اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394102851880174

تاثیر دورکاری بر هوای پاک و کاهش ترافیک

کد: 1394102851880174

https://goo.gl/2sZ3yA

، تهران , (اخبار رسمی): 29دی‌ماه روز هوای پاک نامگذاری شده است و همه ما مسئولیم تا برای محقق شدن رویای هوای سالم و پاک در کلانشهرهایی مثل تهران قدم برداریم. اگر به جای حضور افراد در شرکت‎ها‎، روش دورکاری در پیش گرفته شود، از میزان ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا نیز کاسته می‎شود.

تاثیر دورکاری بر کاهش ترافیک و تاثیر مطلوب بر هوای پاک

دورکاری می‎تواند به تحقق استانداردهای زیست محیطی کمک کند و در عین حال در کاهش ترافیک و مصرف انرژی موثر واقع شود. به این معنا که کارکنان در شرکت حضور پیدا نمی‌کنند و در نتیجه از میزان ترافیک کم می‎شود

ندا حسینی، مدیر شرکت ویکی محتوا در رابطه با نقش مدیران شرکت‌ها و موسسات در ایجاد هوای پاک گفت: شاید بتوان بزرگ‌ترین دلیل دورکاری را کاهش ترافیک سطح شهر و کاهش آلودگی‎ها‎ معرفی کرد. در کشورهای پرجمعیتی مثل چین که رفت‌وآمد، معضلی بزرگ بر سر راه مردم این کشور است، دورکاری به عنوان یک شغل بدون دردسر و بی‌دغدغه به شمار می‎رود.

معضل بیکاری در اکثر شهرها و روستاهای کشور موجب شده است که در حال حاضر بسیاری از جوانان جویای کار برای داشتن یک شغل پردرآمد و مناسب، از سراسر کشور به شهر تهران مهاجرت می‎کنند. این امر موجب افزایش ترافیک شهری و در نتیجه آلودگی هوا شده است. تعداد این افراد به هزاران نفر می‎رسد، این درحالی است که اگر به جای حضور این افراد در شرکت‎ها‎، روش دورکاری در پیش گرفته شود، از میزان ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا نیز کاسته می‎شود.

وی افزود: به عبارت دیگر دورکاری می‎تواند به تحقق استانداردهای زیست محیطی کمک کند و در عین حال در کاهش ترافیک و مصرف انرژی موثر واقع شود. به این معنا که کارکنان در شرکت حضور پیدا نمی‌کنند و در نتیجه از میزان ترافیک کم می‎شود. شهر تهران در طی روز شاهد خیل عظیمی از کارمندانی است که برای رفتن به محل کار در رفت‌وآمد هستند. اگر همین تعداد کارمندان به شکل دورکار باشند، مطمئنا از میزان شلوغی شهر در ساعات خاص نیز کاسته می‎شود و از آنجایی که ترافیک بر آلودگی هوا تاثیرگذار است، با کاهش آن شاهد هوای پاک خواهیم بود.

حسینی به تائید گفته خود در ادامه می‌گوید: گاهی در شهرها و روستاهای کوچک ایران زنان و بانوانی هستند که از تحصیلات عالی و سواد کافی برخوردارند و فقط به دلیل نبود شغل مناسب و نداشتن امکانات مهاجرت به ناچار در شغل‌های غیرمرتبط با دستمزدهای اندک مشغول هستند و یا کلا شغلی انتخاب نکرده‌اند. ما در ویکی‌محتوا، هم به دلیل مشکلات اینچنینی در شهرستان‌ها و هم ترافیک شهری در کلانشهر تهران که گاهی شخص بابت 8 ساعت کار مفید، 10-11 ساعت از زمان خود را صرف می‌کند، سعی بر این داشتیم که سیستم دورکاری را در اولویت قرار دهیم. زیرا معتقد هستیم زمانی که آسایش فراهم شود، بازده کاری کارمندان بالا خواهد رفت.

ندا حسینی اذعان دارد که هر زن علاوه بر مسئولیت‌های اقتصادی و اجتماعی مسئولیت بزرگ‌تری از جمله  مدیریت خانه را به عهده دارد که امیدوار هستیم با اشاعه روزافزون فرهنگ دورکاری هر سه مسئولیت را به نحو احسن به انجام برساند و با این شیوه کاری، با ایجاد هوای پاک تندرستی خود و خانواده‌اش را تضمین کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ویکی محتوا

با توجه به اینکه الگوریتم جدید گوگل روی محتوای منحصر به فرد بسیار تاکید دارد و مهم ترین بخشی که با آن ارتباط برقرار میکند محتوای وب سایت می باشد ویکی محتوا پس از سال ها تحقیق و فعالیت درباره محتوای برتر آماده خدمت رسانی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست

رویدادمرتبط:

| روز هوای پاک