اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394072648464726

مدیرعامل شرکت دماوند به تمام ابهامات پاسخ داد:

آب آشامیدنی دماوند، سالم و عاری از هرگونه آلودگی بوده و خواهد بود

کد: 1394072648464726

https://goo.gl/mCX9k2

، تهران , (اخبار رسمی): میشل راسکائو، مدیرعامل شرکت آب‌های معدنی دماوند، پس از سکوتی یک ماهه در برابر اخبار ضد و نقیض منتشر شده در مورد آلودگی محصولات این شرکت، صبح یکشنبه 26مهرماه 94در کنفرانسی خبری میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه شد تا با ارائه مستندات و دلایل مکتوب، اعلام کند که سلامت آب آشامیدنی دماوند اثبات شده و این کارخانه فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است. وی پس از ارائه مستنداتی در مورد سلامت محصول و عملکرد این شرکت، در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، به پرسش‌های ایشان در مورد ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

آب آشامیدنی دماوند، سالم و عاری از هرگونه آلودگی بوده و خواهد بود

دماوند به منظور همراهی با مقامات در بررسی‌هایشان برای تأیید سلامت محصولات برای مصرف، چندین آزمایش به صورت مستقل انجام داد. در تمام این آزمایش‌ها هیچ‌گونه آلودگی میکروبی در محصولات دماوند یافت نشد.

میشل راسکائو مدیرعامل شرکت آب‌ آشامیدنی دماوند، در کنفرانس خبری صبح امروز، با اشاره به اخبار ضد و نقیض منتشر شده در این یک ماه، به خبرنگاران گفت: « با وجود همکاری کامل این شرکت با مقامات مربوطه برای تکمیل بررسی‌ها و رفع ابهامات، اخبار ضد و نقیضی پیرامون این موضوع در رسانه‌های مختلف مطرح ‌شد که نه تنها موجب خدشه‌دار شدن اعتبار یک برند ایرانی 40 ساله شد بلکه به صنعت آب‌های بسته‌بندی نیز صدمه زد.»

راسکائو با اشاره به اتهام آلودگی میکروبی که در رسانه‌ها مطرح شد، با تأکید بر این موضوع که آب آشامیدنی دماوند، سالم و عاری از هرگونه آلودگی بوده و خواهد بود؛ توضیح داد: « دماوند به منظور همراهی با مقامات در بررسی‌هایشان برای تأیید سلامت محصولات برای مصرف، چندین آزمایش به صورت مستقل انجام داد. در تمام این آزمایش‌ها هیچ‌گونه آلودگی میکروبی در محصولات دماوند یافت نشد. این مدارک مستدل که به مقامات داده شده ثابت می‌کرد محصولات آب آشامیدنی دماوند به هیچ عنوان آلودگی میکروبی از جمله سودوموناس ندارد. شرکت دماوند به عنوان بخشی از پروسه تولید و با کمک آزمایشگاه‌های مستقل و مورد تأیید داخلی و البته یک آزمایشگاه معتبر اروپائی در فرانسه، ‌روزانه و به طور مستمر حدود 50 آزمایش کیفی و بهداشتی به‌ر‌وی محصولات تولید شده خود انجام می‌دهد. علاوه بر این وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد ایران، کیفیت و سلامت محصولات تولید شده را جهت تمدید مجوز‌های قانونی، به طور مرتب مورد آزمایش قرار می دهند و بدیهی است تنها محصولات تایید شده و عاری از هرگونه آلودگی، اجازه ورود به چرخه فروش را خواهند داشت.»

مدیرعامل دماوند، با اشاره به یکی از ابهامات مطرح شده در این یک ماه که تولید و توزیع آب معدنی به جای آب آشامیدنی بود، اظهار کرد: « شرکت دماوند همیشه با مصرف‌کننده‌گانش شفاف و صادق بوده است.» وی در ادامه با ارائه مدارکی توضیح داد: « حدود 2 سال پیش، شرکت دماوند با هزینه‌ای بسیار سنگین، پیشرفته‌ترین سیستم میکروفیلتراسیون را به خط تولید کارخانه‌اش اضافه کرد و از همان مقطع در تولیدات خود، آب آشامیدنی را جایگزین آب معدنی کرده است. در همان مقطع هم دماوند با یک کمپین فراگیر، در تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، و کنفرانس خبری این تغییر را به اطلاع همگان رساند. به علاوه و به منظور اطلاع رسانی بیشتر بر لیبل‌های محصول از کلمه میکروفیلتراسیون پیشرفته استفاده شد و حتی کلمه " جدید" برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهمی بر روی لیبل‌های محصول درج شد.»

راسکائو با ارائه توضیحاتی درباره دلیل تداوم توزیع آب دماوند پس از دستور توقف خط تولید، اظهار داشت: « شرکت دماوند در این مدت با سازمان غذا و دارو همکاری کرده است و در طول بررسی‌ها هرگز تولید نداشته است. » وی در ادامه توضیح داد: « دماوند تنها محصولاتی که پیش از دستور شفاهی معاونت محترم غذا و دارو، در برنامه‌های عرضه قرار داشته‌اند را توزیع کرده‌است و ضروری است تأکید شود که تمامی آن محصولات، طبق مستندات موجود در شرکت، مورد تأیید سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد ایران بوده‌اند. با این وجود شرکت دماوند بابت برداشت نادرستی که از دستور شفاهی آن معاونت محترم پیرامون عرضه محصولاتش داشته، یک بار دیگر از مدیران ارجمند این نهاد عذرخواهی می‌کند.»

در پایان این نشست، مدیرعامل دماوند ضمن قدردانی از تمام کارمندان، مصرف کنندگان وفادار دماوند، و تمام ارگانهایی که این شرکت را در زمان دشواری حمایت کردند و هرگز در کیفیت محصولات شرکت دماوند تردید نکردند، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و مدارک و  شواهدی از جمله گزارش‌های آزمایشگاهی متعدد و متنوعی به اصحاب رسانه ارائه کرد که عدم آلودگی محصولات دماوند را تأیید می‌کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دماوند

دماوند با قدمتی بیش از 40 سال از 1352شرکتی معتبر در صنعت آب‌های بسته‌بندی محسوب می‌شود که همواره سلامتی و تغذیه سالم مصرف‌کنندگانش بسیار حائز اهمیت است و از سال 1387این شرکت با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی و پیشرو در صنعت آب‌های بسته‌بندی و فعال در کشورهای مختلف همکاری می‌کند و به یمن این مشارکت سرمایه‌گذاری کلانی برای تکنولوژی مدرن کارخانه دماوند انجام داده است تا سطح کیفی و سلامت محصولات خود را به حد بهترین استانداردهای جهانی برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
رویدادمرتبط:

| کنفرانس خبری شرکت دماوند