذاری در روابط عمومی و بازاریابی هستند تا به ترویج برند شرکت و پیشنهادهای خود بپردازند چراکه کارکنان روابط عمومی و بازاریابی برای ارایه خدمات مالی شرکت‌ها به مشتریان، سهامداران و عموم مردم مسئول هستند. نقش آنها این است که جایگاه مناسبی برای دیده شدن بانک‌ها در میان سایر رقبا بوجود آورند.

برای تحقق این وظیفه، روابط عمومی با ایجاد اعتماد به نفس، به شکلی متفاوت ارتباط برقرار می‌کند، عبارات کلیدی را به وضوح بیان می‌کند و بر این نکته توجه دارد که پیام‌های بانک همیشه باید سازگار و قانع کننده باشد .

برای تعریف نام تجاری، افزایش دید خود و در نهایت افزایش پایه مشتری هیچ وسیله‌ای بهتر از روابط عمومی وجود ندارد. روابط عمومی به یک شرکت اجازه می‌دهد تا پیام‌های خود را به مخاطبان هدف به شیوه‌ای معتبر و با دقت منتقل نماید.

یکی از اهداف اصلی هر کمپین روابط عمومی به احتمال زیاد افتراق نام تجاری مشتری از رقابت است. هنگامی که این هدف به بانکداری وارد می‌شود، ممکن است برای مشتری متوسط دشوار باشد تا به بیان تفاوت بین همه بانک‌‌ها فروخته شده بپردازد. برطبق دپارتمان بانکداری و بیمه نیوجرسی، در پنج سال، 60 بانک با هم ادغام شدند. این موضوع به یک سردرگمی و سرخوردگی زیاد میان مشتریان ترجمه می‌شود که اغلب از اینکه دیگر نمی‌دانند بانک آنها چیست،  شکایت دارند.

قبل از اجرای یک طرح روابط عمومی، لازم است تا مشخص شود چه چیزی شما را از رقابت با دیگران جدا کرده است. اگر یک موسسه مالی قادر به پاسخگویی به این پرسش نباشد که به چه دلیل مشتری باید بانک شما را از میان بانک‌های دیگر انتخاب کند، پس نمی‌تواند از مشتری انتظار داشته باشد تا قادر به تمایز آن تفاوت‌ها باشد. یک شرکت روابط عمومی می‌تواند به بانک‌ها در تعریف و برجسته سازی این تفاوت‌ها و تمایزها کمک کند. 

بانک‌ها اگر مایل هستند که نگرانی عمومی در مورد ثبات مالی را هدایت نمایند، باید روابط عمومی را در تصمیم گیری و فرایند برنامه ریزی کسب و کار خود ادغام نمایند. مدیریت موثر موضوعات، حفاظت از هویت سازمانی و ارتباطات بحران سیستماتیک راهبردهای کلیدی هستند که می تواند برای دفاع از اعتبار موسسات بانکی مورد استفاده قرار گیرد قبل از اینکه تبلیغات منفی اعتبار آنها را تضعیف نماید. 

 مدیر اطلاع رسانی وروابط عمومی بانک شهر- دکتر فرشاد فخیمی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاوشگران روابط عمومی

سایت کاوشگران روابط عمومی در سال 1387 با دهدف اطلاع رسانی و ایجاد فضای تبادل دیدگاه های کارشناسان راه اندازی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]