اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394062347634659

گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی با طراحی سایت فروشگاهی

کد: 1394062347634659

https://goo.gl/yKNnyB

، تهران , (اخبار رسمی): تجارت الکترونیک امروزه یکی از ابزارهای بسیار مهم برای گسترش کسب‌وکارها به‌شمار می‌رود و عدم حضور در دنیای اینترنت محرومیت از یک پتانسیل بسیار بالا محسوب می‌شود.

از آنجایی که نزدیک به 70 درصد وب‌گردی‌ها از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها صورت می‌پذیرد، با داشتن یک سایت سازگار با موبایل، می‌توان به بازدیدکنندگان این امکان را داد که در هر زمان و مکانی با استفاده از تبلت یا تلفن همراه خود وارد سایت شده و عملیات خرید را به راحتی در آنجا انجام دهند

یکی از بهترین گزینه‌های موجود که بتوان محصول یا خدمتی را که نیاز به معرفی، تبلیغ، عرضه و حتی فروش آن در دنیای اینترنت دارند، معرفی کرد، سایت فروشگاهی است. در ادامه نحوه کارکرد این نوع سایت‌ها را بررسی کرده و تفاوت‌های یک سایت فروشگاهی با یک سایت معمولی را بیان خواهیم کرد.

 

در  طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سایت فروشگاهی در واقع جایی است که می‌توان محصولات و خدمات را به صورت فهرست‌وار یا جدول‌بندی‌شده برای دید مشتریان در فضای اینترنت ارائه داد. در امر فروش و ارائه خدمات شکل ظاهری سایت برای بازدیدکننده مهم بوده و علاوه بر ساختار ظاهری شیک و زیبا باید بسیار ساده و روان و به نحوی باشد که بیشترین اطلاعات لازم را در کمترین زمان و جذابیت بالا به بازدیدکننده سایت ارائه دهد.

 

سایت فروشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

سایت فروشگاهی همانطور که از نامش پیداست، اغلب برای کسانی که محصولی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه به مشتری دارند مناسب‌تر است. یکی از مزیت‌هایی که سایت‌های فروشگاهی دارند این است که برای همه مناسب هستند و لزومی ندارد که شخص یک شرکت تولیدی بزرگ داشته یا یک تاجر بزرگ باشد. در واقع می‌توان گفت این سایت‌های فروشگاهی برای تمامی کسب‌وکار‌ها چه بزرگ و چه کوچک مناسب‌ترین گزینه است.

 

طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت‌ها چه تفاوتی دارد؟

سایت فروشگاهی بر اساس نوع محصول ارائه‌شده معمولا دارای یک ویترین است که در صفحه نخست قرار می‌گیرد و می‌توان نمونه‌ای از بهترین و جدیدترین جنس‌ها و محصولات خود را در این ویترین قرار داده و یک نما و دید کلی از سایت خود به مشتری و بازدیدکننده سایت ارائه داد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های طراحی سایت‌های فروشگاهی با سایر سایت‌ها نحوه مدیریت این سایت‌ها است. معمولا چون در این نوع سایت‌ها محصولات دارای تغییرات زیادی هستند (چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ نوع کالا) و شاید هر روز نیاز به به‌روز کردن محصولات و قیمت‌های آنها باشد، لذا سایت‌های فروشگاهی نوعی طراحی می‌شوند که مدیریت آنها بسیار ساده بوده ودغدغه‌های مدیریتی کمتری دارند.

 

معرفی بهتر محصولات: طراحی سایت این امکان را می‌دهد که فرد محصولات را ریز‌به‌ریز برای بازدیدکننده شرح داده و نقاط قوت، ویژگی‌های برجسته و نقاط ضعف  برای آن تعیین کند، امکان مقایسه برای پارامتر‌های محصولات ایجاد کند، برای آنها امتیازدهی قرار دهد، فرد فروش ویژه داشته باشد و گارانتی و رنگ‌بندی محصولات را نیز تعیین کند.

 

آمار گیری جامع: یکی از مزایای برجسته‌ای که طراحی سایت‌های فروشگاهی نسبت به سایر سایت‌ها دارند، آماردهی بسیار جامع آنها است. در این نوع سایت‌ها می‌توان آمار‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه از سایت گرفت و میزان موجودی خود را کنترل کرده، مقدار فروش محصولات و میزان درآمد را در بازه‌های زمانی مختلف مقایسه کرد. همچنین می‌توان این آمار‌ها را روی نمودار نیز مشاهده کرده و بررسی کاملی از آن به عمل آورد.

 

امکانات و ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی:

 

سایت‌ها با توجه به هدفی که برنامه‌ریزی و طراحی می‌شوند، باید امکانات و ویژگی‌های خاصی را در اختیار صاحبان و بازدیدکنندگان سایت قرار دهند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از امکانات طراحی سایت فروشگاهی می‌پردازیم:

•    گالری تصاویر در زمینه‌های مختلف

•    ایجاد صفحات و زیرمنو‌های بی‌نهایت

•    لود شدن سریع صفحات

•    معرفی محصولات و خدمات به همراه فروش ویژه یا فوق‌العاده

•    امکان ایجاد اسلاید نمایشی و نمایش بهتر محصولات برند و برتر

•    پنل رایگان ارسال اس ام اس انبوه و تبلیغاتی

•    رزومه شرکت و هر آنچه که دوست دارید افراد در رابطه با شما بدانند.

•    استفاده از نقشه گوگل در طراحی سایت فروشگاهی

•    راه‌اندازی بخش نظرسنجی و بحث در رابطه با محصولی خاص

•    سیستم آمارگیری جامع و دقیق

•    مدیریت آسان و کاربردی سایت

•    سیستم اعطای نمایندگی و یا شعبه

•    راه‌اندازی تالار گفتمان

•    سیستم خبرخوان سایت

•    اطلاع‌رسانی موجودی انبار و اعلام هشدار در صورت تمام شدن محصول خاص

•    سیستم پیشرفته مدیریت فروش و ارتباط مشتری CRM (خدمات پس ازفروش، استعلام گارانتی و...)

•    طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

 

نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آنها توجه کرد:

به‌کارگیری و استفاده از این نکات در طراحی سایت فروشگاهی باعث می‌شود موتور‌های جست‌وجو سایت را راحت‌تر شناخته و رشد سریعی در نتایج جست‌وجو‌ها حاصل شود.

 

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو (طراحی سایت واکنش‌گرا؛ طراحی سایت برای موبایل) امروزه به یکی از ملزومات در طراحی سایت تبدیل شده و از آنجایی که نزدیک به 70 درصد وب‌گردی‌ها از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها صورت می‌پذیرد، با داشتن یک سایت سازگار با موبایل، می‌توان به بازدیدکنندگان این امکان را داد که در هر زمان و مکانی با استفاده از تبلت یا تلفن همراه خود وارد سایت شده و عملیات خرید را به راحتی در آنجا انجام دهند. ریسپانسیو بودن سایت‌ها علاوه بر بازدیدکنندگان برای موتور‌های جست‌وجو نیز مهم بوده و اخیرا به یکی از معیار‌های رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جست‌وجو تبدیل شده است.

 

طراحی سایت بر اساس سئو

استفاده از استاندارد‌های طراحی سایت و ساخت سایت بر اساس اصول سئو، سایت فرد متقاضی را با الگوریتم‌های موتور‌های جست‌وجو سازگار کرده و خزنده‌های این موتور‌های جست‌وجو سایت فروشگاهی فرد و محصولات آن را راحت‌تر شناسایی می‌کند. با طراحی سایت بر اساس سئوی سایت فرد متقاضی، رتبه سایت در نتایج جست‌وجو روزبه‌روز کاهش یافته و عملیات سئو و بهینه‌سازی سایت سریع‌تر، راحت‌تر و با هزینه کمتری صورت می‌پذیرد. با به‌کارگیری تکنیک سئو، سایت فرد در رتبه‌های نخست نتایج جست‌وجو قرار گرفته و از این طریق موتور‌های جست‌وجو تبدل به بازاریاب و تبلیغ‌کننده سایت فرد متقاضی می‌شوند.

 

نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از دغدغه‌های اصلی وب‌سایت‌های فروشگاهی، جلب اعتماد مشتریان در فضای مجازی است و کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته در دنیای اینترنت باعث شده بازدیدکنندگان و افراد اعتماد کمی به فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشند. راه حل این مشکل دریافت نماد اعتماد الکترونیک است.e-namad  یا همان نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک است و زیر نظر وزرات صنعت و معدن برای وب‌سایت‌های فروشگاهی که اصول و ضوابط تعیین‌شده را رعایت کنند، اعطا می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینتن

طراحی سایت اینتن مجموعه تشکیل یافته از تیم حرفه ای طراحی و بهینه سازی آکادمیک تشکیل یافته است و با تکیه بر نیروی متخصص و خلاق خود سعی دارد بهترین خدمات را ارایه نماید.از خدمات این گروه می توان به طراحی سایت ، بهینه سازی سایت ، تبلیغات اینترنتی ، وب برندینگ ، دفتر کار مجازی و تجارت الکترونیک اشاره کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]