اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395011554555186

ایده‌هایی برای اتاق کار در سال جدید

کد: 1395011554555186

http://j.mp/1Y7TqDF

، تهران , (اخبار رسمی): افراد بیشترین ساعات روز را در دفتر کارشان سپری می‌کنند، پس باید به چیدمان این محیط و راندمان کاری کارکنان توجه ویژه‌ای داشت.

ایده هایی برای اتاق کار شما درسال جدید

ایجاد فضایی مناسب:

میز کار باید مشرف به درب ورودی اتاق باشد. بعد از قرار دادن میز در محل مناسب تا حد امکان باید وسایل مورد نیاز را در دسترس گذاشته و بقیه وسایل ازجمله فایل‌ها، پوشه‌ها و دیگر وسایل را در کشو و باکس‌های تهیه‌شده در محل کار قرار داد و مفیدترین استفاده را از آنها داشت تا میزکار ظاهری به‌هم ریخته نداشته باشد. در صورت کمبود فضا می‌توان از شلف‌های دیواری استفاده کرد تا با بهره‌گیری از فضاهای عمود در اتاق کمبود فضا جبران شود. بهتر است وسایلی را که استفاده یکسانی دارند، در کشوهای مشترک قرار داد تا در مواقع لزوم تمام آنها را در یک مکان مشخص یافت.

استفاده از گیاهان طبیعی:

از گیاهان و گلدان‌های طبیعی و کوچک در کنار اتاق کار یا روی میز کار به منظور ایجاد فضایی طبیعی و سرزنده  استفاده شود، زیرا گیاهان هوا را تصفیه کرده و وجود آنها در محیط باعث افزایش اکسیژن می‌شود.

نور مناسب:

نور مناسب در فضا درخشش گرم‌تری به اتاق می‌بخشد و باعث ایجاد انرژی در افراد می‌شود، ولی نور نامناسب می‌تواند موجب خستگی، سردرد و خواب‌آلودگی شود. اگر میز کار نزدیک به پنجره است، به‌راحتی می‌توان پنجره را باز کرد و پرده‌ها را کنار زد تا نور طبیعی کارایی کارکنان را افزایش دهد. اگر اتاق کار از نور مناسبی برخوردار نیست، با استفاده از یک چراغ رومیزی یا چراغ مطالعه با نور مناسب این مشکل را حل کرد.

قاب عکس‌های خانوادگی:

در صورت علاقه به قرار دادن قاب عکس‌های خانوادگی روی میز کار، به جای قراردادن چند قاب عکس، بهتر است از یک قاب که دارای فریم‌های متعدد است استفاده کرد تا فضای زیادی اشغال نشود و با نگاه کردن به این عکس‌ها حس آرامش و انگیزه در فرد ایجاد خواهد شد.

رنگ مناسب با فضا: رنگ‌هایی که در دفتر کار استفاده می‌شوند، گویای فعالیت سازمان است، به همین دلیل استفاده درست از رنگ‌ها در دفتر کار بسیار مهم است، زیرا با کمک رنگ‌ها می‌توان فضا را بزرگ‌تر، دلبازتر، گرم‌تر، سردتر و آرامش‌بخش‌تر نشان داد. رنگ‌ها با عملکرد و خلق و خوی ما در ارتباط هستند و بازتاب روحی و جسمی دارند. به‌طور مثال برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا باید از رنگ سفید و رنگ‌های روشن استفاده کرد. برای داشتن اتاقی مملو از انرژی، باید از رنگ‌های گرم مثل سبز، زرد، نارنجی و قرمز استفاده کرد، اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از رنگ‌های خیلی گرم مثل قرمز باعث عصبی شدن فرد می‌شود. برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش باید از رنگ آبی ، سبز و صورتی بیشتر استفاده کرد.

از شر کاغذها راحت شوید:

با ذخیره کردن اطلاعات خود به صورت الکترونیکی و در کامپیوتر می‌توان از شر برگه‌ها و یادداشت‌های اضافه راحت شد. در حال حاضر و در عصر دیجیتال به راحتی می‌توان اطلاعات را از حالت دستی خارج و آنها را در پوشه‌هایی ذخیره کرد تا سریع و راحت به آنها دسترسی داشت.

رایحه مناسب در اتاق کار:

بو هم مانند رنگ نقش مهمی در اتاق کار دارد، زیرا می‌تواند در بهره‌وری، خلاقیت و خلق و خو تاثیرگذار باشد. استفاده از عود و خوشبوکننده‌ها با عطرهای متفاوت بسیار موثر است، به‌طور مثال عطر دارچین در بهبود تمرکز کمک می‌کند، برخی مثل اسطوخودوس که حاوی آلدئیدها هستند اثرات ضدالتهابی داشته، آرام‌بخش و ضدویروس هستند. برخی دیگر از عصاره‌ها مثل یاسمن، مشک، رز و لیمو باعث هوشیاری و افزایش تمرکز و یادگیری می‌شود. انواع مرکبات هم به یادگیری و افزایش حافظه کمک می‌کنند.

و باید به خاطر داشت که در آخر هر روز کاری، میزکار را سریع تمیز کرد تا روز بعد را با انرژی بیشتری آغاز کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده مطالب بیشتر در زمینه دکوراسیون، گردشگری، سازه‌های نو و موفقیت در کسب و کار به سایت گروه املاک دلتا به آدرس http://delta.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه املاک دلتا

گروه املاک دلتا در سال 1356 با هدف ایجاد و توسعه آژانس های املاک مدرن و مبتنی بر استانداردهای بین المللی در ایران تأسیس شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل