اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960515256574726

اهمیت نوشیدن آب برای دانش‌آموزان

تنها 2 درصد کمبود آب بدن، دقت و تمرکز دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد

کد: 13960515256574726

https://goo.gl/23zhBg

، تهران , (اخبار رسمی): همه ما تجربه احساس خستگی و بی‌حوصلگی در کلاس درس را داشته‌ایم و علت مشخصی هم برای آن نیافته‌ایم. این احساس به خصوص در شرایط مختلف مانند جلسه امتحان که به تمرکز و انرژی بیشتری احتیاج داریم آزاردهنده است. احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله کم‌آب شدن بدن‌‌مان نیز داشته باشد.

تنها 2 درصد کمبود آب بدن، دقت و تمرکز دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد
تنها 2 درصد کمبود آب بدن، دقت و تمرکز دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد

پژوهش‌های علمی ثابت کرده‌اند که تنها دو درصد کم شدن آب بدن می‌تواند عملکرد قسمت‌های مختلف مغز را تا میزان قابل‌توجهی تحت‌تأثیر قرار دهد و باعث بروز عوارضی چون کاهش دقت و تمرکز، خستگی زیاد و سردرد در دانش‌آموزان شود. این در حالی است که نتایج تحقیقاتی که شرکت آب‌های معدنی دماوند با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه ایران در خصوص بررسی الگوی مصرف مایعات در میان کودکان و نوجوانان شهر تهران انجام داده است، نشان می‌دهد که 90 درصد دانش‌آموزان تهرانی روزانه کمتر از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی آب می‌نوشند.

 

60% بدن ما و 75% وزن مغز را آب تشکیل داده است، عملکرد مناسب قسمت‌های مختلف بدن مانند مغز تا حد زیادی با نوشیدن آب رابطه‌ مستقیم دارد. کمبود آب در بدن، عملکرد رگ‌های خونی مغز را مختل می‌کند و بر قسمت‌هایی از مغز که مستقیماً به بخش مهارت‌های شناختی مربوط می‌شوند، مانند حافظه کوتاه مدت، توانایی توجه و تمرکز، پاسخ به‌موقع به محرک‌های محیط، تأثیر منفی می‌گذارد. از دیگر فواید نوشیدن آب به‌ویژه برای دانش‌آموزان که زمان زیادی را در مدرسه سپری می‌کنند و نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارند، می‌توان به افزایش میزان هوشیاری ذهنی، دقت تصویری، خلاقیت و توانایی‌های درک مطلب به‌خصوص در دروسی مانند ریاضیات، اشاره کرد. بر اساس نتایج پژوهش‌های کارشناسان تغذیه شرکت دنون، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنایع غذایی و پیشرو در تولید آب‌های بسته‌بندی در جهان، دانش‌آموزانی که در طول جلسه امتحان آب کافی نوشیده‌اند، به‌طور میانگین عملکرد بهتری نسبت به سایر دانش‌آموزان داشته‌اند.

 

شرکت آب‌های معدنی دماوند با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران تحقیقاتی را در خصوص میزان مصرف مایعات در بین دانش‌آموزان بین 8 تا 17 سال شهر تهران انجام داده است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که دانش‌آموزان پسر بین 8 تا 13 سال، روزانه یک هزار و 400 میلی‌لیتر در روز و دانش‌آموزان دختر در همین رده سنی، روزانه هزار و 217 میلی‌لیتر، مایعات مصرف می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که 90 درصد دانش‌آموزان، روزانه مایعات کمتری نسبت به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، یعنی دو هزار و 400 میلی‌لیتر مایعات، مصرف می‌کنند. بنابراین ضرورت آموزش افراد از سنین کودکی در خصوص عادت به نوشیدن مایعات سالم بیش از پیش احساس می‌شود، به این ترتیب، می‌توان تا حدی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی چون چاقی، فشار خون بالا، نارسایی‌های کلیوی و دیابت نوع دو را در سنین بزرگ‌سالی کاهش داد.

به توصیه متخصصان تغذیه، کودکان و نوجوانان باید روزانه بین شش تا هشت لیوان آب بنوشند، با توجه به اینکه این گروه سنی بیشترین زمان را در طول روز در مدرسه سپری می‌کنند، معلمان مدرسه با یادآوری لزوم نوشیدن آب در ساعات مختلف درسی می‌توانند سهم زیادی در آموزش و فرهنگ‌سازی نوشیدن آب کافی داشته‌ باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دماوند

دماوند با قدمتی بیش از 40 سال از 1352شرکتی معتبر در صنعت آب‌های بسته‌بندی محسوب می‌شود که همواره سلامتی و تغذیه سالم مصرف‌کنندگانش بسیار حائز اهمیت است و از سال 1387این شرکت با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی و پیشرو در صنعت آب‌های بسته‌بندی و فعال در کشورهای مختلف همکاری می‌کند و به یمن این مشارکت سرمایه‌گذاری کلانی برای تکنولوژی مدرن کارخانه دماوند انجام داده است تا سطح کیفی و سلامت محصولات خود را به حد بهترین استانداردهای جهانی برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی