اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139309232400029

در راستای بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از شرکت بیمه ما

صداقت، پایه اصلی تعهدات بیمه گر حرفه ای

کد: 139309232400029

http://bit.ly/1GmwZCO

، تهران , (اخبار رسمی): محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ، چهارشنبه 19 آذرماه ،ضمن بازدید از شرکت بیمه ما در جمع کارکنان این شرکت به سخنرانی پرداخت.

صداقت، پایه اصلی تعهدات بیمه گر حرفه ای

امروز دیگر 85 درصد فروش بر عهده نمایندگان بیمه است و شرکت های بیمه باید بر نقش سیاست گذاری ، نظارت و مدیریت خسارت خود با در نظر داشتن زیر ساخت های درست تمرکز کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه ما، در این بازدید محمد ابراهیم امین به بیان نکات مهمی در خصوص مشتری مداری ، جلب اعتماد جامعه به بیمه و فرهنگ سازی در صنعت بیمه پرداخت.

وی در خصوص فرهنگ سازی در صنعت بیمه گفت : در خصوص فرهنگ بیمه تمام نهادهای حاکمیتی فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما ، رسانه ها و مدارس باید این نقش فرهنگ سازی را بر عهده گیرند. اما بحث اصلی بنده در اینجا فرهنگ سازی در درون خود جامعه فعالان بیمه است . امروز حدود صد هزار نفر شامل کارکنان شرکت های بیمه، نمایندگان، کارگزاران بیمه و ارزیابان خسارت در صنعت بیمه فعال هستند و بسیار مهم هست  که این جامعه بزرگ به تمامی اصول و معیارها و چهارچوب های بیمه آشنا باشند و به آن عمل کنند .

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد : اولویت های راهبردی صنعت بیمه از اصول بیمه منتج می شوند و یکی از اصول مهم بیمه اعتماد سازی است. بیمه گر باید بتواند فضایی را فراهم سازد که مردم و مشتریان حداکثر اعتماد را به شرکت بیمه داشته باشند و این حداکثر اعتماد تنها با رفتار حرفه ای است که تحقق خواهد یافت .

امین در خصوص رفتار حرفه ای در صنعت بیمه گفت : رفتار حرفه ای توسط دانش کافی، تسلط به کاربرد این دانش در عمل و داشتن دغدغه و علاقه به آینده این حرفه به دست می آید. بیمه گر حرفه ای باید تمامی  اطلاعات و تعهدات بیمه نامه را صادقانه به بیمه گذار بدهد در صورت بروز خسارت نیز صادقانه و همدلانه با مشتری رفتار نماید.

محمد ابراهیم امین در خصوص  اهمیت نمایندگان بیمه تاکید کرد : مهم ترین قشر صنعت بیمه از لحاظ خط مقدم تماس با جامعه ،  نمایندگان بیمه هستند. لذا ساماندهی و نظارت دقیق بر نمایندگان بسیار ضروری است و در غیر اینصورت نخواهیم توانست اعتماد جامعه را به دست آوریم  و این نظارت تنها بر عهده بیمه مرکزی نیست و شرکت های بیمه نیز باید بر نمایندگان خود نظارتی دقیق داشته باشند. نماینده بیمه ای که خوب عمل نکند اعتماد  به کل صنعت بیمه را خدشه دار خواهد ساخت.

وی در ادامه اضافه کرد : یک شرکت بیمه به نمایندگان خود اجازه می دهد که بیمه نامه صادر کند و این یعنی فروش تعهد به جامعه و افرادی باید به این کار گمارده شوند که به دانش بیمه آگاهی داشته ،از روابط عمومی خوبی برخوردار باشند و به اخلاقیات پای بند باشند .

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در خصوص  نقش مهم بیمه گری تاکید کرد : مشتری مداری در ذات کار بیمه گری است . بیمه گری که به اصل مشتری مداری پایبند نباشد بسیار از ذات حرفه بیمه گری دور شده است . بیمه گری در تمام دنیا حرفه بسیار مقدسی است و فروشنده بیمه های عمر هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ اقتصادی در بالاترین جایگاه ها قرار دارند. و یکی از دلایل عدم توسعه بیمه های عمر در ایران کمبود فروشنده بیمه عمر متبحر است . یک فروشنده حرفه ای بیمه عمر باید از بیان قوی برخوردار بوده ، بر  علم ریاضی مسلط باشد و  بر دانش های جامعه شناسی و روانشناسی نیز  اگاهی داشته باشد . در این میان وظیفه اصلی شرکت های بیمه انتخاب درست نماینده ها و نیز آموزش آنهاست.

امین همچنین در خصوص شرکت های بیمه توضیح داد : امروز دیگر 85 درصد فروش بر عهده نمایندگان بیمه است و شرکت های بیمه باید  بر نقش سیاست گذاری ، نظارت  و مدیریت خسارت خود با در نظر داشتن زیر ساخت های درست تمرکز کنند. شرکت های بیمه باید با تکیه بر آئین نامه حدود و اختیارات و سیستم های نظارتی درست بر نمایندگان نظارت داشته باشند و روش های سنتی کنترل های فردی و اداری دیگر پاسخگو نیستند .

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان در خصوص شرکت های تازه تاسیس در صنعت بیمه گفت : یکی از فرصت های مهمی که در اختیار شرکت های تازه تاسیس قرار دارد این است که می توانند در زیر ساخت های خود  نوآوری و ابتکار داشته باشند . و همچنین اصول ، موازین و استاندارد های دنیای امروز صنعت بیمه در جهان را در ساختار سازمانی خود پیاده سازی کنند و  خوشبختانه در شرکت بیمه ما نیز بنا بر گزارش های رسیده پای بندی بر اصول و موازین اصلی بیمه گری مشاهده شده است که ان شاء الله ادامه یابد.

 همچنین سید محمد علیپور مدیر عامل بیمه ما ضمن خوشامدگویی به رئیس کل بیمه مرکزی و هیات همراه ایشان در خصوص فعالیت های این شرکت گفت : در این سه سال فعالیت شرکت ، به مقطع خوبی رسیده ایم و تلاشمان بر این بوده تا تمامی زیر ساخت ها را بر پایه اصول و موازین صنعت بیمه پایه ریزی کنیم .  در به کار گیری نیرو های انسانی نیز ، افراد متخصص و توانمندی انتخاب شدند که  به لحاظ دانش فنی در سطح بالائی قرار دارند و به لحاظ سنی ، از نیروهای جوان صنعت بیمه هستند و پویایی و خلاقیت این نیروهای جوان تاکنون نتایج خوبی برای شرکت به همراه داشته است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه ما

شرکت بیمه ما در تاریخ 13 تیرماه 1390 به ثبت رسیده و در تاریخ 15 تیرماه 1390 پروانه فعالیت خود را در انواع بیمه های اموال، اشخاص و مسئولیت ا ز بیمه مرکزی ایران در یافت کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه

رویدادمرتبط:

| بازدید رئیس بیمه مرکزی از بیمه ما